Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین تصویری که از تناقض در راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران به دست آمده مربوط به هفته گذشته و زمانی است که کاخ سفید یک بیانیه خبری منتشر کرد. 
در این بیانیه آمده است: «تردید چندانی وجود ندارد که ایران حتی پیش از توافق، مفاد آن را نقض کرده است.» کاخ سفید توضیح نداده که یک کشور چگونه می‌تواند پیش از ایجاد یک توافق، آن را نقض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تنها نمونه از تناقض در دولت ترامپ نیست. وقتی رئیس جمهوری ماه گذشته اعلام کرد که حمله نظامی علیه ایران را لغو کرده است، وی گفت به این دلیل این کار را کرده که متوجه شده است طبق تخمین‌ها ۱۵۰ ایرانی در آن حملات کشته می‌شدند. او در عوض تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را شدت بخشیده است. 

جفری ساکس اقتصاددانی که در مورد تاثیرات تحریم تحقیق و مطالعه کرده است، اظهار داشت: روشن است که تحریم‌های این چنینی باعث افزایش قابل توجه مرگ‌ومیر می‌شود.

به یاد داشته باشید مردمی که در حملات نظامی جان خود را از دست می‌دادند احتمالاً سربازان ایرانی بودند. کسانی که اینک به خاطر تحریم‌ها می‌میرند نوزادان، کودکان، مادران، سالخوردگان و بیماران هستند. 

یک تحقیق دانشگاهی حاکی است که تحریم‌ها باعث کمبود شدید دارو می‌شود و «بیمارانی که با سرطان، ام. اس، فشار خون و سایر بیماری‌های جدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند» بیش از سایرین رنج می‌برند.

دولت ترامپ یک بحران انسانی در ایران و یک بحران ژئوپولیتیک در خاورمیانه ایجاد کرده است و هیچ راهبردی برای حل آنها ندارد. دولت ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای باعث شد ایران از محدودیت‌هایی که در این توافق ایجاد شده بود، عبور کند.

اقدامات ایالات متحده در مقابل ایران باعث ایجاد شکاف در ائتلاف غربی‌ها شده است. اینک اروپایی‌ها به طغیان آشکار در مقابله یکجانبه‌گرایی واشنگتن روی آورده و حتی تلاش کرده‌اند یک سازوکار مالیِ جایگزینِ دلار به منظور تجارت با ایران ایجاد کنند.

ترامپ بدون داشتن یک برنامه خوب برای حل تنش موجب شده که تنش‌های منطقه‌ای به شدت افزایش یابد.

دولت ترامپ ظاهراً فراموش کرده است که تمدن ایرانی طی هزاران سال بازیگر مهمی در خاورمیانه بوده است. این کشور جمعیتی بیش از دو برابر جمعیت عراق دارد و در موقعیت راهبردی‌تری قرار گرفته است. ایران دارای یک سنت قوی ملی‌گرایی و کشورداری است و سابقه‌ای تاریخی در مقاومت در برابر سلطه خارجی دارد.

خفه کردن ایران راه ایجاد ثبات در خاورمیانه نیست. این اقدام فقط بذر نفرت و کینه‌توزی می‌پراکند و یک منطقه بی‌ثبات‌تر می‌سازد؛ جایی که آمریکا تا دهه‌ها در باتلاق فرو می‌رود. افسوس که این راهی است که ما در آن قدم گذاشته‌ایم.

5050

کد خبر 1278949

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ تحریم اقتصادی جشن حافظ باشگاه استقلال ایران و انگلیس عادل فردوسی پور ایران و آمریکا نفتکش انگلیس لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم