Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری شامگاه پنجشنبه در اجتماع راهپیمایان حمایت از حجاب و عفاف در مصلای قدس قم اظهار داشت: دشمن در این راستا از تمام ابزارها در فصای مجازی، محیط سایبری و عرصه اینترنت استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز رسالت مسئولان کشور سنگین است، بیان داشت: اگر کسی در نظام اسلامی تکیه بر کرسی مسئولیتی می‌زند، باید چهار ویژگی یک انسان مؤمن از دیدگاه قرآن یعنی اقامه کننده نماز، پرداخت کننده زکات، امرکننده به معروف و همچنین نهی کننده از منکر را داشته باشد، چون در غیر این صورت مشروعیت حکومت کردن در این نظام را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر اساس روایت‌های متعدد قوام و دوام نظام اسلامی به انجام امر به معروف و نهی از منکر که حجاب و عفاف یکی از مصادیق بارز این فریضه الهی است بستگی دارد و هیچکس نه در تشیع و نه در دیگر مذاهب اسلامی و آسمانی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند.
وی گفت: مگر ما پا جای پیغمبر نگذاشتیم و ادعای حاکمیت دینی نداریم، و ۳۰۰ هزار شهید برای احیای ارزش‌ها ندادیم؟،جوانان ما برای احیای ارزش‌های دینی که از همه چیز حتی خاک، سرزمین و آب عزیز تر است شهید شدند.
وی ادامه داد: از این رو مسئولیت مدیران کشور سنگین است و باید نقش خود را ایفا کنند و هر چه در تقویت حجاب و حیا در حامعه کم بگذاریم، یقین بدانید مسیر به سمتی می‌رود که متدینین و دین داران میدان تنفس پیدا نخواهند کرد.
ذوالنوری کوتاهی مسئولان کشور در زمینه حجاب و عفاف را غیر قابل بخشش توصیف کرد و یادآور شد: قانون مبارزه با فساد و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس ششم تصویب شد ولی امروز روی زمین مانده و به طور کامل اجرا نمی شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ورود با جدیت دولت به اجرای قانون یاد شده را مورد تاکید قرارداد و گفت: از ادارات و سازمان‌هایی که از خود نظام هستند و از جیب مردم ارتزاق می‌کنند باید شروع کنیم.
وی با بیان اینکه نباید دل خانواده شهیدان درام القرای جهان اسلام بواسطه رو به رو شدن با مظاهر فساد و بی تمدنی و جاهلیت مدرن و برهنگی خون شود و شاهد کشف حجاب‌های متعدد باشند، اظهار کرد: امروز دستگاه قضایی مسئولیت جدی دارد و ما خدا را شاکریم که یکی از فرزندان جوان و رشید انقلاب اسلامی، با اقتدار و شجاعت و با علم به اصول و آشنایی با مساله با جدیت سکان دستگاه قضا را به دست گرفته و بارقه‌های امید برای کاسته شدن از سطح آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با توصیه به صدا و سیما نقش این نهاد را نیز در مبارزه با فساد خطیر عنوان کرد و گفت: صدا و سیما نباید از چهره‌های مخدوش قهرمان سازی و الگو سازی غلط کند.
وی با بیان اینکه مراکز آموزشی کشور نیز در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با بی بند و باری مسئولیت و رسالت دارند، بیان کرد: نباید خروجی دانشگاه‌ها کسانی باشند که تقیدات دینی آنها از بین برود.
در آستانه روز ملی حجاب و عفاف راهپیمایی باشکوه " میراث کهن حجاب با شعار من حجاب را دوست دارم"با حضور اقشار مختلف مردم بویژه بانوان برگزار شد.
۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ جمع کثیری از مردم مشهد در اعتراض به اعمال قانون کشف حجاب توسط حکومت رضاخان در مسجد گوهرشاد این شهر تحصن کردند، ولی از سوی مزدوران رژیم پهلوی مورد حمله قرار گرفته و جمعی از آنها به شهادت رسیدند، به همین مناسبت این روز به نام روز ملی حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم

یک مقام ارشد سیاسی حماس به آسوشیتدپرس گفت که این گروه حاضر است با یک آتش‌بس پنج ساله یا بیشتر با اسرائیل موافقت کند و در صورت ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی، سلاح‌های خود را روی زمین گذاشته و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهد شد.

به گزارش یورونیوز، خلیل الحیه در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه با این خبرگزاری در استانبول انجام داده همچنین تاکید کرد که حماس آمادگی دارد به سازمان آزادی‌بخش فلسطین بپیوندد تا یک دولت واحد برای غزه و کرانه باختری تشکیل شود.

این اظهارات مقام ارشد حماس می‌تواند امتیاز قابل توجهی برای اسرائیل به شمار رود چرا که این گروه فلسطینی همواره تاکید کرده که مبارزه خود را تا زمان نابودی اسرائیل ادامه خواهد داد. الحیه که از مقام‌های بلندپایه حماس به شمار می‌رود که در مذاکرات برای آتش بس و تبادل گروگان‌ها حضور داشته در این مدت گاهی لحن تند و مخالف و گاهی هم بیان آشتی‌جویانه‌ای داشته است.

او در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که «حماس آمادگی دارد حدود کشور فلسطینی را بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی که تاکید دارد باید در امتداد مرز‌های پیش از جنگ ۱۹۶۷ تشکیل شود، بپذیرد.»

او در خصوص اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد چه سرنوشتی در انتظار حماس خواهد بود گفت: «آن‌وقت شاخه نظامی ما منحل می‌شود. تجربیات افرادی که با اشغالگران جنگیدند چه شده است؟ وقتی به استقلال رسیدند و حقوق خود را کسب کردند به احزاب سیاسی تبدیل شدند و نیرو‌های مبارز هم به ارتش ملی پیوسته‌اند.»

الحیه نگفت که آیا استقبال آشکار او از راه حل دو دولتی به منزله پایان دادن به درگیری فلسطین با اسرائیل است یا گامی موقت به سوی هدف اعلام شده این گروه برای نابودی اسرائیل.

تشکیلات خودگردان فلسطین امیدوار است که یک کشور مستقل در کرانه باختری، اورشلیم شرقی و غزه ایجاد کند، مناطقی که اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ در خاورمیانه تصرف کرد. در حالی که جامعه بین المللی به شدت از چنین راه حل دو دولتی حمایت می‌کند، دولت تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آن را رد می‌کند.

اسرائیل می‌گوید که از زمان آغاز جنگ، اکثر گردان‌های اولیه حماس را منهدم کرده است، اما چهار گردان باقی‌مانده در رفح مخفی شده‌اند. اسرائیل استدلال می‌کند که حمله به رفح برای پیروزی بر حماس ضروری است.

الحیه، اما می‌گوید که چنین حمله‌ای نمی‌تواند به نابودی حماس بینجامد. او گفت که تماس‌ها بین رهبری سیاسی خارج و رهبری نظامی در غزه بدون وقفه در جریان است و تماس‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌ها با مشورت بین دو گروه انجام می‌شود.

جنگ غزه نزدیک به هفت ماه طول کشیده و مذاکرات آتش بس متوقف شده است.

دیگر خبرها

  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست
  • ۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است