Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، دکتر قاسم جان بابایی گفت: زیربناهای تدوین گایدلاین ها استفاده از منابع اطلاعاتی معتبر بین المللی و گایدلاین ها و استانداردهای خدمتی در کشورهایی با شرایط تقریبا مشابه کشور ما از نظر میزان درآمد، هزینه و تولید ناخاص داخلی بود.

وی گفت: غیر از افراد برجسته هر رشته، از متخصصین جوان نیز که با متدولوژی تدوین گایدلاین آشنایی و تجربه کافی دارند برای ایجاد ظرفیت دانشی پایدار در افراد برای سالهای متمادی بهره مند شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: همزمان با تدوین گایدلاین، استانداردهای هر خدمت جهت حفظ کیفیت خدمات و بهبود آن نگارش شد تا بر مبنای آن بتوان معیار درست انجام خدمات را مشخص کرد. برای مثال در ضوابط اجرایی اعمال قلب و عروق مشخص شده چه افرادی و براساس کدام خدمت می توانند این اعمال را انجام دهند.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه سطح بندی خدمات از دیگر اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر بوده که توسط معاونت درمان صورت گرفته است، گفت: در سطح بندی خدمات اجازه ارائه خدمت بر اساس گایدلاین ها و استانداردهای خدمت داده خواهد شد.

وی افزود: بیمارستان ها نیز بر اساس تعداد تخت های موجود به چهار لایه تقسیم بندی شده اند به صورتی که در لایه اول، بیمارستان‌های محلی قرار دارند، لایه دوم بیمارستان های زیر صد تخت، لایه سوم بیمارستان های مراکز استان ها و لایه چهارم مربوط به بیمارستان های موجود در مراکز قطب و ریفرال هستند. این لایه بندی سبب ارائه خدمات در قالب یک ساختار نظام ارجاع مانند خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: از دیگر اقدامات ما همراه ساختن سازمان های بیمه در استقرار محصولات دانشی بوده که براساس آن خرید راهبردی خدمات برای سازمان های مذکور فراهم شده است. مشارکت بیمه ها سبب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد همچنین از محل این صرفه جویی می توان خدمات نوین و جدیدتری را با پوشش بیمه ای وارد چرخه خدمت نماییم.

دکتر جان بابایی با تاکید بر این که همه کشورها منابع محدودی برای ارائه خدمت به مردم دارند و تلاش ما استفاده درست از منابع است، افزود: مدیران اجرایی باید اعتقاد پیدا کنند که راه مدیریت منابع و مصارف، اجرای گایدلاین و راهنماهای بالینی است.

پروفسور هلگر شومان نیز در این دیدار با بیان اینکه اقدامات بسیار ارزنده ای در طراحی گایدلاین ها و استانداردهای خدمت در ایران صورت گرفته است، بیان کرد: این محصولات دانشی سرمایه های علمی کشور هستند بنابراین لزوم حفظ، به روز رسانی و آموزش در آنها وجود دارد.

وی تاکید کرد: استفاده درست از این گایدلاین ها ضمن صرفه جویی در منابع، تضمین کننده بهبود کیفیت خدمات است.

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت پروفسور هلگر شومان مشاور سازمان جهانی بهداشت  از دانشگاه McMaster  کانادا مدیریت منابع و مصارف راهنماهای بالینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون درمان وزیر بهداشت مدیریت منابع و مصارف راهنماهای بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ احمد ابراهیمی با بیان اینکه در گیلان ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی فعال است، افزود:۱۴ تا ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۳ هفته بسیج سازندگی نام گذاری شده و در این هفته ۲۰۰ عنوان برنامه در استان تدوین واجرایی می‌شود.
وی از اجرای رزمایش خدمت رسانی بسیج سازندگی در این هفته خبر داد و گفت: برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان گیلان تا ۲۶ اردیبهشت ادامه دارد.
سرهنگ احمد ابراهیمی، شعار هفته بسیج سازندگی امسال را «همه باهم بسیج خدمت رسانی» اعلام کرد و گفت: افتتاح ۵۰ واحد مسکن محرومان،۱۷ طرح آب رسانی، برپایی میز خدمت، اهدای۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان از مهمترین برنامه‌های در هفته بسیج سازندگی در گیلان است. 

‌رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در۶ سال گذشته بیش از ۲ هزار مسکن از سوی بسیج سازندگی گیلان با کمک خیران برای محرومان ساخته شده است، افزود: ۷۰۰ مسکن محرومان نیز در حال حاضر در دست ساخت است.
وی همچنین به آبرسانی در مناطق محروم گیلان اشاره و تصریح کرد: در ۲ سال گذشته آب رسانی ۳۷۰ روستا در غرب گیلان به بسیج سازندگی واگذار شد که از این تعداد در ۱۵ ماه ۱۷۱ روستا به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی ازآب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
سرهنگ احمد ابراهیمی اضافه کرد: تاکنون هزار و ۴۲۶ صندوق قرض الحسنه بسیج در پایگاه‌های مقاومت راه اندازی شده است و این صندوق‌ها تسهیلات بدون بهره دربخش‌های مختلف از جمله درمان، اشتغال و جهیزیه به افراد خدمت رسانی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی