Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، سهیلا ملکشاهی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با فارس در ایلام گفت: بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب نهایی و ابلاغ شده و تا ۱۳ شهریور ۹۸ اعتبار دارد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های زمانی این بخشنامه کارفرمایان جهت بهره‌مندی از این طرح به شعب تامین اجتماعی مراجه کنند تا بتوانیم حداکثر استفاده از مزایای منبع در این بخشنامه را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان تصریح کرد: ۳۰۵ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که ۱۳ هزار نفر از این تعدا مستمری بگیر هستند.

ملکشاهی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری به طور ماهیانه ۲۹ میلیارد تومان بابت هزینه‌های متعدد ، تعهدات بلند مدت شامل (بازنشستی، از کار افتادگی، فوتی) و کوتاه مدت (بیمه بیکاری، غرامت، نقص عضو و ایام بارداری) پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار ایلامی می‌توانند بیمه تامین اجتماعی شوند، بیان داشت: زنان خانه‌دار، مادران امروز که بیشترین زحمات خانه‌داری را متحمل و فردا مادربزرگانی هستند، نیازمند حمایت اجتماعی و احترام اجتماع هستند که در این راستا سازمان تامین اجتماعی برای آینده بهتر زنان خانه‌دار طرح بیمه زنان خانه‌دار را اجرا کرده و تاکنون ۲ هزار نفر در این راستا جذب شده‌اند.

وی ادامه داد: به منظور تامین آینده و احساس امنیت اجتماعی زنان ایلامی بانوی که شغل‌های مختلف از جمله پرستاری، آشپزی، کودک‌یاری و… در خانه بدون دریافت حقوق و اضافه کاری برعهده دارند جهت بیمه زنان خانه دار به شعب تامین اجتماعی ایلام مراجعه کنند.

ملکشاهی با بیان که ۷ هزار کارگاه استان ایلام فعال است تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی علی‌رغم اینکه جهت تامین منابع لازم برای پرداخت مستمری به مستمری بگیران با محدودیت‌هایی همراه است در کنار تولید و کارفرمایان بوده و با وجود مطالبات زیاد موجت تعطیلی کارگاهی نشده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان عنوان کرد: در حال حاضر خدماتی چون مشاهده سوابق بیمه‌شدگان، فیش مستمری‌بگیران، نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی، نوبت‌دهی اینترنتی شعب، نمایش بدهی کارفرمایان، پرتابل درمان، کمیسیون پزشکی و ابلاغ الکترونیک به صورت اینترنتی و غیرحضوری ارائه شده و دیگر نیازی به مراجعه به شعب تامین اجتماعی در سراسر استان نیست.

لازم به ذکر است، در ایلام یک اداره کل، ۹ شعبه اصلی، ۳ شعبه اقماری و یک دفتر کارگزاری رسمی توسط ۲۱۰ کارمند به بیمه شدگان و مستمری بگیران خدمات ارائه خواهند داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟

تین نیوز

عضو سابق کمیسیون سیاست گذاری فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و از فعالان توسعه فرهنگ ایمنی حمل و نقل جاده ای  با توجه به افزایش جریمه تخلفات رانندگی گفت: به جز درصد اندکی از رانندگان که عمدا تخلف می کنند، اکثریت تخلفات رانندگی سهوی یا از روی ناچاری ( به علت کمبودهای موجود ) است.

به گزارش تین نیوز، حسینعلی قلی زاده افزود: این که آقای وزیر و دیگر مسئولان در روزهای آخر سال گذشته، به ناگهان اعلام می دارند جرایم رانندگی پنج تا 6 برابر می شود، براساس کدام استدلال و محاسبه منطقی هست؟ براساس کدام کار کارشناسی به این نتیجه رسیده اید که جرائم باید دو، سه، چهار یا پنج برابر افزایش یابد و با این کار سوانح رانندگی کاهش می یابد؟ سپاسگزار خواهیم بود اگر بررسی کارشناسی شان را به مردم اعلام بفرمایند.

وی عنوان کرد: معتقدم افزایش جرائم رانندگی حداکثر در حد درصد افزایش حقوق یک کارگر و کارمند می تواند قابل پذیرش باشد، لیکن افزایش دو برابری یا بیشتر هیچ منطقی ندارد و هیچ کار کارشناسی آن را توجیه نمی نماید. مضافا به این واقعیت ها هم باید توجه کنیم که ؛

بسیاری از تابلوهای محدودیت های سرعت در جاده های برون شهری، بروز رسانی نشده اند و مربوط به زمانی است که این جاده ها، تعریض یا دو بانده نشده بودند. تعداد قابل توجهی از دوربین های برون شهری ثبت سرعت هم بروز رسانی نشده اند. به عنوان نمونه، دوربین در 3600 متر مانده به مرزن آباد از شمال به جنوب، آخرین دوربین چند کیلومتر مانده به مرزن آباد در مسیر جنوب به شمال، دوربین ابتدای دو بانده شدن فاز اول بزرگراه 3 شمال به جنوب تهران، معروف به دوربین باغ علیرضا. این دوربین ها هنوز محدودیت سرعت بیش از 50 کیلومتر ممنوع را نشان می دهند. در شهرهای بزرگ خصوص تهران، با توجه به میزان افزایش سالانه خودرو، تعداد پارکینگ های موجود به هیچ وجه، جوابگو نبوده و علیرغم دریافت عوارض گوناگون، ساخت پارکینگ خودرو به اندازه نسبی افزایش نداشته است. لذا در بسیاری موارد با توجه به کمبود سرویس حمل و نقل عمومی و الزام استفاده از خودروی شخصی، بعد از ساعت های اول صبح، جای پارک یافت نمی شود.  چرا راننده باید جریمه، این کمبود را بپردازد. در بسیاری از خیابان های فرعی شهرهای بزرگ خصوصا تهران، تابلوی حمل جرثقیل منطقی ندارد. در زمان ریاست برادر عزیز سردار مهری تعدادی از این تابلوها جمع آوری شد ولی هنوز این تابلوها در جاهایی وجود دارد که لزومی به چنین تابلوهایی نیست. مستحضر هستید این تابلوها در جاهایی باید نصب شود که پارک خودرو، ایمنی تردد را مسدود و یا به خطر می اندازد. به عنوان مثال در کلیه خیابان های شهرک اکباتان و بسیاری خیابان های فرعی مشابه، چه خطر ایمنی وجود دارد که جای جای آن تابلوهای حمل جرثقیل نصب شده است؟

قلی زاده تاکید کرد: از طرفی دیده شده دوربین های سیار پلیس بعضا، در جاهایی مستقر می شوند که به دلیل عریض و ایمن بودن خیابان و جاده، افزایش سرعت کمترین خطر را دارد و با کمترین بی توجهی راننده، سرعت خودرو از میزان مجاز فراتر می شود. به عنوان نمونه شمال به جنوب بلوار خوردین در سعادت آباد یا در بعضی مناطق جاده رشت قزوین و محدوده سه کیلومتر مانده به شهر نوشهر از نور. این کار خیلی واضح این گمان را به ذهن انسان می آورد که بیش از ایمنی، اصل جریمه کردن مد نظر است.

وی گفت: تاکید می کنم که اینجانب به هیچ وجه مسئولان مرتبط با این موضوع را اشخاصی بی منطق نمی دانم لذا انتظار داریم که در مورد میزان جرائم و نحوه اعمال آن، با تامل بیشتری تصمیم گیری شود تا شبهه اینکه دولت بودجه کم دارد و افزایش جرائم برای تامین بخشی از کسر بودجه است، از ذهن مردم خارج شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل