Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@20:16:25 GMT

قیمت نفت رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۵۷۱۲

روز پنج‌شنبه، با نزدیک شدن طوفان به خلیج مکزیک و تهدید شدن تولید نفت از این منطقه، قیمت نفت به بالاترین سطح ۶ هفته‌ای خود رسید. این در حالی بود که اتفاقاتی که پیرامون یک نفتکش انگلیسی در خلیج فارس به وجود آمد، به تداوم تنش‌ها در این منطقه تاکید دارد.

اخبار اقتصادی _ تا ساعت ۱۱:۴۱ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۴۳ سنت یا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۴ درصد رشد کرد و به ۶۷.۴۴ دلار رسید، که بالاترین سطح آن از ۳۰ می تا کنون است. این شاخص نفتی تا پایان جلسه معاملاتی دیروز ۴.۴ درصد جهش کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، ۳۹ سنت یا ۰.۶۵ درصد رشد کرد و به ۶۰.۸۴ دلار رسید، که بالاترین قیمت آن از ۲۳ می تا کنون است. این شاخص نفتی تا انتهای جلسه معاملاتی دیروز ۴.۵ درصد جهش کرده بود.

روز چهارشنبه، با نزدیک شدن طوفان به خلیج مکزیک، تولیدکنندگان آمریکایی نفت این منطقه، حدود یک سوم تولیدات خود را متوقف کردند. به نظر می‌رسد این اولین طوفان مهمی باشد که در فصل طوفان‌های اقیانوس اطلس، به سوی این منطقه حرکت کرده است.

۱۵ پایگاه تولید نفت و ۴ چاه نفتی در شمال و مرکز خلیج مکزیک، تخلیه شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیمت نفت بازار نفت قیمت نفت اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: در قرآن کریم بارها بارها نام «بحر» آمده است و همین موضوع، گویای اهمیت دریا است.

وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.

امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشورهایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تاکید کرد: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر اهمیت خلیج فارس برای ملت ایران و ملت‌های منطقه، تاکید داشته و دارند.

امیر خواجه‌امیری گفت: ویژگی دیگر خلیج فارس که به این منطقه اهمیت می‌بخشد، سهولت حمل و نقل در آن است.

کد خبر 6091847 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • دریادار تنگسیری: خلیج‌فارس جای بیگانگان نیست
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست