Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سهراب امدادی فرد،مدیرکل امور مالیاتی قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم از تشکیل کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در قم خبر داد و گفت: مبارزه با فرار مالیاتی یکی از اصلی‌ترین محور‌هایی بوده که در اداره کل امور مالیاتی استان دنبال می‌شود، شناسایی فرار مالیاتی و اخذ بیت‌المال از این افراد به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تشریح منافع حاصل از مالیات از رویکرد‌های مهمی است که در سطح استان برای بازتولید درآمد و توزیع عادلانه ثروت دنبال می‌شود.

امدادی فرد اضافه کرد: تعامل با اصناف، اتاق بازرگانی و تشکل‌های صنفی برای فرهنگ‌سازی امور مالیاتی از سال‌های گذشته آغازشده و نتایج مؤثری بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: سرکشی به واحد‌های تولیدی و صنعتی، تعامل با تولیدکنندگان استان، دیدار چهره به چهره با مردم و عموم مؤدیان، مساعدت با مؤدیان و تقسیط بدهی‌ها و بخشودگی قابل‌توجه جرایم قابل‌بخشش در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

وی گفت: رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی برای تنویر افکار عمومی به‌صورت جدی در امور مالیاتی استان رسیدگی می‌شود، فرایند رسیدگی به تراکنش‌های بانکی صرفاً در رابطه با تراکنش‌های مشکوک اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون یک درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده، به بخش سلامت اختصاص پیدا می‌کند، که از زمان اجرایی قانون مالیات بر ارزش‌افزوده ۵ هزار میلیارد ریال از این محل به بخش سلامت اختصاص‌یافته است.

امدادی فرد اضافه کرد: از زمان اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده ۳۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شده که ازاین‌بین ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب قانون به شهرداری و دهیاری‌ها پرداخت‌شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم تصریح کرد: همچنین از زمان اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده یک هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان در قالب قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در بخش ورزش هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته امور مالیاتی بیان کرد: مالیات یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت‌ها بوده که در رابطه با عدالت اجتماعی نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

وی گفت: از مالیات در تأمین هزینه‌های جاری کشور و پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود، توسعه مالیات به استقلال کشور کمک و به آبادانی و رشد و تعالی کشور کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی قم خاطرنشان کرد: مالیات عامل مهمی در توسعه عدالت و توزیع عادلانه ثروت و کاهش وابستگی به بودجه‌های نفتی است.

امدادی فرد اضافه کرد: مالیات یکی از منابع اصلی درآمدی دولت است، تأمین درآمد‌های عمومی دولت، مصرف در پروژه‌های جاری و عمرانی و تخصیص مجدد منابع و ثبات اقتصادی از مزایای اصلی مالیات در کشور است.

وی بیان کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمن و سیاست‌های بند ۱۹ و ۱۷ اقتصادی دولت، اجرای طرح جامع مالیاتی، مبارزه با پول‌شویی و افزایش بودجه دولتی از مالیات در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: در اخذ مالیات نسبت به رونق تولید و اقتصاد توجه ویژه‌ای شده و تلاش می‌شود که مشکلی برای واحد‌های تولیدی و صنعتی استان ایجاد نشود.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مالیات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان

استاندار لرستان از تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری بیکاری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، صبح امروز، با اشاره به پیگیری بیکاری در لرستان، گفت: رئیس‌جمهور در نشست هیئت‌دولت و استانداران دستور پیگیری بیکاری در استان‌های دارای بیشترین آمار را صادر کرده‌است.

او خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، اضافه کرد: کارگروه ویژه برای پیگیری بیکاری در این استان در هفتۀ جاری تشکیل شود.

عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم

استاندار لرستان عنوان کرد: رئیس‌جمهور با تأکید بر بانک‌های عامل خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات برای حمایت واحدهای تولیدی و مشاغل خرد در استان‌های دارای بیشترین آمار بیکاری شده‌است.

شفقت بیان کرد: کارگروه ویژۀ اشتغال در لرستان باید به‌صورت ویژه موضوع اشتغال این استان را پیگیری کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد