Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بجنورد با تقدیر از حرکت روز گذشته بانوان در سراسر کشور در حمایت از مسئله حجاب، گفت: معروف ها هر چه بیشتر برجسته شوند، منکرات جامعه از بین می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (21 تیر) در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد برگزار شد، گفت: اجتماع بزرگ دختران انقلاب در حمایت از مسئله حجاب قابل ستایش است چراکه این مهم را به عنوان یک معروف واجب در جامعه دینی به نحو احسن به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: روز گذشته در سراسر ایران اسلامی بانوان مسلمان و محجبه در یک راهپیمایی خودجوش و مردمی به راه افتادند و با انتخاب سبک زندگی اسلامی، به دنیا اعلام کردند که حجاب هیچ منافاتی با آزادی و فعالیت های اجتماعی بانوان ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: رضا شاه بعد از رفتن به ترکیه و دیدار با آتاتورک سوغاتی هایی برای کشور آورد که یکی از آن سوغاتی های لعنتی بی حجابی بود و آن را به عنوان قانون اعلام کرد.

 

آیت الله یعقوبی گفت: در آن زمان که برخی از بانوان با حجاب،  غیرت دینی داشتند حتی برای تشییع جنازه عزیزان خود نیز از منزل خارج نمی شدند تا حجاب آن ها برداشته نشود.

 

وی با بیان اینکه برای مقابله با این حرکت ضد دینی، مردم برای اعتراض در مسجد گوهرشاد تجمع کردند که مزدوران رضا خان نیز آن ها را به رگبار بستند و از کشته آن ها، پشته ساختند، اظهارداشت: هر چند هیچگاه تاریخ نویسان آمار دقیقی از کشته های آن روز به قلم نیاوردند، اما این خیانت بزرگ از تاریخ ملت ایران پاک نخواهد شد.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به سیر زندگانی امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: زندگی آن حضرت نقطه عطفی در تاریخ امامت شیعه بود، چرا که هر چه بیشتر به ولادت امام زمان(ع) بیشتر نزدیک شده، دشمنان حساس تر و عرصه را بر امام تنگ تر می کردند.

 

آیت الله یعقوبی، امام رضا(ع) را تجلی کرامت خداوند برشمرد و افزود: ایشان به تمامی زبان های دنیا مسلط بود و به همین علت به عالم آل محمد(ص) معروف شد.

 

وی همچنین با اشاره به سفر ریاست جمهوری در هفته آینده به خراسان شمالی، اظهارداشت: این سفر، سفر خوبی است و میلیارد ها تومان اعتبار برای این استان می آورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مردم باید در صحنه حضور پیدا کنند، گفت: چرا که حضور مردم تقویت نظام اسلامی است و نظام اسلامی همه مجموعه دولت و مجلس است.

 

آیت الله یعقوبی افزود: باید نظام را تقویت کنیم، چرا که حضور در صحنه سیاست بازدارنده است و تا کنون جواب داده و هرگاه مردم حضور داشتند دشمن عقب رفته است.

 

وی با اشاره به اینکه در سفر دوم رییس جمهوری به استان سند توسعه استان تصویب می شود، اضافه کرد: بودجه های خوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم توسعه و جهش استان را شاهد باشیم.

 

آیت الله یعقوبی تأکید کرد: زیر ساخت های جاده بجنورد، ریل گذاری قطار و ....بخش دوم فاز پتروشیمی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و با یک مدیریت جهادی، بازار  سرجای خود قرار بگیرد و گرانی و کنترل معیشت مردم تامین شود.

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: ما یک دشمن خون آشام داریم که مارا تحریم کرده و نفت مارا توقیف می کند و دولت در این برهه گرفتاری هایی دارد و اداره کردن کشور در این شرایط کار سخت است و اگر مدیریت جهادی باشد از پیج تاریخی رد خواهیم شد.

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت عفاف و حجاب اردبیل حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری رئیس قوه قضاییه جشن های دهه کرامت کانون های مساجد مسجد بجنورد خراسان شمالی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق تربیت نسل آینده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدزاده در پیامی با گرامیداشت روز معلم آورده است: معلمان گنجینه های ارزشمند کشور هستند زیرا ارزشمندی تعلیم و تربیت در جهان امروز و تربیت نسل آینده آنچنان والا است که باید آن را برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق دانست.

در ادامه این پیام آمده است: والاترین درودها نثار پیام آوران حقیقی خداوند خاصه آخرین فرستاده الهی حضرت محمد (ص) که پیام عالم تاب و زندگی بخش شناخت و دانایی را به انسان ها بخشید و ظلمت و نادانی را از زندگی بشر پاک نمود، همانا وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة، از جمله‌ی خصوصیّات پیامبران، تعلیم است.

اطلاق روز ۱۲ اردیبهشت ماه به نام روز تجلیل از مقام شامخ معلم، مجالی است ارزشمند برای ارج نهادن به اسوه های فروزانی که چراغ های پرفروغ دانش و معرفت را در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها روشن نموده و در پرورش مردم، همه هستی و حیات خود را هزینه می کند.
انتخاب سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم انتخابی بسیار شایسته و به جا است؛ استادی بی نظیر که به فرموده حضرت امام خمینی (ره)، خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». ایشان بی استثنا آثارش خوب است، انسان ساز است، برای کشور خدمت کرده است.

اینجانب فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه، روز معلم را به جامعه بزرگ و عزیز فرهنگیان، معلمان فرهیخته و اساتید ارزشمند و مسئولیت پذیر حوزه های علمیه و دانشگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک عرض می نمایم و از زحمات مداوم و گرانبهای معلمان متعهد، اساتید فاضل حوزه های علمیه و دانشگاه ها، که با تهذیب نفس در خط مقدم معرفت افزایی و علم آموزی به جوانان و نوجوانان هستند، صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.

بی شک اهتمام سودمند و میدان داری توامان شما اساتید علم و ادب، باعث رشد و ارتقای جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی خواهد بود.

کد خبر 6093993

دیگر خبرها

  • برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق تربیت نسل آینده است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم