Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به کمبود تجهیزات آموزشی و تربیت بدنی در استان اشاره کرد و گفت: باید برای پاداش بازنشستگان چاره‌اندیشی شود تا به موقع و یکجا پرداخت شود. ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی واقعی صبح امروز در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش خراسان جنوبی کمبود شدید فضای آموزشی است که این امر در بیرجند بیشتر نمود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: این استان 170 هزار دانش آموز دارد که در 2 هزار و 749 مدرسه ساماندهی شدند.

خراسان جنوبی به لحاظ اعتبارات آموزش و پرورش جزو چهار استان محروم کشور محسوب شود

 وی افزود: باید نگاه ویژه‌ای به استان شود و برای نگهداشت جمعیت در چهار شهرستان مرزی باید نیروی انسانی را افزایش دهیم چون کمبود و کاستی‌های خاصی در خراسان جنوبی وجود دارد که باید خراسان جنوبی به لحاظ اعتبارات آموزش و پرورش جزو چهار استان محروم مانند کرمان و سیستان بلوچستان محسوب شود.

پیشنهاد یک نماینده برای جبران مشکلات فرهنگیان بازنشستهاردبیل|پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 97 پرداخت می‌شودوعده نوبخت برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تا پایان شهریور

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یک هزار و 638 معلم در استان خراسان جنوبی وجود دارد گفت: دانش آموزان خراسان جنوبی استعدادهای بسیار خوبی دارند و با افزایش امکانات و تجهیزات از استعدادهای خود بهره بیشتری خواهند گرفت.

فرهنگیان خراسان جنوبی 105 میلیارد تومان مطالبات دارند

واقعی با بیان اینکه خواستار تخصیص سهمیه دانشجویی مدنظر برای دانشگاه فرهنگیان برای استخدام معلم هستیم افزود: می‌توان از سهمیه حق‌التدریس آزاد یا افزایش خرید آموزشی کمبودهای نیروهای فرهنگی در استان جبران شود هر چند  همکاران آموزش و پرورش در خراسان جنوبی 105 میلیارد تومان مطالبات دارند.

واقعی گفت: خواستار همکاری ویژه برای اصلاح مصوبه‌ای هستیم که اجازه استفاده از وسایل ایاب و ذهاب برای شعاع بیشتر از 20 کیلومتر را نمی‌دهد همچنین خواستار اعمال مدرک تحصیلی معلمان هستیم.

کمبود تجهیزات آموزشی و تربیت بدنی در استان

 وی به کمبود تجهیزات آموزشی و تربیت بدنی در استان اشاره و بیان کرد: باید برای پاداش بازنشستگان چاره‌اندیشی شود تا به موقع و یکجا پرداخت شود.

 نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اگر به ظرفیت‌های منحصر به‌فرد خراسان‌‍ جنوبی توجه شود هر چه کاهش جمعیت داشته باشیم هیچ واحد علمی و آموزشی تعطیل نخواهد شد.

وی اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های مغفول مانده‌ای داریم که اگر توجه شود منجر به ماندگاری مردم در استان خواهد شد که مرز از جمله ظرفیت‌هایی است که در حوزه‌های مختلف و در بخش‌های دانشگاهی می‌‌توان از آن استفاده کرد.

لزوم توجه به ظرفیت تربیت معلم در خراسان جنوبی 

فلاحتی افزود: صنعت از دیگر ظرفیت‌ها است که در این خصوص فاز یک فولاد قاین انتهای سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و منجر به اشتغال چند هزار نفر خواهد شد هر چند در  بخش کشاورزی هم در حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه تولید زرشک و زعفران از دیگر ظرفیت‌های بین المللی استان است که می‌توان برای توسعه از آنها استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است در شهرستان‌های حوزه انتخابیه به مراکز تربیت معلم توجه شود و از فضایی که موجود است استفاده بهینه شود ضمن اینکه شرایط تربیت معلم در بیرجند نیز خوب نیست.

وی اظهار داشت: در گذشته مراکز تربیت معلم در قاین و زیرکوه وجود داشته اما متاسفانه هم اکنون فعالیت ندارد و نیاز است در خراسان جنوبی به ظرفیت تربیت معلم توجه بیشتری شود. 

انتهای پیام/  ع

R41348/P1494/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بهدانی صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: رشد، توسعه و پیشرفت کشور در گرو ارتقا آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند بیان کرد: در سال گذشته پویش «به احترام معلم برپا» را در بیرجند در راستای ارتقا جایگاه معلم را برگزار کردیم که امسال نیز این پویش برگزار خواهد شد.

اشاره به برنامه‌های هفته معلم

بهدانی گفت: غبارروبی مزار شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم سپاس معلم در دبیرستان ۱۵ خرداد با حضور مسئولین، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم یادبود فرهنگیان فرهنگی، تجلیل از ۴۰ نفر از فرهنگیان پیشکسوت و … از جمله برنامه‌های است که در هفته معلم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری پویش «این خنده را فراموش نخواهیم کرد» را برگزار می‌کنیم که در این پویش رسانه وارد کار خواهد شد و فضای پر نشاط مدارس و رابطه صمیمی بین دانش آموزان را انعکاس دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در جلسه استانی تجلیل از معلمان نمونه در ۱۶ اردیبهشت ماه از ۲۴ معلم، مدیر و معاون نمونه شهرستان بیرجند تجلیل خواهد شد.

بهدانی افزود: با بیان اینکه تأکید ما بر این است که از نیروهای باسابقه و نیروهای جوان در کنار یکدیگر استفاده کنیم.

وی با تأکید بر برگزاری نماز جماعت در مدارس بیان کرد: در قریب به اتفاق مدارس شهرستان نماز جماعت برگزار می‌شود.

۱۷ مدرسه شهرستان بیرجند نمازخانه ندارند

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه از ۳۸۰ آموزشگاه شهرستان تعداد ۱۷ مدرسه نمازخانه ندارد، ادامه داد: تلاش ما بر این است که مشکل این مدارس را نیز مرتفع کنیم.

بهدانی گفت: طلبه‌های طرح امین که وارد مدارس می‌شوند دوره‌های تخصصی ارتباط با کودک و نوجوان را می‌گذرانند و بر اساس بررسی‌ها ۹۰ درصد آنان نیروهای موفقی هستند.

وی ادامه داد: در حوزه انس با قرآن و موضوعات فرهنگی تأکید ما بر این است که از کارهای نمایشی پرهیز کرده و زمینه رشد نوجوان فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند افزود: در ۶ ماه گذشته ۳۶۰ محفل کوچک قرآنی و دو کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته با حضور دانش آموزان بیرجندی برگزار شد.

بهدانی با تأکید بر اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی پویش «موج خواندن» را اجرایی کردیم، گفت: در این راستا از نویسندگان برجسته‌ای که در حوزه نوجوان کتاب تألیف کردند دعوت کردیم.

وی یادآور شد: در مسابقات کتابخوانی با عنوان «کتاب نوش» سه هزار دانش آموز شهرستان بیرجند شرکت کردند.

یک گام شیرین در راستای عدالت آموزشی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در راستای عدالت آموزشی هزینه ایاب و ذهاب ۲۵۰ دانش‌آموز روستایی که در محل زندگی شأن امکان تحصیل نبود، توسط آموزش و پرورش تقبل کردیم.

بهدانی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند ۴۰ نفر در دوره آموزش ابتدایی و ۳۰ نفر در دوره متوسطه که ترک تحصیل کرده بودند، شناسایی و مجدد جذب شدند، گفت: امکان جذب ۱۵۰ نفر نیز به واسطه فوت، معلولیت و… میسر نشد.

چالش کمبود کلاس درس در بیرجند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ادامه داد: در بیرجند ۸۴ مدرسه ابتدایی و چهار مدرسه متوسطه دو نوبته است.

بهدانی با بیان اینکه رشد دانش آموزان را در مهر سال جاری را خواهیم داشت، گفت: در مهر سال جاری نیاز به ۷۱ کلاس درس در مقطع ابتدایی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در مجموع در مهر سال جاری نیاز به ۱۰۹ کلاس درس در شهرستان بیرجند خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند یادآور شد: برای مهر ۱۴۰۳ در آزمون‌های استخدامی ۱۵۰ آموزگار ابتدایی، ۷۹ نفر در بخش دبیری و هنرآموزی و ۸۶ نفر معلم پرورشی جذب خواهیم کرد و همچنین ۲۹ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان را خواهیم داشت.

کد خبر 6088307

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد