Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:02:52 GMT

فوتبال زنان و یک‌دستی که صدا ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۱۵۸۹

فوتبال زنان و یک‌دستی که صدا ندارد

در سال‌های اخیر فوتبال زنان از اهمیت ویژه‌ای برای جامعه برخوردار شده است. با توجه به پتانسیل بالا، جمعیت جوان و تغییر نگرش‌ها، به تدریج زنان این عرصه جایگاه خود را در اجتماع پیدا کردند.

زنان فوتبالیست از تمامی توان خود برای موفقیت در این عرصه با تمام محدودیت های فرهنگی، مالی و عقاید تبعیض آمیز بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باشگاه‌های بزرگی چوت استقلال و پرسپولیس به دلیل حواشی آن و سودآوری مالی وارد فوتبال زنان نمی‌شوند. همین عوامل می‌تواند مانع رشد فوتبال زنان و حتی ساختن لژیونر از فوتبالیست‌ها باشد. به عنوان نمونه در والیبال بازیکنان لژیونری چون مائده برهانی حضور دارند، چرا نباید چنین لژیونرهایی در فوتبال زنان وجود داشته باشد.

تیم ملی فوتسال زنان ایران، قهرمان آسیا است اما در فوتبال زنان چنین مقام آوری‌هایی مشاهده نمی شود و باید دلایل اصلی آن را در نوع آموزش سرمربیان به فوتبالیست‌ها و نبود سرمایه گذاری مناسب در رده سنی پایه و حمایت‌های کافی جست و جو کرد.

توقع پیشرفت از فوتبال زنان آن هم در هیات رئیسه‌ای که تنها یک زن در آن حضور دارد و ۲ زن عضو مجمع ۷۴ نفره فدراسیون فوتبال هستند، بسیار است. گرچه از جمع این ۲ زن، تنها یک نماینده برای دفاع از حقوق زنان در هیات رئیسه حضور دارد و «شهره موسوی» نیز به عنوان مدیرعامل باشگاه بادران در این جمع شرکت می‌کند. بنابراین لیلا صوفی زاده به تنهایی باید تمامی مشکلات زنان فوتبالیست را برطرف سازد و این موضوع ا یک ضرب المثل را به ذهن متبادر می‌سازد: یک دست صدا ندارد».

اما اکنون اوج انتقادها از جانب رسانه‌های مختلف نسبت به صوفی‌زاده سرازیر شده است. در حالی که او به عنوان تنها نماینده زنان فوتبالیست ایرانی در طول این سالها برای رشد و توسعه زنان این عرصه بسیار کوشیده است. وی درخصوص انتخاب سرمربیگیری برای تیم فوتبال زنان زیر ۱۹ سال می‌گوید: برای «کتایون خسرویار» چه کسی مجوز سرمربیگری گرفت تا در راس یک تیم پیش برود و دیده شود و بعد به عنوان یک مربی مطرح به آمریکا برود؟ جالب اینجاست که او خطاب به من عنوان می‌کرد؛ اینجا صفر تا صد کارها را خودم باید به تنهایی انجام بدهم حتی تدارکات و این در حالی بود که ما یک تیم کامل داشتیم با کادرهای فنی و مدیریتی کامل از جمله مشاورین فنی مرد، تدارکات روانشناس، مدیر، پزشک، فیزیوتراپ، بدنساز و سرپرست. ما همه این شرایط را داشتیم تا آب از آب تکان نخورد و به لحاظ عملکردی و مدیریتی تیم دلگرم باشد و حاشیه‌ای وجود نداشته باشد.

این تلاش‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و وی در زمینه اعزام‌ها نیز تلاش بسیاری کرد. صوفی زاده اظهار داشت بازی تیم‌های فوتبال ایران - اردن، ایران - بلاروس در ورزشگاه آرارات و بازی فوتسال ایران - ایتالیا، ایران - روسیه و ایران - اوکراین با حضور خبرنگاران و عکاسان در دوره مدیریتی من رقم خورد. بیش از ۳۰ اعزام به مسابقات دوستانه آسیایی، تیم‌های اروپایی و حتی آمریکا و مسابقات رسمی آسیایی و المپیک و بیش از ۲۰ بازی تدارکاتی با میزبانی تهران در دوره مدیریتی من رقم خورد. برای هر اعزام و هر میزبانی چقدر باید برنامه ریزی، انرژی و وقت گذاشته شود تا کارها به درستی پیش رود.

تیم‌داری باشگاه‌ها یک موضوع مهم در لیگ برتر فوتبال زنان محسوب می شود که صوفی زاده نائب رئیس فدراسیون فوتبال در این زمینه می‌گوید: در حوزه حمایت مالی از باشگاه‌هایی که در لیگ برتر بانوان تیم‌داری می‌کنند نیز ۲ بار به ۸۰ درصد باشگاه‌ها کمک مالی شد هر چند ارقام بین ۲۵ تا ۷۰ میلیون می‌شد اما برای طی مسیر تنها کاری بود که از دستم برمی‌آمد.

صوفی زاده که این روزها در تلاش برای کسب جایگاه بین المللی است افزود: افسوس و صد افسوس که در این شرایطی که هر آن امکان کسب کرسی بین المللی در آسیا برای من امکان پذیر شده و بین گزینه‌ها رزومه مثبتی به لحاظ کار کردن در سیستم کلان مدیریتی کشورم دارم یعنی بیش از ۲۰ سال سابقه در موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری اینگونه باید مورد آماج ناسزاها و رکیک‌ترین فحاشی‌های خودی و بیگانه قرار بگیرم. من بسیاری از موارد دیگر را پیگیر بودم که در وصف نمی‌گنجد، آن هم با داشتن حداقل نیروی انسانی در کمیته زنان، یک دبیر، یک مسئول بین الملل و ۲ نفر مسئول برگزاری مسابقات که در سازمان لیگ فوتبال و فوتسال مستقر بودند.

همه این سخنان تنها به یک جایگاه بازمی گردد و منتقدان باید بدانند که یک زن به تنهایی نمی‌تواند از جمعیت زیاد فوتبال زنان ایران دفاع کند و باید دست های دیگری در کنار دستان او قرار بگیرد تا شاهد موج حمایت و رشد زنان این عرصه باشیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، ثبت احوال کشور اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900249

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • کاملاً برخلاف مردان؛ زنان بارسلونا باز هم فینالیست اروپا شدند
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • مسابقه شترسواری زنان در عربستان (فیلم)
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ