Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:56:02 GMT

یک جانبه گرایی در برجام به ضرر آمریکا تمام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۴۶۶۲

یک جانبه گرایی در برجام به ضرر آمریکا تمام شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در خطبه‌های نماز جمعه گنبدکاووس اظهار داشت: درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه شورای حکام در حالی که خود نقض کننده توافق هسته‌ای بود، سبب شد تا بیشتر کشورها آمریکا را مقصر بدانند و این نشست نیز بدون نتیجه پایان یافت.

وی افزود: این نشست و جبهه گیری کشورهای عضو علیه آمریکا یک بار دیگر حقانیت جمهوری اسلامی را به جهانیان ثابت کرد و کشورها از اقدامات ایران برای کاهش تعهدات حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی پس از ۱۴ ماه انتظار، سیاستی درست بود که باید پیش از این مقابل بدعهدی کشورهای طرف مذاکره کننده اتخاذ می‌شد.

وی همچنین با اشاره به برخی شورش‌ها و هرج و مرج‌ها در اسرائیل گفت: این حرکت‌ها نشان از پوسیدن از درون بنیان این رژیم جعلی است که باید آن را از الطاف الهی قلمداد کرد.

خطیب جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی بیان داشت: این شورا رسالت سنگین و مهمی در تطبیق قوانین با احکام اسلام و قانون اساسی و مهم‌تر از آن تأیید صلاحیت افراد واجد شرایط برای تصدی پست‌های ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و مجلس خبرگان رهبری برعهده دارد.

حجت الاسلام ترابی به سالروز دستگیری شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نیز اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت تلاش دستگاه دیپلماسی برای فراخوان اجماع جهانی برای آزادی این روحانی مبارز، پیشنهاد داد تا شورای فرهنگ عمومی یک روز را به نام این روحانی شجاع و خستگی ناپذیر که پدر ۶ شهید نیز است، نامگذاری کند.

وی به حضور خدام رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان‌های گلستان به مناسبت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: حضور خدام رضوی در شهرها و روستاها عطر آستان مقدس آن امام رئوف را در جامعه پراکنده کرد.

حجت الاسلام ترابی با محکوم کردن توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلستان گفت: این اقدام که دزدی دریایی است، خباثت این کشور پیر استعمارگر و دنباله روی او از آمریکا را بیش از پیش برای ملت‌های مسلمان بالاخص ایران ثابت کرد.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و با تاکید بر ضرورت ترویج حجاب اسلامی در جامعه، خواستار اعمال سیاست واحد و پشتیبانی از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از سوی مسئولان شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس سیاسی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان که توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشته‌اند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌عنوان فضل خداوند یاد شده است، تصریح کرد: چنین تعبیری، اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می‌کند، خداوند می‌فرماید کار کنید، دنبال تأمین معیشت باشید و چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

کد خبر 6089129

دیگر خبرها

  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»