Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه آبادان، از مجموعه دولت خواست به وعده های خود در قبال مردم آبادان عمل کنند و گفت: حجاب موجب حفظ ارزش ها می شود از این رو همه ما مسلمانان باید به مسئله حجاب توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور»، امروز (جمعه 21 تیر) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه آبادان ضمن گرامی داشت دهه کرامت و میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با بیان اینکه ذلت انسانی از سر پیچی فرمان خداوند تبارک و تعالی نشات دارد، اظهار کرد: امروز روز قیام خونین در مسجد گوهر شاد علیه کشف حجاب و حادثه تلخی که رژیم ستم شاهی درباره مبارزه علنی و عملی با حجاب داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: رژیم ستم شاهی نقش اساسی حجاب را در صیانت از خانواده، جامعه، اخلاق و اسلام می دانست، اگر اسلام تاکید بر عفت و حیا دارد برای آن است که این دو جزء فطریات بشر است، بشر دوست ندارد به گونه ای برخورد کند که حیثیت و آبرویش از بین برود، انسان دوست دارد پوشیده باشد.

 

امام جمعه آبادان، با بیان اینکه خداوند انسان را بر اساس فطرت آفریده و اسلام به دنبال تکریم زن است، تصریح کرد: اسلام می خواهد زن محترم شود و تکریم زن نیز در رعایت از فطریات از جمله مسئله رعایت حجاب است، حجاب پوششی است برای زنان که آنها را از تیر رس مردهای نامحرم نجات می دهد.

 

وی ادامه داد: اگر بناست ارزش ها، شخصیت، وقار، احترام، ابهت و اقتدار، عظمت و شوکت زن در جامعه حفظ شود حتما باید آن مسئله ای که خدا درباره حجاب برای او قرار داده را حفظ کند و در یک کلام اگر بناست ارزش ها حفظ شود آن مسئله حجاب است؛ همه ما مسلمانان باید به مسئله حجاب توجه ویژه داشته باشند و در مقابل همه توطئه های دشمنان که به دنبال ار بین بردن حیا و عفت جامعه ما هستند ایستادگی کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور، حجاب را اسلحه ای در برابر دشمن دانست و گفت: آن شهیدی که در آخرین لحظه شهادتش می گوید اگر بناست ادامه خون من را استمرار دهید باید از ولایت فقیه و امام پیروی کنید و مسئله حجاب را مد نظر قرار دهید، شهدا می دانستند اگر دشمن بخواهد این نظامی را که آنها برایش خون دادند از بین ببرد یکی از راه ها رواج بی عفتی، بی حجابی و بی حیائی سطح جامعه است.

 

وی به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان دارای جایگاه بزرگی در نظام جمهوری اسلامی است و برکات و خدمات بسیاری را طی این 39 سال که از انقلاب می گذرد داشته است، این شورا در موقعیت ها و مراحل مختلف و حساس انقلاب اسلامی حضوری موثر داشته و همه ما شاهد این برکات بوده ایم.

 

وی شورای نگهبان را از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی بر شمرد و خاطر نشان کرد: خیلی ها تلاش کرد جمهوریت این نظام را از بین ببرند، بسیاری از قوانینی که با اسلامیت مخالفت داشته و به تصویب رسیده بود توسط شورای نگهبان جلوی آنها را گرفت.

 

امام جمعه آبادان، تصریح کرد: 6 نفر فقیه و مجتهد و 6 نفر حقوقدان که همه با انتخاب مردم هستند در شورای نگهبان حضور دارند که همه باید خدماتشان برای نظام و مردم باشد؛ شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است که متاسفانه بارها مورد هجوم قرار گرفته و مخالفین به دنبال این بودند که به نظام ضربه بزنند.

 

وی ادامه داد: گاهی از طریق ورود ناخالصی ها می خواستند ضربه بزنند که مشاهده هم کردیم در برخی جاها این ناخالصی ها مشخص و شناسنامه دار نبودند و مراجع مختلف هم نتوانستند بگویند این ها مشکل دارند اما ورود پیدا کردند، از ورود این ناخالصی ها چقدر ضربه خوردیم و به نظام ضربه وارد کردند که بخشی از آنها در مجلس ششم و دولت ها می بینیم.

 

امام جمعه آبادان، افزود: به همین دلیل تا جایی که شورای نگهبان ببیند و بداند در حال حمایت و حفاظت از نظام است، این شورا هم از ورود افراد فاقد صلاحیت به نظام و هم از تصویب قوانین خلاف اسلام جلوگیری می کند.

 

وی در بخشی از سخنان خود به مسئله گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب، جمهوری اسلامی در برابر بدعهدی های  اروپایی ها و آمریکایی ها برداشته است، نوع نگاه تفکر غرب باعث شده دلار سه هزار تومانی به چهار هزار و 200 و 19 هزار و اکنون به 12 الی 14 هزار تومان جولان کند، مسئله تحریم ها که قرار بود برداشته شوند اما متاسفانه بیشتر نیز شد.

 

وی افزود: حدود 6 سال است به جای آنکه به اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری های داخلی توجه شود متاسفانه همه نگاه ها به آن طرف بوده و در برخی جاها هنوز دست بر نداشتیم و در حال حرکت های بسیار آرامی هستیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه اروپایی ها دنبال اتلاف وقت و سرگرم کردن مردم هستند، تصریح کرد: اکنون یکسال و دو ماه از خروج آمریکا از برجام می گذرد که اروپایی ها هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندادند، آیا آمریکایی ها را در شورای حکام و سازمان ملل سرزنش کردند؟ آیا مسئله خرید نفت از ایران را تضمین کردند؟ آیا برای مبارزه با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران گامی برداشتند؟ آیا درباره مسائل تجاری ما با خود اروپایی ها و مشکلات بانکی ما گام برداشتند؟ قدمی برای ما بر نداشتند.

 

وی بخش عمده هزینه های کشور و نظام را ناشی از اعتماد به اروپایی ها دانست و عنوان کرد: نزدیک به 14 ماه است که آمریکایی ها از برجام خارج شدند و ما همچنان چشم انتظار اروپایی ها هستیم، ما هزینه های کلانی را در زمینه اعتماد به اروپایی ها پرداخت کردیم و همچنان نیز دم از برجام می زنیم.

 

وی خطاب به مجموعه مدیران دولت، تصریح کرد: آنچه طی این مدت دیدیم آن بوده که برجام نه میوه ای، نه ثمری و حتی نه سایه ای برای ما داشته که بخواهیم دل خود را با آن خوش کنیم، برجام تاکنون نه ابری، نه بارانی داشته و نه چرخه اقتصاد این مملکت را چرخانده است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان، روحیه مقاومت را عامل دوری نظام جمهوری اسلامی از سایه جنگ خواند و افزود: یکی دیگر از ثمرات برجام این است که ما فهمیدیم آنچه سایه جنگ را از نظام جمهوری اسلامی دور می کند برجام نیست. اتفاقا پس از برجام نیز مدام ما را تهدید می کردند، آنچه امروز نظام جمهوری اسلامی را از سایه جنگ دور می کند روحیه مقاومت است نه برجام؛ روحیه مقاومت باعث شده تا لرزه به اندام کاخ سفید یا سیاه بی افتد.

 

وی اضافه کرد: به فضل الهی ملت ما در انتخابات آینده انسان هایی آگاه، جوان، مؤمن، انقلابی، ولایی و دست و چشم پاک را انتخاب و روانه مجلس شورای اسلامی خواهند کرد که هم غرب و هم غرب گراها را نا امید می کنند.

 

وی افزود: بهترین راهبرد که سبب بهم ریختن اروپایی ها و آمریکایی ها می شود که بخواهند حق و حقوق ملت ما را بدهند مسئله سرعت در مباحث هسته ای و عدم زمان بندی هسته ای است، این مسئله را انجام دهید خواهید دید اروپایی ها و آمریکایی ها چگونه به دنبال شما می دوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور، ادامه داد: نکته ای که از مسئولان به ویژه مسئولان قوه قضائیه می خواهیم این است که حق این ملت را از کسانی که با برجام مردم را فریب دادند و روزی می گفتند بابت تاخیر هر روز برجام 150 میلیون دلار هزینه می شود، بگیرند.

 

وی عنوان کرد: باید این تاخیر در برجام را محاسبه کنند چرا که بالغ بر یک میلیون و 926 هزار میلیارد دلار در طول این سال ها باید عاید نظام شود، کسانی که کاسب برجام بودند و زندگی این مردم را به خاک کشاندند باید جوابگوی این مسائل باشند و از طرفی باید بگویند برای رونق اقتصادی چه کار کردند و چه برنامه های را برای آن دارند.

 

وی افزود: حرف ما برای شهر آبادان است. برای شهرک های صنعتی آبادان، ورود کالا به شهر چه کار کردند و چه برنامه هایی را ریختند، چقدر باید مردم این منطقه به خاطر کالاهای ته لنجی که در بسیاری از شهر ها به راحتی وارد می شود التماس کنند، فقط این مورد نیست بلکه ثبت سفارش کلا نیز یک طرف است.

 

امام جمعه آبادان، از رئیس جمهور خواست به وعده های خود در قبال مردم آبادان عمل کند و اذعان داشت: مردم این شهر مثل مسئله برجام تمام سرمایه خود را در منطقه آزاد گذاشتند، همه زندگی مردم در گرو مسائلی همچون اشتغال، گرانی، اقتصادی، زیر ساخت ها، آب و فاضلاب است.

 

وی ادامه داد: اینجا را منطقه آزاد کردید، ما و جوانان این منطقه توقع داریم، نه اینکه جنس در آبادان از هر جهت که نگاه کنیم از تمام شهرهای ایران گران تر است، ما منطقه آزاد شدیم که اجناسمان ارزان تر و مناسب تر شوند، کارخانه های تولیدی فعالیت کنند و مشکلات مردم مرتفع شود.

 

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را پیگیری کنند و اظهار داشت: این طرح به کجا منجر شد؟ این مسئله را نمایندگان مردم حتما پیگیری و بررسی کنند، هر مسئولی در هر رده ای و هر کجا اگر مال نا مشروعی به دست آورده را باید جوابگو و با او برخورد باشد و آن مال باید به بیت المال برگردانده شود. این نیز خواسته نظام است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور به مجاهدت های شیخ زک زاکی اشاره کرد و گفت: ایشان با امام شیعه، عاشق انقلاب شده است. این روحانی مبارز پس از دیدار با امام خمینی (ره) دین آورده و به نیجریه رفته است. چندین میلیون انسان را در آن کشور مسلمان کرده و گفته امام خمینی مکتب و آمان های من است.

 

وی افزود: شیخ زک زاکی بیش از 20 میلیون نفر را در نیجریه شیعه محب امیرالمومنین (ع) کرده است؛ اسرائیلی ها، اروپایی ها و آمریکایی ها از این موضوع ترسیدند و بلاهای فراوانی را بر سر این روحانی مبارز نازل کردند، سال 93 در روز قدس سه فرزند ایشان را به شهادت رساندند؛ گفته درد این ها در برابر دردهای سیدالشهدا و پیغمبر کشیدند چیزی نیست.

 

وی بیان کرد: در سال 94 در روز شهادت امام رضا (ع) به مراسم آنها حمله کردند و سه نفر دیگر از فرزندان او را در جلوی زن و بچه هایشان تکه تکه کردند، از سال 94 تاکنون او را دستگیر و انواع و اقسام شکنجه ها را به او و همسرش دادند و اکنون نیز نمونه ای عفونت به بدن این روحانی مجاهد تزریق کرده اند.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه کنفرانس اسلامی برای دفاع از این شیخ مجاهد فی سبیل الله چه اقداماتی انجام داده است؟ اظهارکرد: این کنفرانس اسلامی چرا مسئله دفاع و آزادی شیخ زک زاکی را مطالبه نمی کند؟ مجامع بین المللی باید برای نجات یک انسان نه مسلمان نه شیعه فقط یک انسان در زمینه درمان چکار کردند؟ وزارت امور خارجه کشور ما در این خصوص چه کرده است؟

 

وی افزود: اکنون تمام تلاشمان این است که این شیخ مبارز عظیم الشان را به همه دنیا معرفی و برای سلامتی او دعا کنیم؛ تمام تلاش دشمنان اسلام این بوده که این روحانی را به هر طریق از بین ببرند به طوری که همسر ایشان را بدون بیهوشی عمل کردند تا او نیز درد بکشد اما نمی دانند شیخ زک زاکی چه شاگردانی را پرورش داده است، مرام نامه شاگران این استاد بزرگ نماز شب، انس با قرآن، نماز، روزه و اخلاق است. و وقتی به آن نگاه می کنیم می بینیم که برای همه این ها مجاهد هستند و برای این ها اخلاق گذاشتند.

 

حجت السلام ابراهیمی پور تصریح کرد: همه باید برای نجات این شیخ مجاهد مطالبعه کنند چرا باید این همه بالا بر سر ایشان بیاورند و از حق درمان نیز محروم باشد و اجازه ندهند به یک مرکز درست و امنی منتقل شوند تا بتوانند ایشان را درمان کنند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت عفاف و حجاب حجاب و عفاف نماز جمعه چهارمحال و بختیاری آذربایجان غربی اردبیل جشن های دهه کرامت شبستان یزد مجاهد فی سبیل الله روحیه مقاومت گام دوم انقلاب امام جمعه آبادان خروج آمریکا از برجام نقض برجام از سوی آمریکا یک سالگی برجام شیخ زکزاکی برجام نمایندگان مجلس قوه قضائیه خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه مبارز انرژی هسته ای شورای نگهبان معاون اول رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی دولتمردان رئیس جمهور نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

سردار احمد رضا رادان عصر پنجشنبه در اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور (عفاف و حجاب) در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: رئیس جمهور در حمایت از عفاف و حجاب ایستاده است تا حیا، دین و عفت در جامعه جاری و ساری شود.

وی ادامه داد: همچنین وزیر کشور انقلابی، صدا و سیما، اصحاب رسانه و افراد قلم به دستی که در حمایت از عفت عمومی گام برمیدارند تشکر می‌نمایم.

وی بیان کرد: در طرح نور، راه پر فراز و نشیبی داریم که مردم انقلابی این راه را درک کرده اند و در حمایت از پلیس خودشان به میدان آمده اند.

سردار رادان تاکید کرد: دشمن تلاش فروانی دارد که القا کند پلیس در این معرکه تنهاست، اما مردم خط بطلانی بر افکار پلیدشان زدند و نشان دادن همراه با پلیس هستند.

وی گفت: دشمن در معرکه‌های مختلف به این نتیجه رسیده است که نبرد و رویارو با ایران اسلامی به جز شکست چیز دیگری برایش در بر ندارد و هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد، دشمنی که تا بن دندان مسلح و دنیا پشتش بود در برابر تقوا، ایمان و اراده رزمندگان اسلام راه به جایی نمی‌برد.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: رژیم جعلی اسرائیل می‌خواهد برای ما ابرقدرتی کند، اما رزمندگان ما تمام دیوار‌های دفاعی دشمن آمریکایی و صهیونیست‌ها را در می‌نوردند و موشک‌ها را به زمین اسرائیل هدایت می‌کنند.

وی با تاکید بر این که دو بال عفت و غیرت نباید از ما گرفته شوند گفت: چشم مردم اگر به بی حیایی عادت کند آرام آرام غیرت از آن‌ها گرفته می‌شود و محیط برای بیننده عادی خواهد شد.

سردار رادان ادامه داد: دختران ما دشمن ما نیستند، اما مورد هدف و هجمه دشمن قرار گرفته اند تا سرباز بی جیره و مواجب آن‌ها باشند، لذا ما در حقیقت از دختران میهن اسلامیمان صیانت می‌کنیم، چرا که آنان مادران آینده این مرز و بوم هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست و رسما اعلام می‌کنم موضوع حجاب و عفاف را موضوعی کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم و آن را انتظامی و امنیتی تلقی نمی‌کنیم.

وی با بیان این که در آینده‌ای نزدیک پشت پرده‌های جریان ضد حجاب را معرفی خواهیم کرد گفت: برخی دختران در خارج از کشور به صورت رایگان آموزش دیده اند تا مدل شوند و در جامعه بچرخند و قبح حیا و عفت و غیرت را بگیرند.

وی افزود: در طرح نور به دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خود هستیم و همینطور نیز بر علیه اراذل و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه هم تلاش می‌کنیم.

مردم قم در این تجمع با سر دادن شعار‌های نیروی انتظامی تشکر تشکر، مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل، سردار قهرمان تشکر تشکر، پلیس فداکار تشکر تشکر، الله اکبر، نهضت ما جلوه‌ای از کوثر است پیروی از فاطمه اطهر است، حجاب ما مظهر ایمان ماست، حمایت خود از اجرای طرح نور در کشور را اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است