Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات گفت: در برابر راهبرد فشار اقتصادی آمریکا باید بطور واقع بینانه به فکر مقاوم سازی اقتصاد بود و در کنار امید دادن، اقدامات عملیاتی موثر صورت پذیرد تا دشمن مایوس شود و عقب نشینی کند.

خبرگزاری شبستان-آران و بیدگل، حجت الاسلام «محمدرضا نجفی» در خطبه های نماز جمعه این هفته ابوزیدآباد با تبریک سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، به تبیین زندگانی ۲۵۰ ساله اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: از اواخر سال دهم تا شهادت امام حسن عسگری(ع) در سال ۲۶۰ هجری، دوران یازده امام پاک و مطهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

خطیب جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات افزود: فصل زندگی امام رضا(ع) از مهم ترین دوران تاریخ امامان است که در حقیقت دوران تمدن ساز است و حضور آن حضرت در خراسان و امامزادگان در سراسر کشور باعث شد که ایران به یک کشور شیعه تبدیل شود که به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب ما در حقیقت میراث علی بن موسی الرضا(ع) است.

 

شورای نگهبان،نهادی ارزشی و انقلابی است


حجت الاسلام نجفی به ۲۶ تیر ماه و آغاز به کار اولین دوره شورای نگهبان در سال ۵۹ به عنوان نهادی ارزشی و انقلابی اشاره کرد و اذعان داشت: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم نظام اسلامی و ساختن جمهوریت و اسلامیت نظام و حافظ قانونی اساسی است.


وی افزود: از شیوه های دشمن برای مقابله با شورای نگهبان، اهانت و منتسب نمودن آن به استبداد و دیکتاتوری است که به فرموده امام راحل(ره) حمله به شورای نگهبان بخاطر حمایت این شورا از اسلام و ایستادگی در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت هاست.

 

اتحاد استراتژیک علیه جمهوری اسلامی از راهبردهای منطقه ای آمریکاست


خطیب جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات در بخش دیگری از خطبه ها به راهبردهای کلان آمریکا در سطوح بین المللی و منطقه ای اشاره و تصریح کرد: رقابت قدرت های بزرگ و ترس از تهدید این رقابت علیه خود و نیز فرسایش قدرت نظامی آمریکا در جهان از راهبردهای بین المللی آمریکاست.


حجت الاسلام نحفی افزود: معامله قرن و تلاش برای ایجاد اتحاد استراتژیک علیه جمهوری اسلامی نیز از راهبردهای منطقه ای آمریکاست.


وی به راهکارهای مقابله ای با راهبرد آمریکا اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارها حمله به راهبرد دشمن است، به عنوان مثال وقتی آمریکا می خواهد از موضوع فلسطین عبور کند ما باید مساله فلسطین را بطور جدی تر دنبال کنیم.

 

مقاوم سازی اقتصاد، راه مقابله با راهبرد فشار اقتصادی آمریکا


امام جمعه ابوزیدآباد افزود: در برابر راهبرد فشار اقتصادی آمریکا نیز باید بطور واقع بینانه به فکر مقاوم سازی اقتصاد بود و در کنار امید دادن، اقدامات عملیاتی موثر صورت پذیرد تا دشمن مایوس شود و عقب نشینی کند.


نجفی با اشاره به فرهنگ مالیاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب اذعان داشت: از اداره مالیات می خواهیم نسبت به فرار مالیاتی برخورد قاطعی داشته باشند تا عدالت بیشتر در جامعه تحقق پیدا کند و مجلس شورای اسلامی نیز قوانینی را وضع نماید تا جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.

 

لزوم اعمال فشار سازمان کنفرانس اسلامی در زمینه شیخ زکزاکی


امام جمعه موقت ابوزیدآباد و بخش کویرات، شیخ زکزاکی را نماد روحانیت مبارز و خستگی ناپذیر دانست و اظهار داشت: ایشان با خفقان حاکم بر نیجریه توانسته میلیون ها نفر را انقلابی و پیرو خط امام و رهبری تربیت کند.


وی افزود: در سال ۹۴ نیروهای نظامی نیجریه با فرمان از استکبار و استعمار به مجالس عزاداری شیخ زکزاکی حمله ور شدند و صدها نفر را به شهادت رساندند و به خانه این شیخ بزرگوار حمله می کنند و به طور فجیعی سه فرزند پسرش را به شهادت می رسانند در حالیکه قبلا نیز سه فرزندش را به شهادت رسانده بودند و شیخ زکزاکی را دستگیر و روانه زندان می کنند.


وی افزود: از سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع بین المللی می خواهیم با اعمال فشار ورود پیدا کنند تا حداقل شیخ زکزاکی را به بیمارستان انتقال دهند.

 

چادر، حجاب برتر


خطیب جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات به ۲۱ تیرماه و روز حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: در چنین روزی و در مقابله با کشف حجاب رضاخانی، مردم مشهد در مسجد گوهرشاد تجمع و اعتراض کردند ولی به خاک و خون کشیده شدند.


حجت الاسلام نجفی افزود: حجاب برتر، چادر است و اقتدا و تاسّی به حضرت زهرا(س) است و برای تحقق این مهم در جامعه لازم است دختران مسلمان از دوران خردسالی با چادر و مقنعه عادت داده شوند.


امام جمعه ابوزیدآباد با اشاره به روز ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: بهزیستی سازمانی فرهنگی، اجتماعی و امدادی است که به موجب گسترش رحمت الهی با حفظ ارزش ها و کرامات انسانی مجموعه خدماتی را ارائه می کند.


وی افزود: بهزیستی در سه بخش فرهنگی و پیشگیری، امور اجتماعی و توان بخشی به مددجویان خود خدمات ارائه می دهد.

 

حجت الاسلام نجفی در بخش دیگری از خطبه ها، مشکلات زیست محیطی چاله زباله و دوبانده شدن جاده ابوزیدآباد-کاشان را از دغدغه های و مطالبات مردم ابوزیدآباد و بخش کویرات دانست که مسئولین مربوطه در تحقق مطالبات مردم تلاش کنند./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد آذربایجان غربی کانون های مساجد اردبیل امامزادگان رئیس قوه قضاییه شبستان یزد ابوزیدآباد آران و بیدگل ابوزیدآباد فشار اقتصادی شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل خطبه نماز جمعه امریکا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ایران در عملیات وعده صادق، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دانشگاه تهران ضمن دعوت همه مؤمنان برای تقوای الهی، گفت: شهید مطهری معلم حوزه و دانشگاه بود و روز شهادت شهید مرتضی مطهری روز معلم نام‌گذاری شد.

وی افزود: او شخصیتی بود که در مدرسه قرآن و عترت تربیت شد و با کوله باری از معرفت و تقوا و ورع و با بینش عمیق اجتماعی و سیاسی و درک درست از واقعیت‌های فکری در جامعه حدود نیم قرن در راه اعتلای فکری و عقلانی و علمی جامعه اسلامی قلم زد و با دستیابی به مقام شامخ شهادت به لقای خدای سبحان شتافت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت علم که در قرآن هم به آن اشاره شده است، اظهار کرد: این قلم است که راه را برای ارتقای جامعه بشری در پرتو علم هموار می‌کند. قلم نقش انتقال علم به انسان را دارد و قلم راه برای فراگیری همه علوم برای انسان فراهم کرده است.

وی افزود: انسان در میان همه پدیده‌ها از بالاترین ظرفیت و استعداد برای فراگیری دانش برخوردار است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تاکید کرد: جامعه آراسته به قسط که انسان‌های عادل آن را به پا می‌دارند، دستاورد آراستگی به علم و تصمیمات مبتنی بر دانش است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی ایران و آفریقا، گفت: در هفته گذشته در هفتم اردیبهشت ماه دومین دور از اجلاس بین المللی ایران و آفریقا برگزار شد. این اجلاس مهم که با ابتکار دولت سیزدهم برگزار شده است، با حضور نمایندگان عالی رتبه از کشور‌های قاره ثروتمند آفریقا و با حضور بیش از ۳۰ تن از وزرای اقتصادی ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از رئیس جمهور و وزیر صمت برای برگزاری این اجلاس تشکر کنم. همچنین بر تلاش‌های موفق وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شکل‌گیری دبیرخانه این اجلاس در وزارت صمت برای پیگیری تصمیمات آن، تاکید کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ظرفیت‌های قاره آفریقا، اظهار کرد: قاره آفریقا با حضور بیش از ۵۴ کشور، بیش از ۳۰ درصد از ذخایر طبیعی جهان، ۴۰ درصد از ذخایر طلا و ۹۰ درصد از ذخایر پلاتین جهان را در اختیار دارد و بر اساس گزارش بانک بین‌المللی پول در میان ۱۰ کشوری که در سال ۲۰۲۳ بالاترین سرعت و شتاب را در رشد اقتصادی داشتند، ۶ کشور آفریقایی قرار دارد.

وی افزود: تحکیم رابطه با این قاره کهن و ثروتمند و انسان‌های آراسته به فضیلت آن که در طول قرون گذشته مورد ستم استکبار جهانی قرار گرفتند، یک ضرورت است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات وعده صادق، بیان کرد: بحث دیگری که در این خطبه در حوصله وقت موجود به آن می‌پردازم عملیات درخشان «وعده صادق» است. در فضای جنگ شناختی وضعیت میدان را تفسیر‌ها و روایت‌ها تعریف می‌کنند و حماسه وعده صادق نیازمند روایت صحیح است که باید به آن پرداخت.

عملیات وعده صادق بسیار گسترده بود

وی ادامه داد: به دو نگاه متفاوت در حجم این عملیات می‌پردازم که در این خصوص فرمانده مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد، این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد، ولی ما عملیات محدودی را در اندازه شرارت دشمن خبیث انجام دادیم، اما از نگاه تحلیلگران نظامی عملیات بسیار گسترده بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: دنیای غرب این عملیات را آغاز تحولی بنیادین در منطقه و معادلات سیاسی و نظامی تعریف می‌کند. در این نبرد درخشان رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشور‌های همسو با آن‌ها از تمام کارت‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خود استفاده کرده و آن را به کار بردند، اما ایران از تعداد محدودی از کارت‌های تهاجمی خود بهره گرفت و این نشان دهنده وضعیت میدان است.

وی ادامه داد: به قول یکی از کارشناسان مؤسسه «برو کینز» این عملیات اقدامی از جنس هشدار بود و با این حال از نظر راهبردی، مقیاس دامنه و پیچیدگی عملیات بسیار قابل توجه بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

وی افزود: صهیونیست‌ها که با عملیات طوفان الاقصی نخستین شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بزرگ را تجربه کرده بودند با اشتباه محاسباتی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که در حقیقت بخشی از خاک ایران است، با عملیات پیروزمندانه وعده صادق در سوگ فرو ریختن تار و پود افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی نشستند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد بیان کرد: عصر جدیدی در منطقه آغاز شده است که بازیگران اصلی آن پیروان پیامبر اعظم (ص)، ملل شجاع، معتقد و صبور امت جهان اسلام و ستون فقرات آن محور مقاومت است.

وی افزود: نیرو‌های مسلح کشورمان و فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از تعداد محدودی از نسل‌های قدیمی پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک با کلاهک بارشی موفق شدند با تاکتیک‌های نوین و پیچیده پرتاب‌های خود را از دیوار‌های آتش هشت لایه آمریکا و چهار لایه رژیم صهیونیستی عبور داده و به اهداف مورد نظر به اصابت برسانند. این فرماندهان فرزندان سلحشور امام و بازوان قدرتمند نیرو‌های مسلح کشور و رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اذعان کرد: به گزارش شبکه الجزیره رژیم اسرائیل موفق به سرنگونی موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی نگردید و آن‌ها هم که رهگیری شدند به لطف سامانه‌های آمریکا و متحدان او بود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تاکید کرد: باید متذکر شوم که موشک‌هایی که با هدف اصابت به هدف، شلیک شدند با حجمی بالاتر از انتظار به اهداف تعیین شده دقیقاً اصابت کردند و این عملیات اثبات کرد ایران می‌تواند هر نقطه از عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و رژیم متجاوز و کودک‌کش صهیونیستی را تنبیه کند.

وی افزود: از نگاه کارشناسان فنی و نظامی، فکر و خیال و نگرانی از پاسخ سخت ایران برای عملیات هجومی‌تر در رژیم صهیونیستی وجود دارد. البته پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک اقدام راهبردی استراتژیک و دارای ابعاد گسترده دفاعی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی و حتی حقوقی است و از نظر کارشناسان و تحلیلگران نظامی دارای پیامد‌های میان مدت و بلند مدت است که به آن اشاره می‌کنم.

عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران و منطقه را افزایش داد

خطیب موقت نماز جمعه تهران در تشریح پیامد‌های عملیات وعده صادق، گفت: این عملیات، قدرت‌های کوچک و بزرگ را معطوف به خود داشت و به عنوان یک رزمایش فرامرزی تجربه‌های ارزشمندی را برای ساختار دفاعی کشور و محور مقاومت ایجاد کرد. همچنین اقدام دفاعی ایران بازندگی کشور، منطقه و محور مقاومت را افزایش داد، زیرا این رخداد به به منزله شکست آمریکا در بازدارندگی بود.

وی افزود: به اذعان کارشناسان نظامی عملیات وعده صادق نمونه برجسته از شاهکار و عملیات فضایی چند لایه بود که برتری جمهوری اسلامی ایران را در طراحی، فرماندهی، مدیریت میدان و انهدام اهداف خود به نمایش گذاشت. عملیاتی که هزینه بیش از ۳ میلیارد دلاری را برای صهیونیست‌ها و متحدان آن‌ها همراه داشت و به شناسایی قابلیت‌های دفاعی و نظامی صهیونیست‌ها و متحدانشان در میدان منجر شد که نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای ظرفیت‌های تهران و محور مقاومت ایفا خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه پیامد‌های عملیات وعده صادق تشریح کرد: در بعد سیاست داخلی عملیات وعده صادق تلاش دشمن را در حوزه جنگ شناختی، برای اعتماد زدایی و ایجاد شکاف اجتماعی و تحمیل تفکر ناامیدی و ناکارآمدی و نادیده انگاری پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و تخریب واقعیت‌ها را با چالشی جدی مواجه ساخته است و وعده صادق یک فرصت استثنایی برای ارائه گوشه‌ای از توانمندی‌های کشور در زمینه تولید فناوری‌های نظامی به ویژه صنایع هوافضا بود که می‌تواند در حوزه خلق ثروت برای ایران نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه متذکر شد: از پیام‌های این عملیات آن بود که اول در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش جنگ تعریف نشده است و ایران برای ارتقای امنیت به ویژه در منطقه و کشور‌های اسلامی و همسایگان اهمیت بسیاری قائل است و در عین حال ایران ارتقای امنیت را به ارتقای سطح بازدارندگی می‌داند.

وی افزود: هر قدرتی علیه ایران اقدام کند، با پاسخ سخت مواجه خواهد شد و هیچ مماشاتی در کار نیست. از طرفی آمریکا و متحدان غربی او از شکست‌های خود در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و جنگ هشت ساله، تحریم‌های طولانی علیه جمهوری اسلامی ایران درس بیاموزند و با نگاه درس آموز به تغییر معادلات سیاسی در منطقه و شکست‌های خفت بار رژیم کودک کش و خبیث در راهبرد سیاسی و نظامی خود تجدید نظر کنند و خطا‌های محاسباتی گذشته را تکرار نکنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: واقعاً صد‌ها میلیارد دلار هزینه جنایت علیه ملل منطقه اعم از مسلمانان مسیحیان و یهودیان چه دستاوردی برای غرب داشته است؟ در حالی که تنها راهبرد برای امنیت منطقه فراخوان مردم شریف فلسطین و تشکیل یک حکومت مستقل فلسطینی و مراجعه به آرای ملت فلسطین، اعم از مسلمانان مسیحیان و یهودیان است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان سخنان خود با اشاره به جوانان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور، بیان کرد: فناوری و تکنولوژی به دست چهره‌های فرهیخته علمی و با هدایت مراکز علمی و دانشگاهی و با هدایت رهبر حکیم انقلاب اسلامی در شرایطی به دست آمده است که نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل استقلال طلبی و شعار نه غربی و نه شرقی، در شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار داشته است. این دستاورد‌های علمی و نظامی صرفاً با بهره‌گیری درست از ظرفیت نهاد‌های علم و توانمندی متخصصان داخلی به دست آمده است که بدون شک احساس غرور ملی و تقویت خودباوری، امید و استفاده از ظرفیت‌های انباشته شده و زیرساخت‌ها در طول چهار دهه گذشته شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت وحدت ملی، ادامه داد: با تحکیم وحدت ملی و انسجام اسلامی می‌توان بر چالش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی غلبه کرد و ایران را در جایگاهی دیگری مشاهده کرد که امیدوارم با نگاه درست به این ظرفیت‌ها و تلاش مدیران ارشد جامعه اسلامی، با ارتقای جایگاه بازدارندگی دفاعی ایران مقتدر، کشور با قدرت از همه چالش‌ها عبور کند و شاهد عزت روزافزون امت اسلامی و ملت عزیز ایران باشیم.

دیگر خبرها

  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموزان توجه کنند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی
  • ۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • ۱۴ اردیبهشت؛ استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها