Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:37:54 GMT

اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف وظیفه و تکلیف همگانی است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۵۹۱۵

اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف وظیفه و تکلیف همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد ظهر پنجشنبه به مناسبت روز عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حجاب حق زن است و هیچ‌کس نباید زن را از این حق محروم کند.

وی با بیان اینکه حجاب برای در تنگنا قرار دادن و سخت گرفتن بر بانوان نیست و هیچگاه دین و بزرگان دینی بنا ندارند بر بانوان سخت بگیرند، افزود: حجاب سرمایه ای است که باعث جلوگیری از سوءاستفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی نژاد گفت: زن جزو سرمایه‌های بزرگ خانواده و اجتماع محسوب می‌شود و به همین منظور توصیه‌شده برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده حجاب را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب موجب امنیت در جامعه می‌شود، تأکید کرد: اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف وظیفه و تکلیف همگانی است.

ولی نژاد اظهار کرد: بانوان سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه هستند و کسانی که چه دانسته و یا ندانسته از حجاب گریزان هستند بدانند قدم درراه دشمن گذاشته‌اند، بانوان جامعه توجه داشته باشند همان‌گونه که وجود بانوی محجبه در کشورهای غربی برای ما مهم بوده وجود یک فرد بی‌حجاب در ایران برای دشمن مهم است.

وی با بیان اینکه بی‌حجابی یکی از موضوعاتی است که اهداف دشمن را تأمین می‌کند، افزود: امروز دشمن اعتقادات، ارزش‌ها و فرهنگ مردم ایران را نشانه گرفته و تمام همت خود را در راستای تهاجم فرهنگی به کار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: امروز زنان ما با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) می‌توانند سرمشق زنان مسلمان کشورهای دیگر شوند.

کد خبر 4664055

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب مانعی برای پیشرفت نیست

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مردم و طلاب حوزه‌های علمیه بندرعباس با حضور در حوزه علمیه مدرسه النبی با برپایی تجمعی از طرح نور فرماندهی انتظامی حمایت کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.
 
شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.
  
 حجت الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در این تجمع با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، گفت: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی افزود: نیروهای خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، این بار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.
 
سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.
 
وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.
 
پس از سخنان سردار جاویدان، مردم ولایت‌مدار بندرعباس با شعارهای «نیروی انتظامی حمایت حمایت»، «سردار قهرمان ما تشکر تشکر» و «پلیس فداکار تشکر تشکر» از مواضع سردار و اقدامات فراجا در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) قدردانی کردند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود