Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" و "ولادیمیر زلنسکی" در مذاکراتی تلفنی، راه‌های حل مناقشه نظامی در دونباس، امکان انجام مذاکرات در چارچوب "گروه نرماندی" و مسئله تبادل افراد دستگیر شده در دو کشور را بررسی کردند. ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «راسیسکایا گازیتا»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین برای نخستین بار با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین مذاکره بین رهبران دو کشور بود که به صورت تلفنی انجام گرفت. پوتین و زلنسکی تاکنون شخصاً با یکدیگر دیدار نکرده و پیامی رد و بدل نکرده‌ بودند.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با اعلام این مطلب، یادآور شد که این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکارعمل طرف اوکراینی انجام گرفت.

به گفته وی، دو طرف در جریان این مذاکرات مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه نظامی در جنوب و شرق اوکراین و اقدامات مشترک برای بازگشت افراد دستگیر شده در دو کشور را مورد بررسی قرار دادن.

سخنگوی کرملین افزود، پوتین و زلنسکی توافق کردند که کار در جهت تحقق این اهداف در سطح کارشناسان ادامه پیدا کند. روسای جمهوری روسیه و اوکراین همچنین امکان ادامه تماس‌ها در چارچوب گروه نورماندی (شامل روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) را مورد بررسی قرار دادند.

آیا برگزاری نشست بین‌المللی حل بحران اوکراین امکانپذیر است؟اوکراین همکاری در مجمع پارلمانی شورای اروپایی را به حال تعلیق در می آوردوعده کانادا درباره ارسال سلاح‌های نظامی بیشتر به اوکراین

لازم به یادآوری است، رئیس جمهوری جدید اوکراین اینهفته پیشنهاد کرده بود که با "ولادیمیر پوتین" در مینسک (پایتخت بلاروس) مذاکره کند. به عقیده وی این نشست باید با شرکت رهبران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان صورت بگیرد و در جریان آن مسئله حل و فصل مناقشه در دونباس (شرق اوکراین) در سطح بین المللی مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین اخبار "روسیه" اوکراین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اخبار روسیه اوکراین ولادیمیر پوتین اخبار روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

مسکو اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

به گزارش مشرق، وزارت کشور روسیه اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب مسکو قرار گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه به اتهام دقیق زلنسکی اشاره نشده، اما در آن آمده است: «ولودیمیر اولکساندروویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از ماده‌های قانون کیفری (روسیه) تحت تعقیب است.»

این در حالی است که مسکو هفته گذشته نیز سه مقام اوکراینی را به فهرست افراد تحت تعقیب خود اضافه کرده بود.

روسیه در روز جمعه اعلام کرد «اولکساندر لیتویننکو» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، «اولکساندر اشلاپاک» وزیر سابق دارایی و «استپان کوبیف» رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت