Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنای فرانسه قصد دارد قانون مالیات دیجیتال را به تصویب برساند؛ موضوعی که آمریکا از آن عصبانی است. دونالد ترامپ دستور داده در مورد این مسئله که آیا مالیات، کنسرن‌های آمریکایی را ناعادلانه هدف قرار داده، تحقیق شود.

   به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور تحقیق در مورد تعیین مالیات دیجیتال برای کنسرن‌های بزرگ را که فرانسه قصد اجرای آن را دارد، صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابرت لایت‌هایزر نماینده تجاری آمریکا در این باره گفته که ایالات متحده "بسیار نگران" است که هدف این قانون "به گونه‌ای ناعادلانه" کنسرن‌های آمریکایی باشد. بسته به نتیجه، این تحقیق آمریکا می‌تواند به تعیین تعرفه‌های گمرکی یا دیگر محدودیت‌های تجاری علیه فرانسه منجر شود.

مجمع ملی فرانسه هفته گذشته در آخرین شور به مالیات دیجیتال رأی داد که بر طبق آن، برای درآمد حاصل از فعالیت کنسرن‌های بزرگ اینترنتی در فرانسه  سه درصد مالیات تعیین می‌شود. امروز ۲۰ تیر این قانون برای تصویب نهایی به سنا می‌رود.


قانون، غول‌های اینترنتی را هدف قرار داده است
این مالیات کنسرن‌های بزرگ اینترنتی را که در سطح بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند و در اروپا معمولا مالیات ناچیزی پرداخت می‌کنند، هدف قرار داده است. شرکت‌هایی چون گوگل، آمازون و فیس بوک از جمله کنسرن‌هایی هستند که این قانون شامل حالشان می‌شود.
برونو لومر، وزیر دارایی و اقتصاد فرانسه از تصویب این قانون به عنوان "عدالت مالیاتی" نام برده است.
تعیین مالیات دیجیتال در سطح اتحادیه اروپا تلاشی بود که در ماه مارس سال جاری با مقاومت چندین کشور عضو اتحادیه شکست خورد.   فرانسه و آلمان اما توافق کرده‌اند که در صورتی که تا پایان سال ۲۰۲۰ تصمیمی در سطح جهانی در مورد موضوع مالیات دیجیتال گرفته نشد، این پروژه را دوباره کلید بزنند. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مالیات دیجیتال عدالت مالیاتی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز چهارشنبه با ایزاک هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی ملاقات و تاکید کرد که واشنگتن می‌خواهد آتش‌بس و توافق تبادل اسرا «اکنون» حاصل شود.

وی مدعی شد: ما مصمم هستیم آتش‌بسی که اسرا را به خانه بازمی‌گرداند و اکنون به دست آوریم؛ و تنها دلیلی که این آتش‌بس محقق نمی‌شود به خاطر حماس است. پیشنهادی روی میز وجود دارد. 

بلینکن گفت: بدون تاخیر و هیچ بهانه‌ای زمان توافق اکنون فرا رسیده است. 

علاوه بر این، دیپلمات ارشد آمریکایی بار دیگر تاکید کرد که باید از جان غیرنظامیان غزه محافظت شود و به آنها کمک‌های مورد نیاز مانند غذا، دارو، آب، سرپناه ارائه شود.

وزیر امور خارجه ایالات متحده دیروز سه شنبه تاکید کرد که "اکنون" زمان آن است که حماس با چارچوب پیشنهادی آتش بس بدون تاخیر یا بهانه بیشتر موافقت کند.

مصر توافقی را ارائه کرد که در آن از گروه مبارز فلسطینی می‌خواهد در ازای توقف خصومت‌ها در غزه، ۳۳ اسیر اسرائیلی را که از ۷ اکتبر در نوار غزه نگهداری می‌شوند، آزاد کند.

پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اسرائیلی و مصری گزارش داد که ظاهرا اسرائیل آماده است در «روز‌های آتی» هیئتی را برای گفتگو درباره آتش بس میان این رژیم و حماس به قاهره بفرستد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود