Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با تاکید بر اینکه دیپلماسی و گفت و گو همواره از پایه های مهم سیاست خارجی ایران بوده است، گفت: رییس جمهوری فرانسه می تواند نقش مهمی در کاهش تنش های موجود ایفا کند.

همزمان با سفر مشاور رئیس جمهوری فرانسه به تهران و گفت و گو با مقام های ایران، بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه در رشته توییتی نوشت: رییس جمهوری فرانسه به عنوان رییس یک کشور مهم اروپایی و از شرکای سنتی ایران در بسیاری از حوزه های سیاسی و اقتصادی ضمن درک شرایط خطیر بین المللی و منطقه ای با بهره مندی از جایگاه دیپلماتیک این کشور در عرصه جهانی می تواند نقش مهمی در کاهش تنش های موجود ایفاء کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی تصریح کرد: مسیر دیپلماسی و گفت وگو همواره از پایه های مهم سیاست خارجی ایران بوده و خواهد بود.

وی اظهار داشت: سیاست های یک جانبه گرایانه، عدم درک واقعیات، تهدید و تحریم از روش های منسوخ و از پیش شکست خورده در جهان به هم پیوسته و در هم تنیده امروز است.

وی در توییت دیگری نوشت: امانوئل بون مشاور سیاسی رییس جمهوری فرانسه در ادامه افزایش رایزنی های سیاسی طی ماه های اخیر میان ایران و فرانسه در تهران ضمن تقدیم پیام کتبی رئیس جمهوری فرانسه به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف و علی شمخانی دیدار و پیرامون موضوعات و تحولات مهم جهانی و روابط فی مابین گفت وگو کردند. ملاقات های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یاد آور شد: پویایی سیاسی و تحرکات دیپلماتیک در چارچوب اقدامات اخیر این کشور در میان روشنفکران و اندیشمندان سیاست خارجی فرانسه از جایگاه و علاقه مندان بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال فرانسه بهرام قاسمی امانوئل مکرون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با اشاره به زیان‌بار بودن پیروزی کامل روسیه در اوکراین، مدعی شد که این اتفاق مسکو را قادر می‌سازد تا موشک‌هایش را درست پشت دروازه‌های اتحادیه اروپا مستقر کند.

ماکرون در گفت‌وگو با «لاتریبیون» بار دیگر با حمایت از سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه، این کشور را «دشمن» خواند و گفت که چنین سیاستی، نمایش قدرت بدون «ارائه جزئیات درباره ابزار بازدارندگی» است!

وی همچنین گفت: ایجاد محدودیت‌های تئوری، ضعف تلقی می‌شود و باید رویت‌پذیری این محدودیت‌ها را حذف کنیم زیرا این اقدام، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

به گفته ماکرون، اوکراین برای امنیت فرانسه اهمیت دارد زیرا این کشور در فاصله تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری از مرزهای پاریس واقع شده است.

رییس جمهور فرانسه مدعی شد: اگر روسیه پیروز شود، بلافاصله امنیت در رومانی، لهستان، لیتوانی و کشور ما از بین خواهد رفت. قابلیت و بُرد موشک‌های بالستیک روسیه، همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات و ادعاهای ماکرون یک ماه پس از آن مطرح شده است که او گفته بود «کشورهای غربی قانونا باید این سوال را از خود بپرسند که اگر قرار به پیشروی روس‌ها در خط مقدم جبهه باشد و اوکراین درخواست بدهد، آیا باید به کی‌یف نیرو اعزام کنند؟»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اظهارات ماکرون را «بسیار مهم و خطرناک» و مدرک دیگری دال بر مشارکت مستقیم پاریس در جنگ است.

کد خبر 6097268

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود