Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: آذربایجان غربی به عنوان هفتمین استانی که طرح «تاپ» در آن به مرحله اجرا می رسد بوده و امید است ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت شکل گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، برات قبادیان در همایش طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار که در سالن همایش های اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید دانشگاه ها را از حالت وارداتی خارج کرده و به صورت مثمر و مفید مورد استفاده قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: دانشگاه تهران بر اساس الگوی وارداتی لیسانی، فوق لیسانس و دکترا در سال ۱۳۱۳ تاسیس شد و دانشجویان عملا هیچ فعالیت صنعتی نداشته و محصولی را تولید نمی کردند تا روزی که فارغ التحصیل شده و با یک مدرک از دانشگاه خداحافظی می کردند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: اگر ارتباط صنعت و دانشگاه آنچنان که نیازمند و وابسته به هم باشند شکل گیرد، علمی که در دانشگاه تولید می شود در صنعت به چشم می خورد و قابل استفاده و بهره برداری خواهد بود.

قبادیان با تاکید بر اهمیت مفید بودن علم تولید شده در دانشگاه ها گفت: علمی که نفع نداشته و تولید ثروت نکند به درد نمیخورد، یک دانش آموخته دکترا اگر کارآفرینانه تربیت شده باشد محصولی را به خط تولید می رساند و موجب شکوفایی در بخش صنعت می شود که آن نیز منجر به تولید ثروت ملی می شود.

وی با اشاره به اینکه باید اطلاعات دقیقی از دانشجویان دانشگاه ها و نیز شهرک های صنعتی به دست آوریم، ابراز کرد: هر واحدی که کار اقتصادی کند می شود «بنگاه» و این بنگاه ممکن است کارخانه فولاد مبارکه اصفهان باشد یا یک واحد تولیدی با ده نفر نیروی انسانی اما مسئله اینجاست که باید اطلاعات دقیقی از شهرک های صنعتی و کارخانه ها و نیز دانشگاه ها و نیازهای علمی آن ها به دست آوریم.

منابع انسانی گران ترین سرمایه انسانی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش منابع انسانی را از جمله گرانترین سرمایه ها عنوان کرد.

رضا حسینی افزود: وقتی صنایعی مانند تراکتورسازی و ماشین سازی در حال شکل گیری بود نیروهای کارآموزی در حال آموزش بودند که پس از مدتی تبدیل به افرادی با مهارت بالای فنی در حرفه خود شدند.

وی، ابراز کرد: ۷۰ محقق برجسته آذربایجان غربی با ۱۷۶ طرح در جهاد کشاورزی استان در حال خدمت هستند و این منابع انسانی از جمله گران تریت سرمایه های انسانی به شمار می روند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه باید خود را از لحاظ تکنولوژی های روز دنیا بی نیاز کنیم، اذعان کرد: در جلفا طی یک کار مشترک ما بین ایران و کره جنوبی و ترکیه عده ای از کارگران در حال کار بودند اما جوشکاران ایرانی ۷۰ حلقه و جوشکاران کره و ترکیه ۴۷۰ حلقه جوش میزدند و این نیازمند به روز آوری اطلاعات فنی و مهندسی کارگران و مهندسان ایرانی است.

حسینی با تاکید بر نقش دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و فنی، تصریح کرد: باید اعتماد متقابل ما بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود.

در انتهای این همایش از طرح تاپ که به عنوان طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار است توسط مسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، متن کامل پیام خسرو شهبازی به شرح زیر می‌باشد:
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه شهید مطهری بزرگ معلم انقلاب شکوهمند اسلامی است و چه زیبا این روز به عنوان روز بزرگداشت معلم نامگذاری شده است.
بی تردید در سالی که عنوان جهش تولید بر پیشانی دارد، وظیفه و نقش مهم و اثرگذار معلمان در تولید دانش باید به شایستگی تبیین و بازآفرینی شود و در ایامی که به نام زحمتکش‌ترین و موثرترین شهروندان جامعه مزین شده، بر ما است تا قدر و منزلت آنان را بیش از پیش ارج نهیم. موجودی که امام راحل (ره) با ظرافت و نکته سنجی تمام شغل ایشان را در برابر با شغل انبیا دانسته اند.
با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی، امیدوارم در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش‌ازپیش بستر رشد اندیشه، تلاش و جهاد را برای نوجویان و نسل‌های این سرزمین پرافتخار فراهم کنند. بر خود وظیفه می‌دانم فرا رسیدن روز معلم را خدمت تمامی فرهیختگان و معلمان دلسوز استان بویژه به همسران معلم همکارانم درخانواده بزرگ جهادکشاورزی استان که با پرورش فرزندان ما پایه‌های ساخته شدن ایرانی آباد و سرافراز را بنا می‌نهند تبریک گفته، توفیقات روز افزون آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • جایزه یک میلیارد تومانی برای ۱۰۰ استاد منتحب شاگردپرور
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • جایزه یک میلیارد تومانی شیخ مفید به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور اعطا شد
  • نحوه استفاده از جایزه شیخ مفید برای استادان شاگردپرور
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم