Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه بین المللی اهل بیت، مراسم جشن دانش آموختگی صد و دوازده نفر از دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۶ این دانشگاه، در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب؛ دبیر و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این مراسم منصور میراحمدی؛ رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)؛ ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) گفت: این مراسم بیش از هر چیز یادآور یک دوره موفق برای عزیزانی است که در یک مقطع تحصیلی تحصیل کرده‌اند و این جشن دانش آموختگی را بدین منظور برگزار می‌کنیم و امیدواریم این عزیزان در زندگی علمی و شخصی و در آینده در جامعه خود موفق و موید باشند.

وی افزود: اگر رابطه دانشگاه و جامعه را رابطه دو سویه‌ای تعریف کنیم و نوعی تعامل بر رابطه دانشگاه و جامعه حاکم باشد قطعاً دانشگاه‌ها، پرسش‌ها و نیازهای خود را از جامعه دریافت می‌کنند و بر اساس مبانی علمی خود به این پرسش‌ها و نیازها پاسخ می‌دهند. اما در این رابطه چنانچه دانشگاهی بتواند افزون بر برنامه‌ها و فعالیت‌های جامع، ساختارها و زیر ساخت‌ها و نیروهای کار آمد را در اختیار بگیرد، می‌تواند این رسالت اساسی خود را تحقق ببخشد.

میراحمدی اظهار داشت: دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السّلام سه فعالیت اساسی را در برنامه‌های خود در دستور کار دارد و از این طریق تلاش می‌کند برای دانشجویان عزیزی که تشریف می‌آورند و ما با افتخار از آنها میزبانی می‌کنیم برنامه‌های موفق داشته باشیم. قطعاً انتظار اول از دانشگاه آموزش است اما اگر این آموزش همراه نباشد با یک جهت‌گیری سالم و جهت‌گیری فرهنگی مناسب و همراه نباشد با عمق علمی و پژوهش نمی‌تواند موفق باشد به همین دلیل سه رکن اساسی فعالیت دانشگاه آموزش پژوهش و فرهنگ است.

وی ادامه داد: این سه ضلع اصلی در فعالیت‌های دانشگاه اگر به خوبی انجام شود می‌تواند به موفقیت در راستای نیل به اهداف و رسالت‌ها قدم بردارد. ما تلاش کردیم در ادامه مسیری که عزیزان ما، بزرگوارانی که در سال‌های گذشته هدایت و مدیریت این دانشگاه را برعهده داشتند قدم برداریم و با توجه به اساس نامه بسیار مهم این دانشگاه و اسناد بالادستی بتوانیم در مسیری که دانشگاه قرار داده شده حرکت کنیم و چند گام این دانشگاه را به جلوتر ببریم.

میر احمدی با اشاره به دو سال فعالیت خود در دانشگاه گفت: در ۲ سال اخیر موفق شدیم در این سه ضلع اساسی اقداماتی انجام دهیم. تنوع بخشی و جذب دانشجویان نخبه یکی از مهمترین برنامه‌های ما در دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) بوده و امروز می‌توانیم اعلام کنیم که ۳۰ درصد از ورودی‌های ما از دانشجویان نخبه از ۱۰ کشور اسلامی که غیرفارسی زبان هستند است و این مسیر همچنان ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم کادر هیأت علمی دانشگاه را تقویت کنیم تصریح کرد: در این ۲ سال جمع هیأت علمی دانشگاه از ۶ نفر به ۱۹ نفر هیأت علمی تمام وقت رسیده که سرمایه بسیار ارزشمندی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. تلاش شده کیفیت آموزش را ارتقا دهیم و ضوابط و مقررات آموزشی را به شکل جدی رعایت کنیم چرا که بر این باوریم که اگر این ضوابط و مقررات بر ما حاکم شود می‌تواند موجب ارتقا فعالیت دانشگاه گردد. در حد توان و بضاعت سعی کردیم در جهت امکانات رفاهی برای دانشجویان قدم برداریم.

وی ادامه داد: سعی کردیم دانشگاه را به زیر ساخت‌های مورد نیاز در جهت ارتقا فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تجهیز کنیم و نکته آخر راه اندازی کانون دانش آموختگان دانشگاه هست که زیر ساخت‌های آن فراهم شده و دانش آموختگان می‌توانند از این طریق با دانشگاه در ارتباط باشند. تمام تلاش همکاران بنده در این دانشگاه بر این است که بتوانند از طریق خدماتی که ارائه می‌دهند زمینه ارتقا علمی و فرهنگی دانشجویان عزیز را فراهم کنند.



** دانشگاه اهل بیت در مسیر پیشرفت است

در ادامه این مراسم دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: بسیار خوشحال، خرسند و سعادتمند هستم که بار دیگر در جمع دانشجویان و کادر علمی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) حضور پیدا می‌کنم و در یک فرصت ویژه علمی در پایان مقطعی و ورود به مقطعی دیگر و از مرحله‌ای به مرحله دیگر در جمع شما حضور پیدا کردم.

اختری اظهار داشت: در اثر تلاش‌ها و پیگیری‌ها، شاهد رشد و پیشرفت و گسترش دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) هستیم. از این بابت خوشحال و خرسندیم و این را به عنوان توفیقی از طرف خداوند متعال می‌دانیم. امیدواریم که خداوند توفیقات خود را بیفزاید تا این دانشگاه بتواند جایگاه مناسبی برای پیروان اهل بیت (ع) در جهان امروز را به دست بیاورد که تا آنجا فاصله زیادی است و تلاش بسیار فراوانی نیاز دارد.

وی افزود: کاستی‌ها و نواقصی در امور خدماتی، فضای علمی و آموزشی وجود دارد. ولی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام مصمم است تا این کاستی‌ها را برطرف کند و زمینه‌های بهتر و مساعدتری به وجود بیاورد. در این چند سال تلاش‌های خوبی صورت گرفته که لازم می دانم از فعالیت‌ها و مجاهدت‌های رئیس دانشگاه تشکر کنم. دانشجویان هم آنچه آموخته اند را به دیگران آموزش دهند تا معارف اهل بیت گسترش پیدا کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به نقض مکرر حقوق بشر از سوی جنایتکاران به ویژه آمریکا، گفت: مسئله حقوق بشر، مسئله بسیار انسانی و همگانی است و اینکه پژوهشگران باید به این مسئله بپردازند که مسئله حقوق بشر در جهان امروز چه جایگاهی دارد؟ آیا حقیقتاً بر طبق اهدافی که برای آن در نظر گرفته شد و همه منشورات بین الملل که تنظیم می‌شود، آیا به اهداف خود رسیده و به آن عمل می‌شود؟ این سردمداران حقوق بشر این همه امکانات، پشتیبانی‌ها و سلاح‌ها و اموال فراوان خرج می‌کنند برای آنکه انسان‌ها را به سادگی نابود کنند. جنایاتی که در کشورهای مختلف و در کشورهای اطراف ما رخ می‌دهد، جای دقت دارد که بیاندیشیم و این مسئله، مسئله‌ای است که پژوهشگران و اندیشمندان در همه کشورها با آن روبرو هستند.

وی افزود: آنچه که امروز در افغانستان، پاکستان، سوریه، بحرین، یمن، نیجریه و جاهای مختلف دنیا می‌گذرد با کدامیک از موازین حقوق بشر سازگار است؟ در کشور بحرین، به مردم اجازه یک رأی نمی‌دهند و به خاطر اینکه آنها خواهان یک رأی هستند، سرکوب می‌شوند و آنان را از بین می‌برند. در افغانستان "طالبان" این جماعت جنایتکار را مسلط کردند و جلسات گفت وگو تشکیل می‌دهند و امکانات به آنها می‌دهند برای اینکه جنایت کنند.

اختری اظهار کرد: با امکانات فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها، با همه حمایت‌ها و تدابیر آمریکایی صهیونیستی و با دست جلادان آل سعود و آل نهیان هر روز بر سر مردم ستمدیده، بی دفاع و مظلوم یمن بمب می‌ریزند؛ برای اینکه این مردم می‌خواهند در کشورشان زندگی کنند. این‌هایی که مدعی عدم دخالت در کشورهای دیگر هستند چگونه تفسیر می‌کنند که کشوری لشگرکشی کند و با هواپیما و توپ و نیروهای ائتلاف، مردمی را نابود کند و بگوید ما از حقوق ملت‌ها دفاع می‌کنیم. وی

با اشاره به مظلومیت شیخ زکزاکی و شیعیان نیجریه اظهار داشت: در نیجریه شخصی که مورد علاقه و محبت مردم است، خواهان حقوق مردم خود است، چطور او و طرفدارانش را به خاک و خون کشیدند و آن رهبر دینی را که مورد علاقه مردم است چطور در زندان نگه داشتند؟ با اینکه دادگاه حکم آزادی شیخ زکزاکی را صادر کرده است، دولت با کمال بی شرمی و وقاحت بیش از دو سال است که وی را در حبس نگه داشته و هم اکنون مبتلا به چندین بیماری است و اجازه معالجه هم نمی‌دهند. اجازه نمی‌دهند که شیخ زکزاکی در کشوری دیگر معالجه شود. سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند ما از حقوق بشر دفاع می‌کنیم، این جای دقت و توجه دارد.

وی درباره ویژگی اساسی نظام اسلامی ایران گفت: آنچه امتیاز مردم و کشور ماست این است که این کشور در برابر قلدری‌ها، زورگویی‌ها و خواسته‌های غیر انسانی و غیر قانونی آمریکا و طرفداران آن ایستادگی کرده و ایستادگی می‌کند. همه اینها از برکات وجودی این انقلاب و این نظام است. اینها از برکات انقلاب اسلامی و وجود مبارک امام خمینی (ره) است که این نظام و انقلاب را به وجود آورد، همچنین از برکات وجود مقدس رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خطاب به دانشجویان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) گفت: امیدواریم که آنچه را که در اینجا از ایستادگی مقاومت و پیشرفت این کشور از عظمت اسلام و انقلاب اسلامی می‌بینید برای دیگران نقل کنید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آنچه که مهم است و کشورهای اسلامی به آن نیازمند هستند، بصیرت و آگاهی است. این رسالتی است که انقلاب بر دوش ما گذاشته است. این پیام آگاهی، پیام بصیرت که پیام خدا و پیام پیامبر خداست، پیام نجات بخش انسان‌ها است را باید به دیگران برسانیم و باید مردم را آگاه کنیم.

وی خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) گفت: مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مرحله اول متعلق به پیروان اهل بیت (ع) است. در مرحله دوم برای ارتباط با مسلمانان و در مرحله سوم برای غیر مسلمان‌ها است. این رسالتی که مجمع دارد بر عهده شماست و شما در کشورهای خود این را ابلاغ کنید و این درخواست را از شما دارم که با دانشگاه و با مجمع جهانی اهل بیت (ع) در هر کجا که هستید، مرتبط باشید. این ارتباط علمی و علاقه همکاری را با دانشگاه و مجمع جهانی اهل بیت (ع) حفظ و دنبال کنید.

وی تصریح کرد: این دانشگاه برای خدمت و تربیت و آموزش کادرهای مؤثر علمی، فنی و تکنیکی در نظر گرفته شده و امیدواریم در آینده با تأسیس رشته‌های مختلف دیگر بتوانیم در انجام وظایف خود موفق باشیم. انتظار ما این است که شما به عنوان پیام آوران و سفرای این دانشگاه در کشورهای خود و کشورهای دیگر بتوانید علاقه مندان به علم و دانش را تشویق کنید که بیایند و در کشور جمهوری اسلامی ایران دانش بیاموزند.

وی در ادامه اظهار داشت: در ایران مسئله ارتقا و پیشرفت علمی و رسیدن به قله علم و کمال را مقام معظم رهبری به عنوان اهداف علمی در این کشور در نظر گرفته‌اند. ایران اسلامی به سوی قله علمی به پیش می‌رود که الحمدلله با این همه پیشرفت‌ها و این توانمندی جمهوری اسلامی و به خصوص جوانان مستعد و فرهیختگان کشورمان، توانست از نظر علمی و تکنیکی با ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی ثابت کنند، ایران برای همه جوانان و دانش پژوهانی که در کشورهای مختلف علاقمند به تحصیل هستند در این کشور از آنها استقبال شود و زمینه علمی و آموزشی برای آنها فراهم شود.

در ادامه مراسم از حافظان قرآن کریم و نفرات برتر هر رشته تقدیر شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران در مراسم سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: تعداد استادان برگزیده کشور نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است و اکنون  حدود ۷۰ استاد نمونه افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: آینده پژوهشی را تا سال ۲۰۵۰ تدوین و ارسال کردیم و سازمان پژوهشی بر روی محورهایی مانند هوش مصنوعی، سوخت پاک جهت پژوهش برنامه ریزی خوبی کرده‌ایم. 

زمانیان تاکید کرد: امسال سازمان پژوهش‌ها برای گرنت‌ها جایزه یک میلیارد تومانی در نظر گرفته است. ماهواره مصباح و آیات در این پژوهشگاه تولید شده است.

وی افزود: عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان و مردم کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام