Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی زاهدی روز پنجشنبه در نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دولت به خراسان جنوبی افزود: اگر تعامل و همراهی نباشد، ضررش به همان میدان که اینجا دانشگاه هاست، می رسد.

وی بیان کرد: این سفرها موجب تقویت همدلی و تعامل شده و به ما دیدگاه میدانی خوبی می دهد وقتی از نزدیک به اینجا می آییم متوجه می شویم که نقش دانشگاه در این منطقه صرفاً آموزشی نیست بلکه در نگهداشت جمعیت و امنیت اثرگذار است و در آمایش باید تجدیدنظر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی خراسان جنوبی ظرفیت جذب دانشجو از کشورهای همسایه را دارد باید شرایط آن را فراهم کنیم و حضور ما به شکل میدانی اثر خوبی دارد و در مباحث بودجه ای و قانون گذاری اثر خود را می گذارد.

وی اظهار داشت: ۲ هفته آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جلسه ویژه برای این سفر برگزار می شود و استاندار خراسان جنوبی و نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از مسئولان استان را هم به این جلسه دعوت می کنیم.

زاهدی گفت: امیدواریم به جمع بندی عملیاتی خوبی در نشست تهران برسیم به همین دلیل وارد جزئیات کار نمی شویم و از نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس تشکر می کنم.

رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیروز (چهارشنبه) وارد بیرجند شدند و از دانشگاه بیرجند، پیام نور خراسان جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در مرکز استان و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در شهرستان های این استان بازدید کردند.

دانشگاه بیرجند در مرکز استان بیش از ۴۰ سال سابقه دارد و خراسان جنوبی با داشتن چند پدر علم در حوزه های مختلف به عنوان منطقه دانشگاهی شناخته می شود.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی آموزش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب، اکنون مسیرهای شهداد به نهبندان به دلیل نداشتن ایمنی، شاهکوه به میغان، طبس به بردسکن، بیرجند به شوشود و مسیرهای فرعی رباط خان و سرچاه عماری و محور روستایی خرو مسدود است.

او افزود: در پی بارندگی شبانه روز گذشته در بیشتر مناطق استان رواناب جاری شده و در بیرجند، نهبندان، خوسف و بخش‌هایی از طبس و روستاهای قائنات شاهد سیلاب‌ شدیدتری بودیم.

آخوندی اظهار کرد: رواناب شدید به علت بارندگی و سیلابی شدن موجب وارد شدن خسارت به محورهای روستایی، فرعی و عشایری به ویژه قنوات در مسیر رودخانه و نیز خطوط انتقال آب، برق و گاز، تلف شدن دام‌ها و اراضی کشاورزی استان شده که بیشترین آن در شهرستان خوسف بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: محور سرچاه عماری در شهرستان خوسف به دلیل باتلاقی بودن و سیلابی شدن، شانه‌های خاکی آن شسته شده و بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید

۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید

او تصریح کرد: در نهبندان هم ورود سیلاب به داخل معابر شهری و سایت نهضت ملی مسکن را داشتیم که این وضعیت با تلاش مسئولان مدیریت شد و با توجه به اینکه شرایط جوی هنوز ناپایدار است با فروکش کردن سیلاب اقدامات تکمیلی در دستور کار است.

آخوندی تأکید کرد: اکنون مسیرهای اصلی و شریانی استان باز است ولی برخی از مسیرهای فرعی و روستایی به دلیل جاری بودن رواناب بسته است که به تدریج توسط راهداری بازگشایی می‌شود.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که در برخی مناطق جاری شدن سیلاب را به همراه داشت.

اداره کل هواشناسی استان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی پیش بینی کرد که ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تا شنبه شب ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف