Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:07:14 GMT

ناتواني آمريکا در تحريم فکر جوانان ايراني

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۲۴۱۴

ناتواني آمريکا در تحريم فکر جوانان ايراني

خبرگزاری آریا- جهانگیری: امریکایی‌ها در این سال‌ها از هیچ تحریمی فروگذار نکردند، اما در تحریم مغز و فکر جوانان ما ناتوانند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از سامانه های ملی طرح نوآفرین که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، معاونان وی و استارت آپ ها برگزار شد افزود: استعدادهای بسیار زیادی در جوانان کشور وجود دارد که باید بروز پیدا کند تا ایران در مسیر خوبی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: من در نشست امروز شما پیام هایی دریافت کردم مبنی بر اینکه نباید از کسب و کارهای جدیدی که در دنیا رونق گرفته است غافل شویم.
جهانگیری افزود: امروز در دوران جدید و در دوران انقلاب صنعتی اگر تلاش نکنیم عقب می مانیم و سهم اقتصاد دیجیتال در دنیا رو به افزونی است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور تحرکات خوبی در فضای کسب و کار و الگوهای جدید آن روی داده است گفت: من صدها جلسه با کارآفرینان داشته ام اما جلسه امروز بسیار متفاوت بود و من در همه آن جلسات از اعتبارات بانکی، بازار فروش، مجوزهای دولتی، انتقاد از سود بانکی و کاهش قیمت انرژی می شنیدم و همه خواستار شرایط گلخانه ای بودند اما در نشست امروز شما جوانان، حرف های تازه ای شنیدم.
وی افزود: منابع زیادی در کشور وجود دارد که مهمترین نعمت و منبع ما جوانان خلاقی هستند که سرمایه انسانی ایران محسوب می شوند.
جهانگیری گفت: ما باید ایران را به نقطه خوبی برسانیم و امریکایی ها با وجود اینکه همه چیز ما را تحریم کرده اند اما مغز و فکر جوانان ما را نمی توانند تحریم کنند و اگر می خواهیم آینده ایران درخشان باشد باید به این سرمایه جوانان متکی باشیم.
وی افزود: باید در دوران اقتصاد دیجیتال و انقلاب ارتباطاتی، سهم خود را متناسب با جایگاه و ویژگی هایمان به دست آوریم و این زمینه در همه بخش های کشور وجود دارد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: دولت و وزارت ارتباطات باید نقشه راه مطمئنی برای دوران اقتصاد دیجیتال تدوین کنند.
 اسحاق جهانگیری  افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم زیرساخت های اقتصاد دیجیتال برقرار شد و در این بخش با فشارهای زیادی روبرو بودیم.
وی گفت: در این نقشه راه باید آموزش هایی متناسب داشته باشیم و تغییرات قابل توجهی در متون درسی روی دهد تا نتیجه آن جلوگیری از مهاجرت مغزها باشد.
جهانگیری افزود: اینکه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می شنویم که هر روز تعدادی از نخبگان خواستار بازگشت به کشور هستند خبر بسیار خوبی است.
وی بر آماده کردن تسهیلات برای بنگاه هایی که به کسب و کارهای نو می پردازند تاکید کرد و گفت: به طور قطع باید با محوریت وزارت ارتباطات و همکاری وزارت خانه های صمت، امور اقتصادی و دارایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نظام بانکی مجموعه مقرراتی وضع شود تا همه موانع بر سرراه کسب و کارهای نو برداشته شود و اینکه مثلا یک کارآفرین در تپسی بگوید گرفتار شهرداری هستیم خوب نیست.
جهانگیری با اشاره به اینکه کارآفرینان عامل تغییرات بنیادی در کشور و جامعه هستند افزود: کارآفرین بینش وسیع دارد و برای عبور از روش های سنتی صاحب برنامه و تفکر است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: باید تلاش کنیم مدیران تحول پذیر، طرفدار تغییر و خطر پذیر را به کار گیریم تا برخی مقرراتی که شکل گرفته است را تغییر دهند.
وی افزود: در دوران وزارتم با مهر عدم ساخت مواجه بودیم و وقتی من این مهر را برداشتم صادرات و واردات تعرفه دار شد اما برخی ها با زبان دلسوزانه مقاومت هایی می کردند که این کار به معنای از دست دادن سرمایه های کشور است.
جهانگیری گفت: آینده اقتصاد مردم در مسیر کسب و کارهای نو شکل می گیرد و باید در این مسیر خدمات بهتری به مردم ارائه کرد و دولت آمادگی کامل برای حمایت از کسب و کارهای نو را دارد و همراه شرکت های دانش بنیان است.
معاون اول رئیس جمهور همچنین افزود: وزیر ارتباطات از جوانان خوش فکر و خوش ذوق کشور است و بسیار خوب درخشیده است و ما از اینکه مسئولیت این وزارتخانه را به این جوان سپرده ایم احساس رضایت می کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ناتوانی آمریکا تحریم جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما همزمان و حتی شاید ساعتی پیش از باز شدن در سالن‌های هفده‌گانه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به عنوان بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین رویداد تجاری برای معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان به بازارهای جهانی، خیل عظیم بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی در محوطه نمایشگاه و ورودی‌ها خودنمایی می‌کند؛ بازدیدکنندگانی که طبعاً به واسطه ترکیب چهره و رنگ پوست، لباس‌های ملی و محلی و یا کت و شلوارهای رسمی به آسانی امکان تشخیص «خارجی بودن» یا «هموطن بودن» را به بیننده می‌دهند.

تحریم، حریف توان و اراده ایرانی نیست
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برقرار است، خوشبختانه با استقبال چشمگیر استان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی همراه بوده به طوری که فعالان حوزه‌های صنعت ساختمان و خدمات فنی، مهندسی و پتروشیمی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع ‌دستی و گردشگری، صنعت دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی در آن حضور به هم رسانده‌اند تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خود عرصه تجارت خارجی کشور و بازارهای هدف برای محصولات وطنی را چابک‌تر، هموارتر و شفاف‌تر کنند.
در این گردهمایی بزرگ اقتصادی و تجاری  ۲هزار و ۵۰۰ تاجر از ۱۰۰ کشور و ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی حضور دارند.از سویی با توجه به حضور پررنگ استان‌ها به نظر می‌رسد رویداد بزرگ برای صاحبان صنعت و تولید در اقصی نقاط کشور به قدری انگیزه‌بخش بوده که غرفه‌هایی برای خود تدارک دیده‌اند تا از نزدیک هر آنچه در چنته دارند را برای معرفی به جامعه هدف ارائه کنند و به خوبی اثبات کنند میله‌های سخت و بلند تحریم هیچ گاه محکم‌تر و برافراشته‌تر از پرچم اراده صنعتگران و صادرکنندگان ایرانی و قوی‌تر از اراده دیپلماسی اقتصادی کشورمان برای توسعه ظرفیت‌ها و روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، منطقه و بازارهای جهانی نیست.

حضور پرتعداد میهمانان خارجی در محوطه بیرونی سالن‌ها و همچنین غرفه‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خوبی مؤید این واقعیت است که فرصت پنج‌روزه برگزاری این گردهمایی، علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی اقتصادی و تجاری کشور، امکان دستیابی بیش از پیش به ذائقه طرف‌های تجاری، آشنا شدن شرکت‌های ایرانی با توان و ظرفیت اقتصادی و تجاری میهمانانشان و بازاریابی به صورت رودررو و بی‌واسطه فراهم آمده است.

هدف گذاری یک میلیارد دلاری
بر اساس اظهارات مجریان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حدود ۶۰درصد از تاجران حاضر در نمایشگاه سال گذشته برای نخستین بار به ایران سفر کرده بودند و پس از بازدید از نمایشگاه پنجم و آشنایی با توان و ظرفیت‌های تجاری شرکت‌های ایرانی، امسال حضور پررنگ‌تر و پرتعدادتری در نمایشگاه داشته‌اند.

ارقام منتشر شده از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته ایران اکسپو نشان می‌دهد در نتیجه قراردادهای منعقد شده میان طرف‌های ایرانی و خارجی بیش از یک میلیارد دلار صادرات محقق شده و بر این اساس انتظار می‌رود امسال رقم صادرات حاصل از این گردهمایی فراتر از رقم یک میلیارد دلار باشد.

نمایشگاه ششم ایران اکسپو ۲۰۲۴ در شرایطی بستری هموار برای متنوع‌تر شدن کالاها و گروه‌های کالایی صادراتی و افزایش آمار مقاصد و بازارهای صادراتی ایران فراهم آورده که همزمان با این رویداد شاخص تجاری، برنامه‌هایی برای بازدید از کارخانه‌های بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم پیش‌بینی شده و قرار است در این فرصت پنج‌روزه ۳هزار و ۵۰۰جلسه بی‌توبی (Business-to-Business) نیز برای فروش محصولات و خدمات بین شرکت‌ها برگزار شود.

فرزانه غلامی

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها