Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:46:26 GMT

معاون وزیرکشور: نظام برنامه ریزی در کشور بیمار است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۵۸۵۱

معاون وزیرکشور: نظام برنامه ریزی در کشور بیمار است

مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از برش منطقه ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد افزود: اگر نظام برنامه ریزی شهری در کشور از جزء به کل باشد خیلی از مسائل و مشکلات موجود حل می شود لذا باید به روستاها و شهرهای میانی توجه بیشتر داشت.
وی اظهار داشت: شهرها و روستاهای کشور قابلیت ها و ظرفیت های مختلف دارند ولی این ظرفیتها بلا استفاده مانده است و بسیاری از برنامه ها به صورت متمرکز در کلانشهرها اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مدیریت واحد شهری در کشور بلاتکلیف مانده لذا دستکم باید به سوی مدیریت هماهنگ شهری برویم تا دستگاه های اجرایی هماهنگ عمل کنند.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: برای رفع مشکلات شهری به جای رفتن دنبال معلول باید به دنبال علتها باشیم، در کنار طرح آمایش سرزمینی، طرح آمایش شهری نیز مطرح شده است که می تواند در تعیین سرانه ها موثر واقع شود.
جمالی نژاد اظهار داشت: با همدلی، رفاقت و هم افزایی می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم، که این شرایط در خراسان رضوی و مشهد به خوبی مهیاست.
شهرداری الکترونیک
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: برش منطقه ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد نقشه راه مناطق است و باید در تمام برنامه ریزی ها مورد توجه باشد.
محمد رضا کلائی افزود: در موضوع حریم مشهد با پیگیری های مدیریت شهری و شورای شهر مشهد، موضوع پهنه بندی شهر مشهد به زودی به نتیجه می رسد.
وی اظهار داشت: پهنه بندی مناطق نیز باید در دستور کار معاونت برنامه ریزی قرار گیرد.
وی با تاکید بر پیگیری هوشمند سازی گفت: به زودی در منطقه ۱۲ شهرداری مشهد طرح شهرداری الکترونیک رونمایی می شود که این اقدام افزایش پاسخگویی و شفافیت را به همراه دارد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در کنار اجرای طرح های مختلف شهری باید تخصیص بودجه و کنترل اعتبارات نیز درنظر گرفته شود تا این طرح ها به نتیجه لازم برسند.
سید امیرحسین قاضی زاده افزود: تدوین برش منطقه ای شهر مشهد بیانگر وجود ذهنیت خاص در مجموعه مدیریت شهری است و امیدوارم در سالهای بعد شاهد ارائه گزارش پیشرفت این طرح باشیم.
سند برش منطقه ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد برای سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان اولین الگو در کشور روز پنجشنبه طی مراسمی رونمایی شد.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند