Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@09:31:53 GMT

واکنش پیونگ یانگ به اقدام خطرناک کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۵۴۸۰

ساعت24-در این بیانیه آمده است: "جای شکی نیست که تحویل جنگنده‌های اف‌۳۵، که سلاح مرگبار نامرئی نیز نامیده شده است، جهت تضمین برتری نظامی بر کشورهای همسایه در منطقه است و دروازه تهاجم به کره شمالی را نیز در مواقع اضطرار در شبه جزیره کره، باز می‌کند؛ ما به سهم خود، راهی جز توسعه و تست جنگ‌افزارهای خاص جهت نابودی ادوات مرگبار کره جنوبی نداریم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه دولتی کره شمالی به نقل از یک محقق دولتی اعلام کرد که این کشور در واکنش به خرید جنگنده‌های اف۳۵ آمریکا توسط کره جنوبی، "جنگ‌افزار‌های خاصی" را برای نابودی این جنگنده‌ها توسعه خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مدیران تحقیقات سیاسی در مؤسسه مطالعات آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی، طی بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، اعلام کرده است که مقامات کره جنوبی، "گستاخ و رقت‌انگیز" هستند که با صدایی بلند، از مصالحه و همکاری بین دو کره صحبت می‌کنند و از سوی دیگر، به خرید تسلیحات از آمریکا ادامه می‌دهند.

در این بیانیه آمده است: "جای شکی نیست که تحویل جنگنده‌های اف‌۳۵، که سلاح مرگبار نامرئی نیز نامیده شده است، جهت تضمین برتری نظامی بر کشور‌های همسایه در منطقه است و دروازه تهاجم به کره شمالی را نیز در مواقع اضطرار در شبه جزیره کره، باز می‌کند؛ ما به سهم خود، راهی جز توسعه و تست جنگ‌افزار‌های خاص جهت نابودی ادوات مرگبار کره جنوبی نداریم".

در ماه آوریل، کره جنوبی اولین جنگنده اف‌۳۵ را تحویل گرفت؛ این کشور توافق کرده است تا سال ۲۰۲۱، ۴۰ دستگاه از این جنگنده‌های پیشرفته را خریداری کند.

انتقاد اخیر کره شمالی از توسعه ادوات نظامی کره جنوبی، تحت عنوان "اقدامی خطرناک که واکنش ما را بر خواهد انگیخت"، همزمان با توقف روابط دو کره انجام گرفته است.

مون جائه‌این، رئیس‌جمهور کره جنوبی در دیداری که چندی پیش بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام گرفت، در حاشیه باقی ماند و در این دیدار که در مرز بین دو کره انجام گرفت، شرکت نکرد. نشانه‌های بسیار کمی نیز از بهبود روابط بین این دو کشور موجود است.

در ادامه بیانیه آورده شده است: "بهتر است مقامات کره جنوبی قبل از آنکه دیر شود، عاقلانه فکر کنند و توهم اینکه که با پیروی از آمریکا، فرصت بهبود روابط دو کره پیدا می‌شود را کنار بگذارند".

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد

آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: آمریکا و ناتو و سنتکام و رژیم صهیونیستی با ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگنده و سامانه‌های متعدد ضد موشکی برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های ایران به اسرائیل کمک کردند. 

وی در ادامه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویری از دو پایگاه نظامی نواتیم و شلاخیم را به دنیا نشان بدهد؛ اگر آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و سنتکام به کمک رژیم صهیونیستی نمی‌آمدند، قطعاً ۸۰ درصد از پرتابه‌های ایران، پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را درهم می‌کوبیدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، گفت: نیروی هوافضای سپاه با ۸۰ درصد توان تهاجمی خود آماده بود تا بنابه‌دستور موج‌های بعدی حمله را آغاز کند؛ اما فرماندهان ایران تشخیص دادند که تنبیه رژیم صهیونیستی در همین حد کفایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد