Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش تفصیلی شورای نگهبان پیرامون دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به توضیح اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد برای صیانت از آراء مردم پرداخته است منتشر شد. ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،  طی روزهای گذشته خبری جعلی مبنی بر حذف یک گزارش از آرشیو سایت شورای نگهبان در فضای مجازی منتشر شد که اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان برای تنویر افکار عمومی در این خصوص اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل اطلاعیه به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دنبال طراحی نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان و انتقال کامل اخبار از نسخه قبلی و راه‌اندازی آزمایشی نسخه جدید از روز یکشنبه 15 تیرماه 1398، اخباری که به آدرس‌های قبلی در موتور‌های جستجو نمایه‌سازی (indexing) شده و یا در سایت‌ها به آنها لینک شده، ممکن است با مراجعه کاربران به آن خبر با پیغام خطا مواجه شده و به نسخه جدید هدایت شود که در این صورت کاربر می‌تواند با جست‌وجوی عنوان خبر در سایت جدید به خبر موردنظر دسترسی پیدا کند.

لازم به ذکر است که خبر «گزارش تفصیلی شورای نگهبان پیرامون دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری» نیز با کد (1322) در دسترس مخاطبان قرار داد.

روابط عمومی شورای نگهبان متن «گزارش تفصیلی این شورا پیرامون دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری» که در راستای اطلاع‌رسانی این شورا درباره نحوه نظارت بر انتخابات مذکور تهیه شده و حاوی اقدامات صورت گرفته توسط شورای نگهبان و  اسناد و مکاتبات مهم مربوط به آن است به شرح زیر می‌باشد:

1-متن گزارش

2-پیوست‌ها

ویژه‌نامه 9 دی| موسوی در باره تقلب در انتخابات به رهبر انقلاب چه گفت؟

کدخدایی: معترضین انتخابات 88 معتقد بودند تقلب گسترده در انتخابات امکان‌پذیر نیستمقدم‌فر در اراک: برخی جریان‌های سیاسی برای اجرای نقشه‌های دشمن همانند فتنه 88 سر‌بازی نکنند‌‌

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فتنه 88 شورای نگهبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فتنه 88 شورای نگهبان فتنه 88 شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«سعید رفیعی» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

می‌توان با نگاهی دقیق‌تر ترکیب و آرایش سیاسی مجلس آتی را بررسی کرد؛ مجلسی که تاکنون از چند نظر نکات قابل توجهی در خود داشته است. مهم‌ترین نکته در خصوص این مجلس میزان مشارکتی است که پس از تلاش‌های بسیار جریان‌های اپوزیسیون و معاند در جهت تحریم انتخابات رقم خورد و باید توجه داشت اگرچه کاهش مشارکت به زیر ۵۰ درصد در دو دوره اخیر مجلس حامل پیام‌های سیاسی متعدد است، اما این میزان مشارکت با وجود هجمه‌های سنگین رسانه‌ای که هدف کاهش مشارکت تا کمتر از ۲۰ درصد را دنبال می‌کرد اتفاق افتاده است.

علاوه بر این در انتخابات اخیر شاهد حجم بالایی از ثبت‌نام‌کنندگان و تأیید صلاحیت شدگان بودیم که سبب شد تا با تأیید صلاحیت بیش از ۷۵ درصد متقاضیان، در ازای هر کرسی مجلس، ۵۲ نامزد با یکدیگر به رقابت بپردازند، همین مسئله سبب شد تا در انتخابات مجلس دوازدهم شاهد لیست‌های متعدد جریانات سیاسی مختلف به‌ویژه جریان اصولگرایی، در شهرهای بزرگ باشیم، اما نگاهی به راه‌یافتگان مجلس دوازدهم نشان می‌دهد بسیاری از مردم بدون پایبندی به کلیت یک لیست، ترجیح داده‌اند به افراد مطلوب خود رأی دهند و در نتیجه همین اتفاق، برای اولین بار در تهران تنها ۱۶ تن از نامزدهای انتخاباتی توانستند به‌طور مستقیم به مجلس دوازدهم راه پیدا کنند و تکلیف ۱۴ نماینده دیگر تهران در دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد.

به‌طور کلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب)، جبهه صبح ایران و صدای ملت (با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان) اصلی‌ترین جریان‌های سیاسی حاضر در انتخابات اخیر بودند که در نگاه کلی متوجه این موضوع می‌شویم درصد بسیار بالایی از نمایندگان راه یافته به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افراد حاضر در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان و دیگر لیست‌های انقلابی می‌باشند و درصد اندکی از افراد حاضر در سایر لیست‌ها مانند صدای ملت و … حضور داشتند که به مجلس راه پیدا کردند.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

اما یکی از مطالبات جدی مردم تأمین مسکن لازم برای عموم آحاد جامعه است و مردم انتظار دارند مشکلات این حوزه اعم از خرید مسکن یا اجاره‌بهای آن حل شود؛ و از سویی صدها شغل نیز مرتبط با این حوزه مطرح است که از بیکاری قابل‌توجهی رنج می‌برند. آنچه جای تأسف دارد این‌که به علت کاهش ورود متخصصین به فضای انتخابات و همچنین سیاست زدگی تشکل‌ها و احزاب سیاسی از امور تخصصی، پرداخت به مسائلی مانند مشکلات حوزه مسکن خیلی کم‌رنگ شده است و ذکری از آن در محافل سیاسی و انتخاباتی نمی‌شود.

همه به یاد دارند که همین امسال به خاطر تغییر قانون پرداخت حق بیمه ساختمان و اصلاحات آن، چندین ماه مردم بلاتکلیف بودند و عملاً صدور پروانه ساختمانی، مختل و به‌نوعی متوقف گردیده بود. رفع موانع موجود بر سر راه تولید از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده است.

برای رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید مسکن نیاز به عزم جدی مدیران مرتبط و همچنین نمایندگان محترم مجلس خصوصاً; مجلس آینده، وجود دارد. به نظر بنده برای برون‌رفت از وضع موجود نیاز به یک نقشه راه داریم؛ و جهت ارکان این نقشه و پلان راهبردی موارد زیر به‌صورت فهرست‌وار پیشنهاد می‌گردد:

۱- بررسی مشکلات موجود با حضور همه ذی‌نفعان شامل بهره‌برداران مسکن، سازندگان، مشاوران، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، مهندسین، دانشگاه‌ها و …

۲- بررسی و آسیب‌شناسی فرآیندها و قوانین موجود با حضور دستگاه‌های حاکمیتی مرتبط مانند سازمان‌های راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، نظام‌مهندسی، سازمان ثبت، سازمان استاندارد، بانک‌ها، ادارات گاز، آب، برق، مخابرات و…

۳. دسته‌بندی مشکلات در فازهای مختلف تولید مسکن اعم از الف – مرحله صدور پروانه ب-مرحله ساخت ج- مرحله پایان کار

۴_ اصلاح قوانین مرتبط با مشکلات فوق‌الذکر و صدور دستورالعمل‌های وحدت رویه لازم در تسهیل هرکدام از مراحل فوق جهت برون‌رفت از وضع موجود به‌صورت سریع و فوری

۵_ اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، اصلاح قانون نظام مهندسی، مجری ذیصلاح، تعیین مهندسین ناظر و…

۶_ اجرای قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس به‌صورت کامل (تأمین منابع مالی –تأمین زمین –تأمین خدمات –تأمین مصالح)

۷_ هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط جهت رفع مشکلات موجود مانند مشکل بین شهرداری و راه و شهرسازی و…

۸_ اصلاح فرآیندِ ارسال و تأیید از شورای عالی معماری و شهرسازی و تفویض اختیار بیشتر به کمسیون‌های ماده

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به مشکلات موجود در شهرستان خدابنده، کمیسیون عمران و کمسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی اولویت بنده خواهد بود.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

راه‌های مواصلاتی زنجان: مشکل جاده‌های استان در زمینه جذب گردشگر و ورود صنعت نیز اثرگذار بوده است. سال هاست شهرستان خدابنده از عدم اتصال به شبکه سراسری راه آهن رنج می‌برد و جاذبه‌های بی نظیر گردشگری ماهنشان، متأثر از کیفیت نامناسب جاده هاست.

مشکلات آبی زنجان: الگوی نامناسب استقرار جمعیت، شیوه کشاورزی ناکارآمد و سوءمدیریت آب از دلایل عمده این مشکل است. تنها هفت درصد از آب مصرفی کشور در منازل استفاده می‌شود، وقتی بیشتر آب در کشاورزی و صنعت مصرف می‌شود، صرفه جویی خانگی عملاً تأثیر محسوسی در کاهش مصرف آب ندارد. اگر این آب مصرفی موجب افزایش تولید و صادرات و ارز آوری بود کمتر جای حسرت بود، ولی متأسفانه به علت عدم وجود الگوی کشت و صنایع تبدیلی، دسترنج کشاورز که با هزینه‌ای بالا تولیدشده، با بهره وری کمی همراه است.

همچنین در حوزه صنعت علی الخصوص شهرستان خدابنده نبود صنایع تبدیلی بیشتر به چشم می‌آید و در صورت راه اندازی این صنایع مشکلات عمده این شهرستان در این حوزه حل و بر طرف می‌شود. مشکل بعدی معادن در استان وجود ۸ الی ۱۰ معدن در مناطق حفاظت شده است که موجب تعارضاتی با سازمان محیط‌زیست است که باید این موضوع حل و فصل شود.

همچنین مهمترین موضوع و مسئله حوزه انتخابیه شهرستان خدابنده بحث راه‌های مواصلاتی که راهکار آن پیگیری مجدانه تأمین اعتبار و تعریض و ایمن سازی راه‌های شهرستان و با توجه به پیش بینی‌های کارشناسی مبنی بر بحران کم آبی در سال‌های آتی، احداث سد و بندهای معیشتی جهت جلوگیری از این بحران امری ضروری است. همچنین فعال کردن واحدهای صنعتی برای اشتغال آفرینی در حوزه صنعت و به کارگیری جوانان از اهم برنامه‌ها می‌باشد.

کد خبر 6079581

دیگر خبرها

  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی