Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اکثر مهاجمان که در سال ۲۰۱۸ اقدام به تیراندازی در اماکن عمومی آمریکا از جمله مدارس کردند، قبل از آن علایم تهدید آمیز از خود نشان داده بودند. تاریخ انتشار: 04:00 - 21 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۲۱۱۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، بر اساس گزارشی که از سوی مرکز ارزیابی تهدید ملی آمریکا منتشر شده است، دو سوم عاملان تیراندازی‌های جمعی در آمریکا سابقه مشکلات روحی داشته و انگیزه‌هایی همانند مشکلات شغلی و خانوادگی منجر به رخ دادن نیمی از این حوادث مرگبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرویس مخفی آمریکا در یک تحقیق در خصوص تیراندازی‌های جمعی در این کشور اعلام کرده اکثر مهاجمان که در سال ۲۰۱۸ اقدام به تیراندازی در اماکن عمومی از جمله مدارس کردند، قبل از آن علایم  تهدید آمیز از خود نشان داده بودند.



همچنین در این گزارش خشونت توصیف شده نتیجه یک علت و یا انگیزه نیست.

نتایج این تحقیق بر این موضوع تاکید دارد که پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا می‌توانند قبل از وقوع یک حادثه مرگبار و جان باختن ده‎ها نفر در تیراندازی‌های جمعی، علایم هشدار دهنده را شناسایی کرده و جلوی این حوادث تلخ را بگیرند.

به گزارش رویترز، این گزارش ۲۷ مورد تیراندازی جمعی در سال ۲۰۱۸ را که در آن‌ها ۹۱ نفر کشته و ۱۰۷ نفر زخمی شدند مورد مطالعه قرار داده است.

در تیراندازی‌های مطالعه شده حوادثی از جمله تیراندازی ماه فوریه در دبیرستان Marjory Stoneman در فلوریدا که ۱۴ دانش‎آموز به همراه ۳ نفر از کارمندان این دبیرستان کشته شدند و همچنین تیراندازی پیتسبورگ که ۱۱ کشته بر جای گذاشت را شامل می‌شود.

جیمز موری مدیر سرویس مخفی آمریکا در بیانیه‌ای در مورد گزارش منتشر شده گفت، تیراندازی‌ها بر ایمنی و امنیت اماکنی که شهروندان آمریکایی در آنجا فعالیت‌های شغلی، تحصیلی و روزانه خود را انجام می‌دهند تاثیر می‌گذارد.



از هر ۱۰ عاملان تیراندازی‌های جمعی آمریکا ۹ نفر از قبل تهدید به حمله و تیراندازی کرده بودند و سه چهارم از آن‌ها قبل از حمله رفتار‌های نگران کننده‌ای از خود نشان داده بودند.

تحلیلگران این مرکز همچنین دریافتند که ۸ نفر از ۱۰ مهاجم طی ۵ سال اخیر زندگی‎شان تحت فشار موضوعات جدی همانند طلاق، بی کاری و یا بی خانمانی بوده است.

مدیر سرویس مخفی می‌گوید توجه به هشدار‌ها و علایمی که عاملان تیراندازی از خود نشان می‌دهند کمک می‌کند تا بهتر بتوان مانع از رقم خوردن این حوادث مرگبار در آمریکا شود.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیراندازی آمریکا عاملان کشتار زخمی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان

 فرمانده انتظامی هویزه از دستگیری ۲۲ نفز از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی تقدسی یکشنبه در تشریح جزییات خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان تعداد ۲۲ نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

سرهنگ تقدسی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تیغه خشاب بکار رفته در صحنه تیراندازی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هویزه اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی پلیس در سال جاری برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی شهروندان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل تیراندازی در هویزه