Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این روزها میزبان دومین رویداد «دست‌دوزها و زیور ایرانی» است، در این رویداد که با هدف حمایت از تولید ملی و با شعار «ایرانی بپوشیم» با حمایت و همراهی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مجموعه برگزار شده است و آثار هنرمندان ایرانی در زمینه دست دوزها با هنر گلابتون‌دوزی، گلیم بافی، سوزن دوزی و همچنین زیور ایرانی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«معصومه ابتکار» در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه نمایشی از کارآفرینی، تولید ملی و هنرنمایی هنرمندان و زنان ایرانی است. یکی از ابعاد بسیار مهم این نمایشگاه تنوع هنر اقوام ایرانی در آن است. در این نمایشگاه شاهد موفقیت هنرمندان در تلفیق سبک سنتی اقوام ایرانی با سبک مدرن هستیم و این منزلگاه واقعی هنر ایرانی است تا با حرکت به سمت این نوع پوشش، هویت و فرهنگ ایرانی و میراث فرهنگی کشور را منعکس کند و این کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم توسعه پیدا کند.

وی ضمن قدردانی از زحمات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حمایت از هنرمندان و صنعتگران ادامه داد: امیدواریم به زودی این چنین آثار فاخری در سطح وسیع و با قیمت‌های مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و به یکی از انتخاب‌های سبک زندگی جوان ایرانی تبدیل شود، این موضوع مهمی است تا جوان ایرانی لباس‌هایی با موتیف، هویت و فرهنگ ایرانی را بپوشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را به جهت کمک به تولید ملی، اقتصاد ملی و اشتغال دارای اهمیت دانست و اضافه کرد: امروز شاهد این هستیم که هنرهای در حال فراموشی، در روستاها و شهرستان‌های مختلف توسط زنان هنرمند تولید شده و دوباره احیا می‌شود و این رنسانسی در هنر و امر مهمی در بازگشت فرهنگ، هنر و هویت ایرانی در پوشش است. امیدوارم این جریان ادامه پیدا کند و ما بتوانیم سبک زندگی ایرانی توأمان با اشتغال، اقتصاد، هویت و پوشش مناسب برای زن و مرد ایرانی را گسترش دهیم.

نمایشگاهی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

«پویا محمودیان» معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از افتتاح این نمایشگاه گفت: به دنبال استقبال خوبی که از اولین نمایشگاه دست‌دوزها و زیورآلات ایرانی در سال گذشته داشتیم تصمیم گرفتیم نمایشگاه دوم را هم برگزار کنیم. در این نمایشگاه به دنبال این هستیم تا هنر دست هنرمندانی که برای نخستین بار در چنین فضایی شرکت کرده اند را به همه بشناسانیم.

وی افزود: نکته مهم این نمایشگاه کارگاه‌های زنده‌ای است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود که مؤید آثار نیمه فاخر و نفیسی است که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است. این آثار عمدتاً توسط زنان سرپرست خانوار سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر تولید می‌شود و به حدی زیبا و فاخر است که در این نمایشگاه در معرض دید همگان قرار گرفته و این همان معنای اقتصاد مقاومتی است که درون زا و برون گرا بودن صنایع دستی ایران را نشان می‌دهد.

محمودیان درباره اهداف برپایی این نمایشگاه یادآور شد: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سال رونق تولید، حمایت از هنرمندان و صنعتگران به ویژه بانوانی است که بیش از ۷۵ درصد شاغلان این حوزه را تشکیل می‌دهند تا بتوانیم با تسهیلگری و بسترسازی، کارهای فاخر و زیبای زنان توانمند سرزمینمان را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم.

نمایشگاه دست‌دوزها و زیور ایرانی در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تا روز جمعه ۲۱ تیر ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان دوستداران هنر و صنایع دستی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی معصومه ابتکار زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران

محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند افزود: این نمایشگاه بین‌المللی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست و فارس تنها استان در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه و ترویج و فروش صنایع‌دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقدشده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرارگرفته است.

او بابیان اینکه غرفه سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند ۶ هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری می‌باشند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... پیش‌بینی‌شده است.

 او همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس، چون خاتم و منبت است افزود: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو