Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه موقت شهر ایلام، گفت: ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در فضای مجازی، بخشی از جنگ نرم و هجمه فرهنگی دشمان برعلیه باورها و ارزش‌های اسلامی بوده و باید با فرهنگ سازی مناسب، فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی را در جامعه رواج داد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «وعد مرادبیگی»، ظهر امروز (21 تیر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، اظهار کرد: حجاب و عفاف مایه آرامش و امنیت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی، بابیان اینکه انسان در زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باید باتقوا عمل کند، افزود: تقوا علاوه بر اینکه سبب تقویت ایمان می‌شود انسان‌ها را بیشتر به‌سوی کارهای خیر ازجمله انفاق و کمک به نیازمندان هدایت می‌کند.

 

امام‌جمعه موقت شهر ایلام، تصریح کرد: امنیت خانواده و جامعه با رعایت حجاب و عفاف اسلامی تأمین و نهادینه می‌شود و عفت و پاک‌دامنی در فطرت انسان از سوی خداوند متعال به ودیعه گذاشته‌شده است و رعایت این الگوی و فرهنگ اسلامی، موجب افزایش احترام و حفظ پاکی انسان‌ها می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مرادبیگی، با تأکید بر اینکه پاک بودن و پاک زیستن برخاسته از فطرت و نهاد انسان است، ابراز کرد: با توجه به اینکه در ایام دهه کرامت قرار داریم، بی‌شک توجه و تدبر در سیره حضرت فاطمه معصومه (س) به‌عنوان یک الگوی ناب برای بانوان جامعه اسلامی، موجب توجه و نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه به‌ویژه در میان زنان و بانوان می‌شود.

 

خطیب موقت نماز جمعه شهر ایلام، بابیان اینکه بخشی از جنگ نرم دشمن در فضای مجازی متمرکز بر حجاب و عفاف است که باید مدیریت شود، گفت: باید از کمرنگ شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه جلوگیری کرد و آمران به معروف و ناهیان از منکر در این راستا با تذکر لسانی و با فرهنگ‌سازی صحیح، این فرهنگ را در راستای مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان موردتوجه قرار دهند.

 

وی، با اشاره به اینکه بانوان و به‌ویژه دختران جامعه اسلامی، با الگوبرداری از کریمه اهل‌بیت (ع) به‌عنوان مظهر عفاف، حجاب و تقوا می‌توانند بهتر و بیشتر نقش خود را در جامعه ایفا کنند، گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای تبیین الگوها و ارزش‌های ناب اسلامی و پیوند بیشتر بانوان بافرهنگ حجاب و عفاف است.

 

امام‌جمعه موقت شهر ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه اسلام به‌هیچ‌وجه مخالف شادی نیست اما باید چارچوب‌های جامعه و ارزش‌های اسلامی نیز رعایت شود، ابراز کرد: متأسفانه خبرهای نگران‌کننده‌ای در بحث بی‌حجابی در کنسرت اخیر شهر ایلام منتشر به گوشمان رسیده که امیدواریم این اخبار درست نباشد.

 

حجت‌الاسلام مراد بیگی، یادآور شد: اگر مسئولان استانی واقعاً به فکر شاد کردن مردم هستند به فکر برطرف کردن مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری جوانان باشند، ما مخالف شادی نیستیم، اما کاش به‌جای برگزاری کنسرت، مسئولان دغدغه بیکاری و رفع مشکلات را نیز داشته باشند.

 

وی، با تأکید بر اینکه ما با کنسرت‌هایی که در آن بی‌بندوباری و شکستن خط قرمز باشد مخالف هستیم، افزود: مردم استان ایلام مردمی ولایتمدار، شهیدپرور بوده و استان ایلام، محل عروج بیش از سه هزار شهید دوران دفاع مقدس است، امروز ایلام دروازه عتبات عالیات و تردد زوار اربعین حسینی است و امیدواریم هیچ‌وقت شاهد این‌طور مسائلی در شهر ایلام نباشیم.

 

خطیب موقت شهر ایلام، در ادامه با اشاره به گرانی‌های موجود در کالاهای اساسی و موردنیاز مردم، خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان با گرانی‌های افسارگسیخته‌ای که در بازار وجود دارد و مردم و به‌ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه با آن مواجه هستند، نظرات جدی‌تری داشته و با آن مقابله کنند.

 

حجت‌الاسلام مراد بیگی، در ادامه به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان چشم بینای نظام جمهوری اسلامی ایران برای انتخابات، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر قوانین مجلس شورای اسلامی است و این مجموعه مطمئن‌ترین دستگاه ارگانی است که انقلاب به‌نظام کشور بخشیده است.

 

وی، در پایان، با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: ولایت‌فقیه و رهبری نظام اسلامی، یکی از اصلی‌ترین رکن‌های نظام است و مسئولیت مجلس خبرگان رهبری بسیار حساس، ظریف و دقیق است درواقع این نهاد هویت اسلامی و انقلابی نظام را حفظ می‌کند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت عفاف و حجاب آذربایجان غربی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری اردبیل جشن های دهه کرامت شبستان یزد رئیس قوه قضاییه شورای نگهبان حجاب و عفاف نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور