Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار «سعید منتظر المهدی» امروز جمعه ضمن مشارکت در برنامه ورزشی سازمان مردمی ترک اعتیاد و احیای زندگی «کنگره ۶۰» که جمعه هر هفته در پارک طالقانی تهران برگزار می‌شود گفت: امروز با حضور در میان مجموعه افرادی که با متد کنگره ۶۰ اقدام به ترک اعتیاد کرده‌اند، شاهد بودیم که نشاط، شور، شادابی، انگیزه و سایر موارد در این افراد وجود دارد و این امید را ایجاد می‌کند که اگر کسی برای بازگشت اراده کند، این اتفاق افتادنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افتخار بزرگ را به مهندس «حسین دژاکام» و همکاران وی که دلسوزانه در این مسیر خدمت رسانی می‌کنند، تبریک می‌گوئیم؛ افرادی که استقامت و پیگیری می‌کنند تا بتوانند مسافران خود و کسانی را که وارد ریل ترک اعتیاد شده اند، سالم به مقصدی بی بازگشت برسانند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه متد درمانی، ورزشی، مشاوره و روانشناسی که کنگره ۶۰ در پیش گرفته، مغز را دوباره به حالت کارکرد نخستین بازمی‌گرداند و خلأ دوپامین یا هورمون تحرک که منجر به بی حالی فرد معتاد شده را جبران می‌کند، تصریح کرد: مساله اصلی که به فرد معتاد نشاط، انگیزه و اعتماد به نفس می‌دهد، ترشح هورمون دوپامین است و امروزه یکی از راهکارهای افزایش دوپامین در مغز ورزش است که نشاط و شادابی ایجاد می‌کند.

وی افزود: با رسیدن فرد معتاد به این شرایط، طبیعتاً دیگر به سمت و سوی مواد نمی‌رود تا این نشاط و شادابی را از محرکی خارجی همانند مواد مخدر دریافت کند. درواقع ورزش به عنوان یار مهربان هم در پیشگیری و هم در درمان مؤثر است.

منتظرالمهدی درباره همکاری و همراهی ستاد مواد مخدر با سازمان‌های مردمی همچون کنگره ۶۰ به خبرنگار ایرنا گفت: این کنگره غیردولتی و یکی از کنگره‌هایی است که همه کارها را خود انجام می‌دهد و رمز موفقیت آن همین است. ستاد مبارزه با مواد مخدر هم تلاش می‌کند از لحاظ کمک‌های درمانی و مادی با این کنگره همراهی کند تا هم در پیشگیری و هم درمان مواد مخدر یاریگر سازمان‌های مردم نهاد باشد.

کنگره ۶۰، یکی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد و مواد مخدر است که در سال ۱۳۷۸ توسط مهندس حسین دژاکام، پایه گذاری و تأسیس شد و در زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد، به صورت رایگان و در سطح ملی شروع به فعالیت کرده است.

محورهای عمده فعالیت کنگره ۶۰، آموزش، پیشگیری، مهار و راهنمایی رایگان درمان اعتیاد است. در حال حاضر کنگره ۶۰ در ۱۴ نمایندگی در تهران و شهرستان‌ها فعالیت می‌کند و شمار زیادی از مصرف کنندگان مواد مخدر توانسته‌اند با کمک آموزش‌های این مرکز به رهایی و درمان قطعی اعتیاد برسند.

این سازمان مردمی ترک اعتیاد و احیای زندگی بنا بر متد درمانی خود، جمعه هر هفته در پارک طالقانی تهران، تمامی اعضای خود را گردهم می‌آورد و پس از طی مراسم آرامش روح، آنان را به ورزش و ایجاد نشاط جسمی تشویق می‌کند؛ ورزش‌هایی که گاه به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود و مدال آورانی در نوبه خود دارد.

بنابراین اعضای کنگره ٦٠ هم‌زمان با طی مراحل درمان برای رسیدن به تعادل جسمانی خوب و قابل‌قبول، ورزش را به طور جدی در اولویت قرار داده است که تربیت‌بدنی کنگره شامل بیش از ١٤ رشته ورزشی است که رها یافتگان مواد مخدر به‌طورجدی در طول سال در مسابقات مربوطه شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

جالب اینکه این فعالیت‌های ورزشی هر هفته در زمان و مکان مشخص و با هر شرایط آب و هوایی و بانظمی مثال‌زدنی انجام می‌شود.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر سردار «سعید منتظر المهدی» اعتیاد معتاد ورزش مهندس «حسین دژاکام» «کنگره ۶۰» سازمان مردمی ترک اعتیاد و احیای زندگی «کنگره ۶۰»

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اعتیاد معتاد ورزش کنگره ۶۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار لطف‌الله دارابی صبح پنجشنبه در جلسه شورای مواد مخدر کردستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد داده شدند.

وی بیان کرد: از تعداد معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در استان طی سال جاری ۲۲ نفر آنها سابقه سرقت و ۱۰۰ نفر از این افراد نیز سابقه تکرار نگهداری دارند.

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری به به کمپ‌های نگهداری و ترک اعتیاد استان تحویل داده شدند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان به آماری از کشف مواد مخدر در سال جاری پرداخت و گفت: امسال ۱۹۸ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دارابی اذعان کرد: سال گذشته هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و سه هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی همچنین از منهدم شدن هشت باند مواد مخدر در استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع سال قبل سه هزار و ۹۴۶ پرونده تشکیل شد و ۱۵۹ دستگاه متخلف در رابط

وی از دستگیری ۵۲۳ توزیع کننده مواد مخدر در استان طی سالجاری خبر داد و بیان کرد: این رقم نسبت به سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

کد خبر 6094897

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود