Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور در همایش گرامیداشت روز شهرداری که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ کشور، احکام بودجه مربوط به شهرداری‌ها حذف شده بود، اما با برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان مجلس، اعتبارات مربوطه مجدد احیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کشور خانواده بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهند و به رغم داشتن انتظارات متنوع، به دلیل محدودیت‌های منابع مالی، پاسخگویی به همه آن‌ها امکان پذیر نیست.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور در حد توان پشتیبان شهرداری‌ها خواهد بود، گفت: همانطور که در قوانین بالادستی مورد تاکید قرار گرفته، هدف از تشکیل شهرداری‌ها، ایجاد نهاد‌های عمومی مستقل غیردولتی بوده است بنابراین مدیران شهری نباید درخواست‌هایی را مطرح کنند که رنگ و بوی دولتی بودن داشته باشد.

جمالی نژاد با بیان اینکه مدیریت شهری مدل توأمان درآمد و هزینه است، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه گذاری برای کسب درآمد و تأمین هزینه‌های شهرداری استفاده کرد و در این زمینه می‌توان از مشهد به عنوان مصداق الگوی موفق سرمایه گذاری نام برد.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد در سال‌های اخیر در کنار تلاش برای جذب اعتبارات دولتی، در راستای تأمین هزینه‌های اداره شهر، در حوزه سرمایه گذاری اقدامات ویژه‌ای انجام داده است.

معاون وزیر کشور گفت: شورای عالی استان‌ها یک ظرفیت بسیار خوب قانونی برای ارائه لوایح پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی و اصلاح قوانین مزاحم در مسیر فعالیت مدیریت‌های شهری به شمار می‌رود و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.   انتهای پیام//ج.ر   مدیریت شهری مدل توأمان درآمد و هزینه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند

شهردار ارومیه با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند، گفت: شهرداری ارومیه به این رکن مهم و اصلی توجه ویژه داشته و همواره رفاه آنها دغدغه مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر از کارگران تلاشگری که در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری ارومیه به عنوان بازوان اجرایی در کنار مجموعه ستادی؛ رفاه شهروندی را رقم زده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند، افزود: شهرداری ارومیه به این رکن مهم و اصلی توجه ویژه داشته و همواره رفاه آنها دغدغه مجموعه است.

شهردار ارومیه اعتلا و پیشرفت هر جامعه‌ای را از قِبل دستان پُرتوان قشر کارگر عنوان کرد و گفت: توسعه شهر ارومیه نیز در گرو تلاش‌های کارگران زحمت‌کش مدیریت شهری است.

مهدی‌زاده ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بودجه سال‌جاری همچنین ظرفیت‌های قوانین بالادستی قدردان زحمات کارگران مدیریت شهری خواهیم بود.

در ادامه مراسم گرامیداشت از کارگران نمونه سازمان‌های خدمات‌رسان و دیگر سازمان‌های تابعه شهرداری ارومیه با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شده و در پایان این جشن نیز به قید قرعه به ۵۰ نفر از کارگران خدوم شهرداری ارومیه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا شد.

کد خبر 750228

دیگر خبرها

  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد