Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:53:32 GMT

استراتژی ما، اصل شفاف‌سازی است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۳۳۵۹

استراتژی ما، اصل شفاف‌سازی است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در صنعت بیمه نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی محسوب می‌شود که دیگر کارآیی ندارد و به همین خاطر باید به سمت نظارت آنلاین و پیشگیرانه حرکت کنیم.

به گزارش ایمنا، رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با عملکرد این سازمان بیان کرد: استراتژی اصلی ما در بیمه مرکزی تکیه بر اصل شفاف سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که بدون بهره گیری از تجمیع اطلاعات و قدرت تحلیل داده‌ها ممکن نیست و انجام این فرایند به تجهیز شبکه‌های ارتباطی و استفاده از نیروی انسانی مجهز به علم روز داده پردازی نیاز دارد. بیمه مرکزی در طی چند سال گذشته با تمرکز بر این موضوع توانسته به دستاوردهای درخشانی دست پیدا کند، هر چند که هنوز راه درازی پیش روی ما قرار دارد.

غلامرضا سلیمانی با تاکید بر این که به زودی صنعت بیمه در یک اتاقک شیشه‌ای دوران جدید فعالیت خود را تجربه خواهد کرد افزود: برای ایجاد مرکز جامع اطلاعاتی در هر صنعت و سازمانی، تعامل تمامی بخش‌های آن صنعت و سازمان الزامی است؛ اگر حتی یک شرکت بیمه‌ای هم در ورود اطلاعات به سامانه جامع صنعت بیمه کوتاهی کند در کار تحلیل و داده پردازی، مشکلات جدی ایجاد خواهد شد. البته با تمهیداتی که صورت گرفته تمامی شرکت‌های بیمه در یک زمان بندی مشخص مشکلات و موانع موجود را برطرف خواهند کرد.

وی در رابطه با ارائه خدمات الکترونیکی شناسه دار و سامانه سنهاب و میزان پاسخگویی به انتظارات مردم عنوان کرد: بالارفتن سطح توقع از صنعت بیمه حق مردم و بنگاه‌های اقتصادی است. صنعت بیمه مهمترین کالای ممکن – یعنی اعتماد – را عرضه می‌کند و به همین خاطر همواره در معرض قضاوت دیگران قرار دارد. شیوه خدمات رسانی، سرعت، دقت و صحت عملکرد صنعت بیمه می‌تواند در حفظ این اعتماد نقش اصلی را ایفا کند. بی تردید حفظ اعتماد عمومی تنها در چارچوب شفافیت عملکرد و حمایت از منافع تمامی ذینفعان امکان پذیر است. بهره گیری از فناوری‌های نوین در سرویس‌دهی به بیمه گذاران و محاسبه دقیق ریسک یک ضرورت آشکار است. کار اصلی صنعت بیمه پذیرش ریسک و مدیریت آن است و برای تسهیل در امر بیمه گری از تمامی ابزارهای مدرن و به روز دنیا استفاده خواهیم کرد تا رضایت حداکثری بیمه گران و بیمه گذاران را فراهم کنیم. نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی محسوب می‌شود که دیگر کارآیی ندارد و به همین خاطر باید به سمت نظارت آنلاین و پیشگیرانه حرکت کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این که تمرکز ما در بیمه مرکزی بر استقرار سامانه ارتباطات گسترده است گفت: در آینده نزدیک، «کد یکتا» به عنوان سند محکم اصالت بیمه نامه‌های صادر شده توسط شرکت‌های بیمه‌ای نه تنها میزان تقلبات و تخلفات را به پایین‌ترین حد ممکن کاهش خواهد داد؛ بلکه با افزایش ضریب اعتماد عمومی، تحول اساسی را در صنعت بیمه رقم خواهد زد.

منبع: مهر

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بيمه رئیس کل بیمه مرکزی سامانه سنهاب شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد

به گزارش همشهری آنلاین ، بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کد خبر 848433 منبع: تسنیم برچسب‌ها بیمه شخص ثالث خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است