Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@20:21:31 GMT

۵۶ ماینر بیت کوین در استان سمنان کشف و ضبط شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۵۴۷۱

۵۶ ماینر بیت کوین در استان سمنان کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان آرادان خبر داد. ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سرهنگ عبدالله حسنی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان، اظهار داشت: بر اساس برآورد کارشناسان، ارزش ریالی این محموله قاچاق بیش از پنج میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت کوین (نام لاتین:Bitcoin؛ نماد:BTC)، یک پول یا ارز دیجیتالی است که به‌صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود. شبکه این ارز دیجیتال به‌صورت غیرمتمرکز و کاربر به کاربر است. هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی‌کند.

ایجاد تنها یک کوین نیاز به انرژی الکتریکی به‌اندازه مصرف دوساله یک‌خانه متوسط ​​آمریکایی دارد و برخی از طرفداران بیت کوین باور دارند که این مسئله یک مشکل اساسی است.

ماینر وسیله‌ای است که با مصرف برق این ارز دیجیتال را استخراج می‌کند.

شبکه کامپیوتری متصل به بیت کوین هرروز مقدار انرژی که مصرف می‌کند به‌اندازه بعضی کشورهای متوسط است و این بستگی به این دارد که شما در کدام کشور اقدام به ماینینگ می‌کنید و همچنین شبکه‌ای مثل Ethereum، دومین رمز ارز ارزشمند مجازی، هرروز میزان جدیدی از مصرف برق را به‌اندازه بعضی کشورها به ارمغان می‌آورد.

یکی از نگرانی‌های تحلیلگران در رابطه با استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال این است که مراکز استخراج این ارزها بیش‌ازحد برق مصرف می‌کنند. همچنین روند بررسی و تأیید معاملات ارزهای دیجیتال ممکن است شرایط محیط‌زیست جهانی را از آنچه هست بدتر کند.

در دسامبر 2017، چند تحلیلگر با انتقاد از مصرف زیاد برق توسط مراکز استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال روند استخراج را «فاجعه‌ی زیست‌محیطی» نامیدند. پیش‌ازاین، نشریه کوین‌تلگراف گزارش داده بود که استخراج ارزهای دیجیتال احتمالاً مصرف برق بیشتری نسبت به خانوارها در سال 2018 خواهند داشت.

در کشورمان نیز امسال و هم‌زمان با افزایش مصرف برق موضوع استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال به یکی از موضوعات و اخبار مهم در حوزه مصرف برق بدل شده و موارد زیادی در این زمینه مطرح‌شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه این 56 دستگاه ماینر از یک دستگاه کامیون توسط مأموران پلیس آرادان کشف و ضبط‌شده است اضافه کرد: این محموله از تهران بارگیری شده و مقصد آن نیز شهر مشهد بود.

دستور ویژه مدیرعامل شهرک های صنعتی تهران برای برخورد با تولید بیت کوینوزارت صنعت هنوز مجوزی برای تولید بیت کوین صادر نکرده استتولید بیت کوین با قیمت برق صادراتی/ ماینرها باید ارز را به کشور برگردانند

وی با اشاره به نحوه کشف این محموله از سوی مأموران پلیس افزود: این 56 ماینر (دستگاه‌ استخراج ارز دیجیتال) در حین کنترل و پایش خودروهای عبوری در آرادان کشف و ضبط‌شده و بر این اساس مأموران به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و در بازرسی از این کامیون محموله ماینرها کشف‌شده است.

سرهنگ حسنی با اشاره به پیگیری‌های انتظامی و قضایی در این زمینه، از تکمیل و ارسال پرونده آن به دستگاه قضایی خبر داد.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: همه هماهنگی‌های لازم با قاضی پرونده به‌عمل‌آمده و مسئول باربری مشهد در این زمینه احضار شده است.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی گفت: در پی احتمال استفاده از دستگاه ماینر در یک واحد مسکونی در روستای دودهک دلیجان، ماموران انتظامی در منطقه حضور یافتند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی هشت دستگاه ماینر (مبدل ارز دیجیتال) کشف شد که در این زمینه پرونده تشکیل و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: جمع آوری ماینرهای غیرمجاز در دستور کار جدی قرار دارد و مردم در صورت مشاهده و آگاهی از فعالیت ماینرهای غیرمجاز می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱و سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اعلام کنند و ضمن رعایت سطح محرمانگی، از پاداش‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

محمودی تاکید کرد: استفاده غیرمجاز از شبکه برق برای استخراج رمز ارزها باعث اختلال در تامین برق‌رسانی به مشترکان و خسارت به لوازم برقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار دستگاه ماینر تاکنون در استان شناسایی و جمع آوری شده است که بار مصرفی آنها معادل ۴۸ مگاوات به میزان پنج درصد پیک بار مصرفی و معادل برق مصرفی سه شهر تفرش، آشتیان و کمیجان بوده است

کد خبر 6093119

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید