Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:46:53 GMT

اخلاق و معنویت لازمه زندگی آرامش بخش است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۱۵۱۸

اخلاق و معنویت لازمه زندگی آرامش بخش است

رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه اخلاق و معنویت را لازمه زندگی آرامش بخش خواند و خاطرنشان کرد: اخلاق و معنویت برکات زیادی چون ایثار، از خود گذشتگی و رسیدگی به مشکلات مردم را در پی دارد و تعالی آفرین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه شب گذشته (پنجشنبه 20 تیر) در هشتمین شب از بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که با حضور عموم مردم در مهدیه مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، خودسازی را اولین و مهمترین مؤلفه یک نظام انقلابی خواند و گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب جامعه پردازی و تمدن سازی مؤلفه های بعدی نظام انقلابی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، اخلاق و معنویت را شاخصه های اصلی خودسازی معرفی و اظهار کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب معنویت به معنای برجسته کردن ارزش های معنوی و اخلاق به معنای رعایت فضلیت های انسانی و ایمانی است.

 

وی با بیان اینکه اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب جهت دهنده حرکت های فردی و اجتماعی تعریف شده است، افزود: اگر جامعه ای به دنبال پیشرفت و تمدن سازی است باید اخلاق و معنویت را به عنوان محرک در اختیار داشته باشد.

 

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه اگر می خواهیم کلام ما در جامعه تأثیرگذار باشد باید اخلاق و معنویت فردی داشته باشیم، ادامه داد: داشتن همین ویژگی ها پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) را موفق به تکامل و رشد جوامع جاهلیت عرب کرد.

 

رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه اخلاق و معنویت را لازمه زندگی آرامش بخش خواند و خاطرنشان کرد: اخلاق و معنویت برکات زیادی چون ایثار، از خود گذشتگی و رسیدگی به مشکلات مردم را در پی دارد و تعالی آفرین است.

 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام و انقلاب با ابزارها و روش های مختلف می خواهند اخلاق و معنویت را از جامعه ما دور کنند، اضافه کرد: پیدایش عرفان های کاذب نیز در جهت تخریب معنویت اصیل اسلامی است.

 

استاد و پژوهشگر فلسفه دین بهره مندی از کتب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای غنی کردن معنویت در جامعه را خواستار شد و تصریح کرد: دشمنان با احاطه بر رسانه ها به دنبال انحراف اخلاقی و معنوی مردم هستند که تلاش ما در راستای تبلیغ معنویت اهل بیتی(علیهم السلام) را می طلبد.

 

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه معنویت در همه عرصه ها از جمله علم و کار نیز وجود دارد و نباید آن را تنها به عبادت خلاصه کنیم، اظهار کرد: اگر کار و خدمتی که انجام می دهیم با قصد قربت الهی باشد قطعاً معنوی بوده و برکات فراوانی به همراه دارد.

 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی رعایت اخلاق اجتماعی را از نیازهای اساسی امروز جامعه خواند و خاطرنشان کرد: تکریم خانواده، احترام به دیگران و کمک به محرومان از جمله مصادیق اخلاق اجتماعی هستند که باید در دوران تحصیلی آموزش داده شوند.

 

پایان پیام/512

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت آذربایجان غربی جشن های دهه کرامت کانون های مساجد عفاف و حجاب روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد رئیس قوه قضاییه شهدا طرح تقویت مبانی و شبهه زدایی دینی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی مبانی اعتقادی چهارمحال و بختیاری طرح تقویت مبانی اعتقادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری یکشنبه ۹ اردیبهشت در همایش روز شوراها که در محل سالن شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: شرط لازم برای انجام رسالت شوراها انسجام فکری و تشکیلاتی است که منتج به تصمیمات اثرگذار برای مردم خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با پراکندگی و افتراق فکری توفیقی به صورت فردی ایجاد نخواهد شد. طبیعی است که شرط اول موفقیت انسجام فکری است و برای این انسجام فکری نیاز به مبانی داریم بر اساس مبانی اعتقادی، رویکرد فکری و اعتقادی پیدا بکنیم.

وی با بیان اینکه شوراها نماینده مردم هستند، اظهار کرد: اعضای شوراها در شهر و روستا باید یک درک مشترک از شرایط مجموعه خود و مردم داشته باشند.

نظری اذعان کرد: قانون ظرفیت تشکیلاتی را در کشور فراهم کرده برای این که مردم در مدیریت امور خود حداکثر مشارکت را داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: شوراها از نظر حقوقی و ظرفیت تشکیلاتی یک مجموعه مترقی، با نگاه بلند، مردمی و افتخار آمیز هستند که می‌طلبد محصول و آورده‌ای برای مردم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور و استان داریم اما این‌ها باید به فعلیت تبدیل بشود و اصل استفاده از ظرفیت‌های درونی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

نظری با اشاره به اهمیت نگاه به درون ادامه داد: با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بسیج کردن آن‌ها بسیاری از مشکلات قابل حل است.

گفتنی است؛ در انتهای این همایش تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 6091415

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است