Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار، باستانشناسان موفق به کشف فسیل جمجمه یک انسان بدوی در غاری در یکی از شهر‌های یونان شده اند؛ یافته‌ای که درک دانشمندان از تکامل انسان را تغییر می‌دهد.

این فسیل که بخشی از جمجمه یک انسان بدوی است در غار «آپیدیما» واقع در شبه جزیره مانی در ساحل جنوبی یونان کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باستان شناسان در حالی این جمجمه را کشف کردند که در میان صخره‌های غار قرار داشت.

تخمین اولیه از این جمجمه نشان می‌دهد، بیش از ۲۱۰ هزار سال از قدمت آن می‌گذرد. در صورتی که قدمت این جمجمه تایید شود فصل جدیدی در تاریخ تکامل انسان‌های اولیه آغاز خواهد شد.

کاترینا پارواتی، مدیر پالئوآنتروپولوژی [فسیل شناسی انسان]دانشگاه تیبینگن در آلمان گفت: نتایج تحقیقات اولیه ما پس از کشف این جمجمه نشان می‌دهد که پراکندگی گونه انسان خارج از آفریقا به پیش از ۲۰۰ هزار سال باز می‌گردد. ما به دنبال گونه‌هایی هستیم که متعلق به آفریقا و نتیجه خروج از این قاره نباشند. چراکه تعداد زیادی از جمعیت انسان‌های اولیه، آفریقا را به مقصد دیگری همچون اروپا و آسیا ترک کرده اند.

قدیمی‌ترین فسیل جمجمه انسان تا پیش از این در سرزمین‌های اشغالی کشف شده که متعلق به انسانی است که از آفریقا به سرزمین‌های اشغالی تغییر مکان داده بود. قدمت این جمجمه ۷۰ هزار سال بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری دیدنی از زنده شدن آبشار‌های کوه معروف بیستون (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کرمانشاه؛ سرزمینی با قدمت ۷هزار ساله (فیلم) نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم) طاق بستان کرمانشاه، اثری به قدمت تاریخ (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویری دیدنی از زنده شدن آبشار‌های کوه معروف بیستون (فیلم)
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای علمی جامعه اسلامی قلم زد
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند + عکس
  • انسان‌تباران دنیسووا چه کسانی بودند؟ (+عکس)
  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند
  • فیلسوفان بزرگ دربارۀ «ورزش» چه می‌گویند؟
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد