Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود پیکر ۴۴ شهید تفحص شده به وطن
صبح امروز پیکرهای پاک و مطهر ۴۴ شهید هشت سال دفاع مقدس از مرز بین‌المللی شلمچه به خاک وطن منتقل شد؛ آنطور که سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفته، این پیکرها طی ۲ ماه گذشته در مناطق عملیاتی شلمچه، کتیبان، شرق دجله و زبیدات کاوش و تفحص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اینان در عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، کربلای پنج و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده اند؛ برخی از آنها دارای پلاک شناسایی هستند و برخی دیگر برای شناسایی بیشتر نیاز به آزمایش‌های دی ان ای دارند.
به گفته سردار باقرزاده، اطلاعات دقیقی از شهدای اسیر ایرانی در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق در اختیار نیست اما وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اطلاعات کاملی از محل شهدای اسیر ایرانی در اختیار دارد.
همچنین به گفته نماینده دولت عراق در تفحص شهدای ایران در بصره علمیات تفحص جدید در خاک عراق با همکاری ۲ کشور از هفته آینده سر گرفته می‌شود.
خبر دیگری که امروز منتشر شد، این بود که پاسدار محمد احمدی از نیروهای سپاه در حین پاکسازی اراضی آلوده به مین در منطقه عمومی سروآباد کردستان بر اثر انفجار یک قبضه مین به جای مانده از دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
سرلشکر حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که در مشهد به سر می برد نیز امروز از فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی بازدید داشت و اعلام کرد که هرچند انسداد مرزها از اولویت های کشور است اما به دلیل وسعت مرزهای زمینی، این کار زمانبر است.

۱۰ میلیون راس دام بیمه می شوند
در حوزه کشاورزی، امروز اعلام شد که از ابتدای امسال چهارهزار میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر کشور پرداخت شده است؛ کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری که به سمنان رفته بود، اعلام کرد در ۲ سال گذشته بیش از هشت هزار میلیارد ریال برای تولید گوشت قرمز به عشایر کشور تسهیلات پرداخت شده است.
همچنین اعلام شد که ۱۰ میلیون راس دام سبک عشایر با انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق بیمه محصولات کشاورزی امسال بیمه می‌شود.
در این رابطه امروز نخستین محموله شتر شیری از مرز میرجاوه وارد سیستان وبلوچستان شد؛ این محموله شامل ۹۰ نفر شتر شیری است که توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال وارد سیستان و بلوچستان شده است تا گام های اولیه پرورش شتر شیری در این منطقه برداشته شود زیرا طبق بررسی ها پرورش آن برای کشاورزان این استان به صرفه است.

سریال دنباله دار کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال
موضوع کشف مزارع دیجیتال چند هفته ای است که به بحث روز رسانه ها، وزارت نیرو و همچنین نیروی انتظامی تبدیل شده است؛ ورود و استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال گرچه در کشور ممنوع است اما با آغاز فصل گرما و برق زیادی که این دستگاهها مصرف می کنند، سبب شده تا متولیان انرژی کشور با همکاری پلیس در صدد کشف این دستگاهها برآیند.
بر این اساس امروز اعلام شد در عملیات مشترک پلیس آگاهی و دریابانی شهرستان عسلویه از یک شناور ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) کشف شده است.
البته از ابتدای امسال پلیس استان بوشهر بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماینر در نقاط مختلف استان کشف کرده است.
در سمنان نیز پلیس از کشف ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در محور تهران- مشهد در آرادان خبر داد؛ این محموله توسط یک دستگاه کامیون از تهران به مقصد مشهد بارگیری شده بود.
کرمان دیگر استانی بود که در آن ۵۴۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) توسط پلیس از یک کارخانه متروکه کشف شد و ۲ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

۲۲۲ شهر سینما ندارند
رمضان علی حیدری خلییلی معاون توسعه مدیریت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای امضای تفاهم نامه ساخت پردیس سینما امید به خلخال در استان اردبیل سفر کرده است، اعلام کرد ۲۲۲ شهر با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر کشور فاقد سالن سینما هستند که برای رفع این مشکل ساخت ۲۵۰ سالن سینمای جدید توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست اجراست.
در کنار سرمایه گذاری بخش خصوصی، وزارت ارشاد نیز ساخت پردیس های سینمایی امید را در شهرهای کم برخوردار در دستور کار دارد.
در این طرح که در ۲۰ شهر از ۲۰ استان کشور اجرا می شود، شهرداران زمین مناسب برای ساخت پردیس های سینمایی ارایه می کنند.
خبر دیگر حوزه فرهنگ امروز به اختتامیه دومین جشنواره ملی رضوی اختصاص داشت که در قم برگزار شد؛ محمد اللهیاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ویژگی‌های سرود گفت: سرود می‌تواند زبان هویت یک ملت و عامل اتحاد و وحدت باشد؛ همچنین این قابلیت را دارد که افراد بدون آنکه مهارتی در عرصه موسیقی داشته باشند، به صورت جمعی خوانده شود.

قطار توسعه تحول نظام سلامت نیاز به تعمیر دارد
در حوزه بهداشت و سلامت مهمترین خبر به سفر دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به غرب مازندان اختصاص دارد؛ وی در جریان این سفر گفت: قطار توسعه طرح تحول نظام سلامت ضمن اینکه در هیچ ایستگاهی متوقف نخواهد شد، بلکه نیاز به تعمیر دارد و باید زیرساخت های آن فراهم شود.
وی به مردم نوشهر وعده داد که اورژانس نیمه‌کاره بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان تا پایان امسال افتتاح شود.
در جریان بازدید دکتر نمکی از بیمارستان طالقانی چالوس، یکی از بیماران مراجعه کننده نسبت به آنچه که نبود پزشکان متخصص می نامید، اعتراض داشت؛ وزیر بهداشت پس از اینکه متوجه فریادهای این خانم شد، نزدیک وی رفت تا به حرف‌هایش گوش کند ولی پیش از آن بیمار از هوش رفت. بلافاصله دکتر نمکی دستور رسیدگی به وضعیت این بیمار را صادر کرد.
 

بازداشت تبعه اوکراینی در اردکان
در حوزه حوادث و انتظامی، امروز فرماندار اردکان از بازداشت یک تبعه اوکراینی در این شهرستان استان یزد خبر داد که به دلیل نداشتن آگاهی از قوانین جمهوری اسلامی ایران اقدام به فیلمبرداری با هلی شات از اماکن حساس بوده است.
جزئیاتی از زمان و محل بازداشت منتشر نشده اما گفته شده که وی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده است.
خبر دیگر اینکه امروز در مسیر خاش - سراوان واژگونی خودرو حامل اتباع بیگانه ۵کشته برجا گذاشت و پنج نفر دیگر مصدوم شدند.
آنطور که اورژانس زاهدان اعلام کرده، یک دستگاه پژو٤٠٥ حامل اتباع بیگانه غیر مجاز ساعت ۱۱:۱۵ امروز پس از واژگونی دچار آتش سوزی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.
کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.
با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

 

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • استقبال از پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده محمد شفیع فیضی زاده -ایلام
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • ورود پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده به ایلام
  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • شهدایی که به تازگی تفحص و شناسایی شدند+تصاویر
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز