Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی یک گروه افراطی صهیونیستی خواستار افزایش سرکوب فلسطینی‌ها در مصلای «باب‌الرحمه» شد و گفت، وسایل موجود در این مصلای مسجدالاقصی باید کاملا خارج شود؛ اقدامی که فلسطینی‌ها آن را «سرقت» خواندند.به گزارش بلاغ،«اساف فرید» سخنگوی گروه موسوم به  «اتحادیه سازمان‌های هیکل» (معبد ادعایی صهیونیست‌ها) از سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و مسجدالاقصی انتقاد کرد و خواستار افزایش سخت‌گیری علیه فلسطینی‌ها در مصلای «باب الرحمه» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش روزنامه مصری «عربی 21»، فرید ادعا کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست «عبدالله دوم» شاه اردن درباره مصلای باب‌الرحمه را پاسخ گفته و به پلیس دستور داده در این مکان را باز بگذارد تا «عرب‌ها» (فلسطینی ها) اجازه خواندن نماز در آن داشته باشند.

وی در ادامه به سرقت وسایل موجود در باب‌الرحمه فراخواند و گفت، کسانی که جاکفشی‌های این مصلا را خارج کرده‌اند «قهرمانان مخفی» هستند زیرا جلوی «اشغال» این مکان توسط فلسطینی‌ها را می‌گیرند.

رژیم صهیونیستی هفته جاری وسایل موجود در مصلای باب الرحمه را به صورت شبانه خارج کردند؛ کاربران فلسطینی این اقدام  را «سرقت» خواندند و اعلام کردند این موضوع در راستای خالی کردن م

 

تنش‌ها بر سر باب‌الرحمه پس از آن شدت گرفت که رژیم صهیونیستی 28 بهمن پارسال (1397) این ورودی‌ مسجدالاقصی را با زنجیر و قفل مسدود کرد و طی درگیری با فلسطینی‌های معترض به این اقدام، بیش از 20 نمازگزار زخمی و دهها نفر دیگر بازداشت شدند.

پس از تنش‌های گسترده اسفندماه گذشته (1397) در مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها برای اولین بار از سال 2003 تا کنون، امروز وارد مصلای «باب الرحمه» شدند (جزئیات بیشتر) .

صلا با هدف مقدمه‌چینی برای بستن آن صورت می‌گیرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه درخواست حماس برای توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه «غیر قابل‌قبول» است، افزود: «پذیرش درخواست حماس به معنای پذیرش باقی ماندن این گروه در قدرت و همچنین تسلیم شدن در مقابل ایران است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به اهداف اعلامی کابینه جنگ افزود: «تا رسیدن به اهداف جنگ به نبرد در غزه ادامه می‌دهیم.»

وی در ادامه با تاکید بر سیاست تغییر وضعیت ژئوپلیتیکی غزه پس از پایان جنگ گفت که عدم تحقق این امر موجب خروج تیپ‌های حماس از مخفیگاه‌ها، به دست گرفتن مجدد قدرت در نوار غزه و تسهیل در روند بازسازی زیرساخت‌های نظامی در این باریکه خواهد شد.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که تن دادن به خواسته‌های جنبش حماس راه را برای تهدید امنیت اسرائیلی‌ها در شهرک‌های اطراف جنوب غزه و سراسر کشور تسهیل می‌کند.

این اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که جنبش حماس بر خواسته‌های پیشین خود مبنی بر بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه و توقف پایدار جنگ تاکید می‌کند.

به نوشته العربیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات صلح با فشارهای داخلی متناضی دست به گریبان است. در حالی که خانواده اسرای اسرائیلی از طریق تظاهرات روزانه به دنبال حصول توافق میان اسرائیل و جنبش حماس هستند؛ نیروهای افراطی خواهان رد پیشنهادات حماس و حمله به رفح هستند.

به گفته مقامات اسرائیلی تقریباً ۱۲۹ اسیر اسرائیلی همچنان در غزه حضور دارند که از این تعداد ۳۵ نفر از آنها در حملات رژیم به نوار غزه کشته شدند.

کد خبر 6097398

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • اردوغان میزان تجارت پایان یافته ترکیه با رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد
  • در روز جهانی آزادی مطبوعات یاد خبرنگاران شجاع فلسطینی را گرامی می‌داریم
  • اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۳ فلسطینی در حمله اشغالگران به شمال رفح