Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خبرگزاری آریا - یوسف کازانی از ارائه مشاوره رایگان ژنتیک و انجام غربالگری بینایی و شنوایی بصورت رایگان در این شهرستان خبر داد‌
به گزارش خبرنگار آریا، یوسف کازانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر آبیک به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: در راستای انجام وظایف محوله این اداره در شهرستان اقداماتی صورت گرفته که بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی افزود: در سال گذشته هزینه مناسب سازی محیط زندگی معلولان تحت پوشش مبلغ 50 میلیون تومان صورت گرفته و در خصوص نگهداری در منزل معلولان نیز جزو شهرستان های پیشگام هستیم به نحوی که 125 نفر در منزل نگهداری و هزینه پرداخت می شود.
 وی افزود: 30 دانشجو از افراد تحت پوشش نیز مورد حمایت این اداره از 80 تا 100 درصد قرار دارند که حتی در مقطع دکترا نیز این امر صورت می پذیرد.
 وی در ادامه اظهار داشت: اولین مرکز نگهداری سالمندان را در شهرستان افتتاح کردیم و همچنین اول اولین مرکز روزانه معلولان ذهنی در آبیک نیز راه اندازی شده است.
 کازانی در ادامه اظهار کرد: تاکنون 120 نفر در خصوص پرداخت بیمه بازنشستگی در دستور کار قرار گرفته که هر فصل بالغ بر 40 میلیون تومان در این زمینه واریز می کنیم.
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک اظهار داشت: هم اکنون سه مهد کودک در شهرستان آبیک راه اندازی کرده ایم  و تا پایان سال این آمار به 6 مهد کودک افزایش خواهد یافت.
 وی در ادامه با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان آبیک اظهار داشت : این اورژانس در سال گذشته راه‌اندازی شد و تاکنون به 2600 نفر خدمات ارائه کرده است.
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک تصریح کرد: کودک آزاری، همسر آزاری و والد آزاری بخشی از موضوعات مورد رسیدگی اورژانس اجتماعی در شهرستان آبیک بوده که متاسفانه کودک آزاری رتبه اول در این شهرستان را دارد.
 کازانی ادامه داد: در زمینه پیشگیری سه کمپ در شهرستان داریم و همچنین اولین مرکز مشاوره نیز در همین هفته در شهرستان آبیک افتتاح خواهد شد.
 وی اضافه کرد: در استان قزوین تنها شهرستانی هستیم که مرکز ژنتیک فعال داریم و همچنین غربالگری بینایی و شنوایی در سطح شهرستان نیز انجام می دهیم که از مردم شریف آبیک تقاضا داریم به جهت ارائه خدمات رایگان در این مراکز نهایت استفاده را از این خدمات بنمایند.
این مسئول در ادامه اظهار داشت: هشت واحد مسکونی با اعتبار 418 میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش در هفته بهزیستی واگذار خواهد شد که در مجموع آمار آن به 149 مسکن در شهرستان خواهد رسید.
 وی در ادامه افزود: در زمینه اشتغال نیز گام های بلندی برداشته شده که در سال گذشته 59 اشتغال ایجاد کرده‌ایم و در هفته گذشته نیز 22 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در سال 98 جذب کرده‌ایم.
 یوسف کازانی گفت: اعتبار سالانه در این راه طی شده در 14 سال گذشته مبلغ 24 میلیون تومان ماهانه بوده که برای 542 نفر صورت می گرفت ولی با تلاش همکارانمان این مبلغ را به بالای 300 میلیون تومان برای 1842 نفر رسانده ایم و به نظر می رسد تا 10 سال آینده بهزیستی را تامین باشد.
 وی در ادامه اظهار داشت: در هفته بهزیستی اقدامات شاخصی خواهیم داشت و از جمله آنها افتتاح سامانه تصمیم برای جلوگیری از وقوع طلاق، افتتاح کارگاه گروه سفالگری و واگذاری 8 واحد مسکونی به افراد تحت پوشش و ... خواهیم داشت.
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک در پایان از مشارکت مردم شریف شهرستان آبیک، خیرین و همچنین حمایت های امام جمعه و فرماندار شهرستان آبیک قدردانی نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهزیستی کازانی آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسوولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

ارائه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی بهزیستی به مردم

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان بهزیستی اولین تشکیلات دولتی است که علم روانشناسی و مشاوره را توانسته وارد ساختار اجرایی کند، گفت: ۹۴ مرکز دولتی و ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون نفر را طی دو میلیون و ۷۵۰ هزار جلسه مورد مشاوره قرار دادند.

وی افزود: در راستای عدالت اجتماعی و دسترسی عموم افراد به خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی ارائه داده است و در سال جاری ارتقای خط و ارتباط با سایر خطوط در دستور کار قرار دارد.

موسوی با اشاره به اختصاص یاری برگ به خانواده های کم بضاعت و مددجویان سازمان بهزیستی، اظهارداشت: برنامه های دیگری مثل مشاوره های به افراد در شرف طلاق، دوره های آموزشی پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و فرزندپروری ارائه می شود که به سلامت روان جامعه کمک می کند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲۲ سال پیش مسوولیت صدور پروانه فعالیت مراکز مشاوره به سازمان بهزیستی واگذار شده است، گفت: ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز در این سال‌ها همراه بهزیستی بودند و نظارت های مختلفی بر روی این مراکز انجام می شود.

کد خبر 6092732

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان