Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روز دوشنبه گذشته خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول اماراتی که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که «ابوظبی قصد دارد راهبرد خود در یمن را از جنگ به صلح تغییر دهد» و از این رو نیروهای اماراتی بنا بر دلایل راهبردی از  الحدیده و دیگر مناطق یمن خارج می شوند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در این خصوص، اقدام امارات را ضربه به تلاش‌های عربستان سعودی در یمن دانسته و نوشته است که سعودی‌ها از این اقدام ابوظبی به شدت دلسرد و نا امید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که امارات در طول چهار سال گذشته نقش حیاتی در جنگ یمن داشته و هزینه نظامی و مالی بسیاری متحمل شده است. همچنین تا کنون هزاران نیرو به یمن اعزام و عملیات‌های بسیاری را فرماندهی کرده است و آن‌ها اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر توانایی حضور بیش از این در این جنگ را ندارند.

نیویورک تایمز افزود: «امارات نیروهایش را به سرعت از یمن خارج می‌کند و بدین گونه به صورت دیرهنگام اعتراف کرد در جنگی که تا کنون هزاران نفر کشته شده و یک فاجعه بزرگ رخ داده، امکان پیروزی ندارد.»

در هفته‌های گذشته اماراتی‌ها مدعی بودند که می‌خواهند به صورت مرحله‌ای و جزئی نیروهای خود که تا چند سال پیش ۵۰۰۰ هزار نفر بودند را از یمن خارج کنند؛ اما دیپلمات‌های غربی و عربی به نیویورک تایمز گفتند که امارات به این اقدام سرعت بخشیده و به طور قابل ملاحظه‌ای تعداد نیروهای خود را از یمن کاهش داده است.

طبق این گزارش این تصمیم پس از آن گرفته شد که هزینه‌های جنگ یمن بسیار برای امارات بالا رفت و این کشور تصمیم گرفت علی رغم عصبانیت سعودی‌ها از یمن خارج شود.

در یک ماه گذشته اماراتی‌ها به طور تقریبی ۸۰ درصد حضور خود در بندر الحدیده را کاهش داده‌اند. همان بندری که سال گذشته تلاش داشتند بر آن مسلط شوند و به گفته چهار منبع نزدیک به امارات، این کشور بالگردها و سلاح‌های سنگین خود را از الحدیده خارج کرده است؛ به طوریکه دیگر بعید است عملیات نظامی جدیدی در این منطقه انجام دهد.

پایگاه خبری القدس العربی نیز نوشته است که اخیرا «مایک هندماچ» ژنرال بازنشسته استرالیایی که فرماندهی گارد امارات را بر عهده دارد در دیدار با مسئولان غربی گفته است که یمن به یک باتلاق تبدیل شده و حوثی‌ها «ویت کنگ» یمن هستند.

«مایک استیفنز» پژوهشگر اندیشکده سلطنتی لندن نیز به نیویورک تایمز گفت: «عقب‌نشینی امارات از یمن چشمان سعودی‌ها را به روی اینکه این جنگ شکست خورده است، باز کرد و نشان داد که دو بازیگر اصلی در یمن یعنی امارات و عربستان سعودی نظر مشترکی در خصوص اینکه چگونه می‌توان در یمن به پیروزی رسید ندارند.»

طبق این گزارش، دیپلمات‌های غربی نیز اعتقاد دارند سعودی‌ها پس از اینکه تلاش کردند امارات را از تصمیم خود منصرف کنند، از اقدام ابوظبی نا امید شده‌اند؛ اما در مقابل اماراتی‌ها نیز نخواسته‌اند تا خروج از یمن را به طور رسمی و علنی اعلام کنند تا بیش از این خشم سعودی‌ها را موجب نشوند.

«مایک نایتس» تحلیلگر پژوهشکده «واشنگتن» نیز اعتقاد دارد، اماراتی‌ها مانع اصلی در مقابل حوثی‌های یمن بودند و اکنون با خروج این کشور، عاملی که نیروهای ائتلاف سعودی را به یکدیگر مرتبط می‌کرد از بین می‌رود.

اما در روایتی دیگر روزنامه الاخبار لبنان نیز روز گذشته (پنج‌شنبه) نوشت که به نظر می‌رسد حاکمان ابوظبی پس از آنکه «آتش به داخل خانه‌هایشان رسیده» تصمیمی راهبردی گرفته‌اند و برای دور کردن این آتش، دست به دامن تهران و مسکو شده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت روباه‌ها به لیگ برتر با شاگرد گواردیولا!‏

به گزارش "ورزش سه"،  لیدز امشب در خانه کویینز پارک رنجرز با ‏نتیجه 4-0 در هم کوبیده شد اما هیچکس به اندازه لستر و ‏هوادارانش از این نتیجه خوشحال نبود. لستر با توجه به باخت لیدز، ‏یک هفته مانده به پایان فصل چمپیونشیپ، صعود خود به لیگ برتر ‏را قطعی کرد. ‏

لستر در حال حاضر یک بازی کمتر از لیدز انجام داده و با نتیجه ‏امشب اختلافش با این تیم 4 امتیازی باقی ماند. به این ترتیب لیدز ‏تا پایان فصل تنها یک بازی دیگر در پیش دارد و حتی در صورت ‏پیروزی نمی‌تواند صدرنشینی را از لستر بگیرد. ‏

لستر اما دو بازی دیگر در پیش دارد و در صورت کسب دو پیروزی ‏می‌تواند به رکورد استثنایی 100 امتیاز در یک فصل برسد. ‏

لستر صعود خود به لیگ برتر در اولین فصل حضور در چمپیونشیپ ‏را تا حد زیادی مدیون انزو مارسکای ایتالیایی است که به عنوان ‏سرمربی تیمی آماده و قبراق ساخته است. او که شاگرد پپ گواردیولا ‏بوده روباه‌ها را به تیمی تبدیل کرده که فوتبالی هجومی و ‏تماشاگرپسند ارائه می‌دهند. ‏

روی کاغذ این احتمال وجود دارد که لستر قهرمان چمپیونشیپ نشود ‏ولی صعودش قطعی است. ایپسویچ با یک بازی کمتر از لستر 89 ‏امتیازی است و در صورت پیروزی در سه بازی باقی‌مانده خود ممکن ‏است از لستر پیشی بگیرد. اما اگر فردا ایپسویچ نتواند حریفش ‏هال‌سیتی را شکست دهد قهرمانی لستر مثل صعودش تضمین ‏خواهد شد. ‏

دیگر خبرها

  • بازگشت روباه‌ها به لیگ برتر با شاگرد گواردیولا!‏
  • ادامه پیروزی‌های پیاپی الهلال در لیگ عربستان
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش
  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال