Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@00:55:10 GMT

آلودگی هوای تهران به ذرات معلق و ازن

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۲۸۰۱

آلودگی هوای تهران به ذرات معلق و ازن

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ حسین شهبازی گفت: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای روز جاری (جمعه، ۲۱ تیر) نشان‌دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات (بین ساعات ۱۳ تا ۱۸) است، هرچند این شرایط موقتی بوده و با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر، به تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه احتمال وقوع گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در برخی ساعات روز پایانی هفته، دور از انتظار نخواهد بود، افزود: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در بیست و یکمین روز از تابستان ۹۸ (از جمله آلاینده ازن و ذرات معلق)، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت طی برخی ساعات در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در شبانگاه ۲۱ تیر، از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و با تداوم این شرایط تا صبحگاه روز شنبه (۲۲ تیر)، به همراه ازدیاد حجم تردد خودروها در اولین روز کاری هفته، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات مشاهده خواهد شد.

شهبازی تاکید کرد: فردا (۲۲ تیر)، با تغییر شرایط جوی در طول روز بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده شده، به گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بالاتر از پنج متر بر ثانیه انتظار می‌رود که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا طی برخی ساعات را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: دمای هوای تهران تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

توصیه می‌شود گروه‌های حساس شامل سالمندان، بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار و کودکان از تردد غیر ضروری در فضای آزاد خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت سالمندان کودکان گرد و خاک وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: صبح امروز غلظت گرد و غبار در اهواز بیش از هشت برابر حد مجاز و در وضعیت «خطرناک» و «قهوه‌ای» بوده است.

شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها در ساعت ۸ صبح امروز میزان ذرات ریزگردها در اهواز ۱۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، افزود: بدین ترتیب غلظت گرد و غبار در شهر اهواز بیش از هشت برابر حد مجاز و در شهر شوش بیش از چهار برابر حد مجاز بوده و هوا در این دو شهر در وضعیت «خطرناک» و «قهوه‌ای» بوده است.

عسکری بیان کرد: در این مدت غلظت گرد و غبار در شوشتر ۱۶۱ و در شادگان ۱۹۶ بر متر مکعب اندازه‌گیری شده و از حد مجاز بالاتر بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901050

دیگر خبرها

  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق