Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@11:53:09 GMT

ارسباران میزبان آواز باران

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۶۰۱۶

ارسباران میزبان آواز باران

هوشنگ فراهانی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی که  آلبوم های متعددی با صدای هنرمندانی چون سالار عقیلی، سینا سرلک، بهرام سارنگ، محمد منتشری، علی اصغر بهمنی و بسیاری از هنرمندان دیگر  را ساخته و تنظیم نموده است در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص رونمایی از آلبوم تازه خود با عنوان  «آواز باران» گفت:  آلبوم موسیقی "آواز باران" بر اساس احساسی سیال بر روی اشعار و صدای فاروق کسمایی شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنظیم این اثر را می توان تجربه ای دیگر در ساخت موسیقی ارکسترال بر روی اشعاری با وزن آزاد در موسیقی ایرانی دانست.

آهنگساز آلبوم "باده نوشین"  خاطر نشان کرد: در این اثر آوازهایی با بیانی نوین و با بهره گیری از فراز و فرودهای موسیقی کلاسیک ایرانی و همچنین اشعاری با مضامین و طرحی تازه تر در ستایش جاودانگیِ عشق، به صورتی کاملاً آزاد شکل گرفته است ،این ویژگی مجموعه ی "آواز باران" را از دیگر نمونه های  پیشین متمایز می سازد.

آهنگساز و تنظیم کننده این اثر ارکسترال تصریح کرد: مجموعه  «آواز باران» شامل قطعات؛ «کجایی تو» در بیات اصفهان، «بیقرار» در دستگاه نوا، «شب وحشی خیال» در دستگاه ماهور، و همچنین  قطعاتی ساخته شده بر روی اشعاری با وزن آزاد هستند که بیان شعر در آنها به شیوهای آزاد صورت می گیرد.

فراهانی ادامه داد: سه قطعه دیگر تصانیفی ضربی در دستگاه همایون، آواز بیات اصفهان و دستگاه ماهور هستند که در هر یک رنگ آمیزی سازها و ایجاد فضایی تازه تر از نظر دور نمانده است.

وی تلاش برای توصیف فضای شعر در قالب موسیقی و تنظیم برای سازهای زهی با همراهی سازهای بادی چوبی و برنجی را  از دیگر ویژگیهای این اثر دانست  وافزود  : این اثر با همیاری دیگر هنرمندان توانای موسیقی ایرانی شکل گرفته است که اینک به تمامی دوستداران و علاقمندان به موسیقی ایران تقدیم می شود. امید که مقبول افتد و در نظر آید.

مراسم رونمایی آلبوم "آواز باران" با حضور اهالی فرهنگ و هنر با اجرای علیرضا پورامید شاعر و سخنور روز جمعه 21 تیرماه 1398 ، ساعت 16 الی 18 برگزار خواهد شد.  

نشانی: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران تلفن: 22872818  ورود برای عموم آزاد می باشد. @HooshangFarahani

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سالار عقیلی آواز باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌این ارکستر قرار است اولین اجرای خود در سال  جاری را در قالب یک کنسرت موسیقی آذربایجانی روی صحنه ببرد.

رهبر ارکستر آلنام وحید علی‌پور و خوانندگان این اجرا مسعود امیرسپهر و مجید عصری هستند. در این کنسرت رپرتوار رنگارنگ از آهنگسازان مختلف آذربایجانی و همچنین قطعات فولکلور اجرا خواهد شد.

برخی دیگر از عوامل گروه حسین آویژگان مدیر ارکستر، دانیال جورابچی، کنسرت مایستر، محمد مطلق سولیست کلارینت، سونار نجاری سولیست تار و محمدرضا عرفانی سولیست کمانچه هستند.

این اجرا ۳ خرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت خواهد بود. بلیت‌های این اجرا را می‌توانید از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.

سایر اطلاعات تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • (ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»