Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به نقش عوامل مختلف در وقوع تصادفات و جان‌باختگان گفت: برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می کنند.به گزارش بلاغ و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر در رزمایش گشت‌های نامحسوس پلیس راهور، یکی از جدی‌ترین برنامه‌ها و اهداف پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا را  توسعه انضباط ترافیکی و  کاهش تصادفات و جان‌باختگان دانست و گفت: 56 درصد از تصادفات در 10 استان اتفاق می‌افتد، بنابراین با استفاده از گشت‌های نامحسوس در نظر داریم میزان تصادفات را در استان‌های هدف، کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا از ظرفیت بازرسان و گشت‌های نامحسوس همچون بالگرد، پهپاد، جایروپلن و ... بهره ببریم.

هادیانفر ادامه داد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی، چهار عامل اصلی وقوع تصادفات هستند که این عوامل در تصادفات سهم 82 درصدی دارند.
وی با اشاره به نقش خودروسازان در وقوع تصادفات گفت: امروز سهم خودروسازها در میزان کشته‌شدگان جاده‌ای کم نیست؛ برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند! خودروهایی مانند «پراید» و «آردی» نباید در جاده‌های کشور تردد کنند چرا که ایمنی لازم و استاندارد را ندارد، از این رو خودروسازان باید به سمت تولید خودرو ایمن بروند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهارداشت: بیمه مرکزی حاضر است برای هر جان‌باخته به‌طور میانگین 260 تا 310 میلیون تومان غرامت پرداخت کند ولی اقدامات پیشگیرانه برای کاهش جان‌باختگان را به‌طور جدی دنبال نمی‌کند.
هادیانفر افزود: امسال دو هزار دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای نصب می‌کنیم و در نظر داریم برای کنترل بیشتر ترددهای جاده‌ای از دوربین «لیزرگان»
بهره ببریم.

ورود پهپادها به پلیس راهور
پهپادها برای رصد و نظارت ترافیکی در محورهای مواصلاتی و راه‌های کشور به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا آمدند. به گزارش ایسنا، در حاشیه رزمایش گشت‌های نامحسوس پلیس راهور، از پهپادهای کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا رونمایی شد.

این پهپادها از دیروز در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا قرار گرفته و هماهنگ با گشت‌های پلیس راهور اقدام به رصد ترافیک و جاده‌ها خواهد کرد.
این پهپادها مجهز به دوربین است و امکان ثبت تصاویر نیز از سوی آن‌ها وجود دارد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ نفر در تصادفات شهر مشهد مصدوم شدند

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد اظهار کرد: ۶۵ فقره تصادف جرحی و ۳۹۴ فقره تصادف خسارتی در شبانه روز گذشته در مشهد رخ داده است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: مرتکبان هشت هزار و ۶۵۶ فقره تخلف راهور نیز دیروز در این کلانشهر جریمه شدند که ۲ هزار و ۳۲۹ فقره از این تعداد، تخلفات حادثه ساز است.

وی گفت:رانندگان ۸۸ دستگاه خودرو حادثه ساز هم دیروز در مشهد جریمه و خودرو ایشان به پارکینگ منتقل شدند.

اسدنژاد از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نقش خود را در کاهش تصادفات و رانندگی ایمن ایفا کنند.

دیگر خبرها

  • پرترددترین جاده کشور کدام است؟
  • ۷۲ نفر در تصادفات شهر مشهد مصدوم شدند
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است​!
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی برای سال ۱۴۰۳
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است
  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است