Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@06:45:53 GMT

پزیرش ولایتعهدی، حرکت هوشمندانه امام رضا(ع)

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۶۸۳۳

ه گزارش خبرگزاری بسیج سمیه ملکان رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه الزهرا شهر آبیک با گرامیداشت دهه کرامت بیان کرد : زندگی و شخصیت امامان شیعه دو جنبه ارزشی متمایز با این حال مرتبط باهم دارد ، اول شخصیت عملی و اخلاقی و اجتماعی آنان که در طول زندگی ایشان در منظر همگان شکل گرفته است و دوم شخصیت معنوی و الهی آنان که ریشه در عنایت ویژه خداوند نسبت به ایشان دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شناخت این بعد از شخصیت اهل بیت نیاز به معرفتهای پیشین دارد .یعنی نخست باید به رسالت پیامبر ایمان داشت و بر اساس رهنمودهای آن حضرت ولایت عترت را پذیرفت و برای شناخت جایگاه عترت به روایات و راویان معتبر اعتماد کرد .

ملکان متذکر شد: امام علی بن موسی الرضا در یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوره تولد یافت .کنیه امام هشتم ابوالحسن و مشهورترین لقب او رضا میباشد .

رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه فاطمه الزهرا بیان کرد: امام رضا شجاع و بخشنده و کریم بود در علم عبادت سرآمد اهل و زمان خویش به شمار میرفت وارسته زهد و دانایی بی نظیر بود و به دانش و تقوا ی او همه اعتراف داشتند.حضور در زمان داشت .

نسبت به مسائل فکری و اعتقادی و شبهه های دانشمندان ادیان و مذاهب مختلف جوابی حاضر و پاسخی دندان شکن داشت .اخلاقش نیکو و برخکردش کریمانه بود .

وی افزود : پذیرش ولایت عهدی در دوران امامتش یک موضوع کاملا عاقلانه بود که توانست تمام شیطنت ها و نقشه های مامون رو خنثی کند که نتیجه این خرد ورزی و تدبیر آن شد که اولا افرادی که حتی امام را نمی شناختند و یا بغض آن حضرت را در دل داشتند با این تدبیر حکیمانه جزو عاشقان و شیفتگان امام رضا شدند و ثانیا مامون نتوانست معارضان و مخالفان شیعی را به خودش خوش بین سازد و ثالثا مامون نتوانست امام را متهم به حرص دنیا و عشق به مقام و منصب نماید .

ملکان درخاتمه خاطر نشان کرد: مامون نه تنها چیزی به دست نیاورد بلکه بسیاری از چیزها را از دست داد و احساس شکست و خسران کرد و درصدد برامد که خطای فاحش خود را جبران کند که تنها راه حل آن شیوه توسل به قتل و نقشه بود .

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی