Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ترزا می از ترامپ احمق تر است که از حماقت وی حمایت می کند؛ آنهم در حالیکه اقدام لندن در توقیف نفتکش ایرانی چه بسا جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رای الیوم با تاکید بر حماقت و بی پروایی رئیس جمهور آمریکا افزود دولت انگلیس از ترامپ احمق تر است که از حماقت وی حمایت می کند؛ آن هم در حالی که اقدام لندن در توقیف نفتکش ایرانی، چه بسا جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: تلاش برای جلوگیری از عبور نفتکش انگلیسی از تنگه هرمز به منزله تنشی خطرناک و تصویری از اوضاع منطقه در روزهای آینده است؛ هر چند دولت انگلیس بر وقوع این ماجرا تاکید و سخنگوی سپاه پاسداران آن را تکذیب کرد.
با تلاش های سخنگوی انگلیس برای بزرگ کردن ماجرا موافق نیستیم. اگر قایق های ایرانی قصد داشتند به نفتکش انگلیسی هر گونه آسیبی وارد کنند، این کار را انجام می دادند؛ اما قایق های ایرانی می خواستند پیام واضح و روشنی به لندن ارسال کنند؛ بر این مبنا که توقیف نفتکش ایرانی «گریس 1» در تنگه جبل الطارق به دست کشتی های جنگی انگلیس، بی پاسخ نخواهد ماند و با واکنش انتقام جویانه مواجه خواهد شد.
گواه این سخن ما اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور ایران است که چهارشنبه گفت «انگلیس طرفی است که ایجاد خلل در قوانین بین المللی و امنیت دریایی را آغاز کرد و در آینده، با پیامدهای آن مواجه خواهد شد.»
توقیف نفتکش ایرانی با 300 هزار تن نفت محموله که گفته شد عازم سوریه بود، به خواسته دولت آمریکا و برای اجرای تحریم ها علیه تهران صورت گرفت؛ تحریم های غیرقانونی که با بندهای قوانین بین المللی مغایرت دارد. به ویژه که ایران تکذیب کرد که هدف این کشتی بندرهای سوریه بوده است. حتی اگر این کشتی برای کاستن از رنج های ملت سوریه ناشی از تحریم ها و شدت بحران سوخت، عازم سوریه بوده؛ چه اشکالی دارد؟ قوانین بین المللی که مانع از این کار شود، کجاست؟ با این تفاسیر می توان گفت، قانون جنگل به بدترین شکل ممکن در جهان حاکم است.
اگر آمریکا و انگلیس این حق را دارند که کشتی رانی آزادانه در تنگه هرمز را به عنوان گذرگاه بین المللی خواستار باشند؛ این موضوع در زمینه تنگه جبل الطارق هم صدق می کند. اقدام گزینشی در اجرای قوانین بین المللی، «غیر قابل قبول»، «بدون توجیه» و به منزله تلاشی برای تحریک است که با توجه به تنش های کنونی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، چه بسا به وقوع جنگی جهانی بینجامد.
دولت انگلیس نباید به خواسته آمریکا نفتکش ایرانی را توقیف می کرد؛ بلکه باید این کار را رها می کرد تا کشتی های جنگی آمریکا که به شکل گسترده در آب های مدیترانه و اقیانوس اطلس مستقر هستند، آن را توقیف کنند، زیرا اجرای این اقدام به دست کشتی های آمریکایی بر این اساس تحلیل می شد که به علت مواضع آمریکا علیه ایران اتخاذ شده است.
از سوی دیگر، این اقدام با مواضع برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان مغایرت دارد؛ زیرا این کشورها توافق هسته ای را امضا کردند و به طور کامل، خود را از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق، کنار کشیدند.
نمی دانیم بحران کنونی کجا و چگونه پایان خواهد یافت؛ اما می دانیم که ایران در برابر تحریم ها سر تسلیم فرود نخواهد آورد و نباید هم تسلیم شود. ایران به هر بهایی شده، اجازه نخواهد داد ملتش به شدت تحت فشار باشند و گرسنگی بکشند، زیرا این تحریم ها غیرقانونی و غیراخلاقی است و بدترین نوع استکبار و قلدرمآبی را به تصویر می کشد و به منزله پذیرفتن اعمال فشارهای اسرائیل است.
اقدام لازم برای کاستن از شدت تنش ها باید از جانب دولت انگلیس انجام شود و باید نفتکش ایرانی را هر چه سریع تر و بدون هر گونه شک و تردیدی آزاد کند. در غیر این صورت، باید در انتظار بدترین شرایط در منطقه ای بود که با اتفاقی کوچک ممکن است جنگی در آن به وقوع بپیوندد.
رای الیوم در پایان نوشت: سفیر انگلیس در واشنگتن به درستی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را احمق و بی پروا خواند؛ اما به نظر ما، احمق تر از وی، دولت ترزا می است که از این حماقت حمایت و از آن جانبداری می کند؛ آن هم در حالی که همه سیاست ها و مواضع ناشی از این موضوع، ممکن است جهان را به جنگ جهانی سوم بکشاند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقاله رای الیوم انتقاد انگلیس توقیف نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند

آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر مرزبان سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی امروز در مورد آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال که ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ توقیف شد، اظهار کرد: برخلاف ادعای رسانه‌های بیگانه و معاند از جمله رسانه‌های تحت حمایت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی مبنی بر گروگانگیری خدمه کشتی مذکور که قویا تکذیب می‌شود، تمامی ۲۴ خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

وی افزود: در ابتدای امر ۲۵ خدمه کشتی MCS Aries با تابعیت کشور‌های هند، پاکستان، فیلیپین، ۱ نفر روسیه و ۱ نفر استونی در کشتی وجود داشت که بلافاصله با هماهنگی دیپلماتیک یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بلافاصله پس از توقیف کشتی مذکور و ابراز نگرانی سفارتخانه‌های خدمه روی کشتی، تماس‌های لازم از سوی دولت‌های متبوع با دستگاه وزارت امور خارجه ایران انجام شد و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی مکاتبات لازم انجام تا فعالیت‌ها دنبال شود.

مرزبان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیف شده وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت‌های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود، تمامی تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و تمامی خدمه آزادانه در کشتی حضور دارند و از تمامی حقوق لازم برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه صرفا کشتی MCS Aries توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده‌اند، عنوان کرد: این خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و از امکانات اینترنتی و تلفنی برای برقراری ارتباط با خانواده‌های خود برخوردارند و تمامی مراتب به سفارتخانه‌های متبوع اطلاع داده شده و در عین حال با هماهنگی صورت گرفته سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های این اتباع، دیدار کرده‌اند و در هر زمان دیگری امکان دیدار مجدد وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به نماینده مالک و دولت تحت پرچم کشتی اعلام کرده که با رعایت شرایط ایمنی امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه روی کشتی وجود دارد، اظهار داشت: از نماینده مذکور درخواست شده در صورت تمایل، درخواست رسمی خود را ارائه کنند و پس از آن اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه به خانواده و دولت کشور‌های متبوع خدمه کشتی، اطمینان داد که جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تامین امنیت، سلامت و ایمنی خدمه وجود ندارد.

این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطر نشان کرد: مسیر ارتباطی از سوی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران نیز دنبال و مراتب منعکس شده و در حال حاضر فضای بسیار آرامی در کشتی حاکم است و خدمه در سلامت کامل به سر می‌برند و تا زمانی که تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد، شرایط مساعد برای تمامی خدمه روی کشتی، فراهم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد