Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه ریسک نشست و هدررفت آب در شبکه‌های فرسوده ۲۵درصد است، گفت: باتوجه به طول و عمر شبکه باید سالانه بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلومتر از شبکه فرسوده اصلاح و بازسازی شود اما به دلیل محدودیت اعتباری این کار ممکن نیست. ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوالفضل رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طول شبکه انتقال آب شهری در استان حدود سه هزار و 400 کیلومتر است که عمر مفید شبکه‌ها بین 20 تا 25 سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اینکه ریسک هدررفت آب در شبکه‌های فرسوده کاهش پیدا کند باید سالانه 150 تا 160 کیلومتر از شبکه در استان اصلاح و نوسازی شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به محدودیت اعتباری در این بخش گفت: در بهترین حالت با اعتبارات تخصیص یافته حتی نیمی از این برنامه را هم نمی‌توان اجرا کرد.

وی بیان داشت: سال گذشته 35 کیلومتر از طول شبکه انتقال آب در استان اصلاح و بازسازی شد. علاوه براین 15 کیلومتر دیگر نیز از محل درآمدهای شرکت اصلاح شده است.

هدررفت آب سد کلان ملایر به دلیل نداشتن تصفیه‌خانه؛ 6 ماه از سرریز سد گذشتهدررفت آب در دریاچه ارومیه به صفر می‌رسدمیزان هدررفت آب در شیراز 12 درصد است

رحیمی با بیان اینکه میزان هدررفت آب در شبکه‌های فرسوده حدود 25 درصد است، خاطرنشان کرد: شبکه انتقال آب در استان هرسال پیرتر و فرسوده‌تر می‌شود و برای اینکه نشت ناشی از فرسودگی را مهار کنیم باید اقدامات دیگری را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: برای همین در حال انجام اقدامات اصلاحی و ترمیمی از جمله ایجاد ایستگاه‌های فشارسنجی در همه شهرهای استان، عملیات نشت‌یابی و اصلاح انشعابات فرسوده منازل هستیم.

رحیمی گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد پهنه‌بندی فشاری، فرسودگی شبکه انتقال آب را در شهرها مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی