Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو وارداتی نیست بلکه بومی ایران است، گفت: مردم از ذبح دام در خانه و خارج از کشتارگاه‌ها به صورت جدی پرهیز کنند.

محمد نعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو مشترک میان حیوان و انسان و بومی ایران است، گفت: این بیماری وارداتی نیست بلکه در اقلیم ایران وجود دارد البته از طریق دام‌های وارداتی می‌تواند منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر شرایط بهداشتی برای ذبح دام رعایت نشود به طور مداوم امکان ابتلا و شیوع محدود وجود دارد بنابراین نیاز است مردم از ذبح دام در خانه و خارج از کشتارگاه ها به صورت جدی پرهیزکنند.

وی مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع این بیماری را آموزش شهروندان و نظارت مداوم سازمان دامپزشکی بر ذبح دام دانست و ادامه داد: این بیماری از دو طریق یعنی گزش افراد توسط کنه آلوده و تماس افراد با ترشحات بدن حیوان آلوده منتقل می‌شود و خطر ابتلای افرادی که با دام سروکار دارند زیاد است.

امکان انتقال بیماری به پزشکان و پیراپزشکان وجود دارد

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته امکان انتقال بیماری به مراقبان بهداشتی مانند پزشکان و پیراپزشکان از طریق تماس با ترشحات آلوده وجود دارد و باید مراقبات لازم از سوی پرسنل رعایت شود.

بیماری در همه موارد تشخیص داده نمی شود

امینی فرد با بیان اینکه این بیماری در همه موارد تشخیص داده نمی شود، ادامه داد: این بیماری مرگ و میر حدود 10 درصد دارد و درمان قطعی ندارد و دام هایی که مبتلا می شوند نیز علائم مشخصی ندارند و افراد نمی توانند بر اساس ظاهر دام پی به بیمار بودن آن ببرند بنابراین نیاز است افرادی که با دام سروکار دارند و ذبح حیوانات را انجام می دهند رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند همچنین از له کردن کنه ها به شدت پرهیز شود و خانواده ها مراقب کودکان خود باشند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، روش‌های درمانی مبتنی بر ریبونوکلئیک اسید (RNA) ابزار قدرتمندی در اختیار محققان قرار می‌دهد تا راهی برای هدف قرار دادن بیماری‌های غیرقابل درمان در سطح مولکولی ارائه دهند. در حالی که این ساختارهای زیستی می‌توانند به طور موثری با تزریق، مانند واکسن ضدکرونا تحویل داده شوند، تاکنون هیچ راه موفقی برای تحویل آن‌ها به صورت خوراکی وجود نداشته است، زیرا این داروها در شرایط سخت روده از بین می‌روند.

در مقاله‌ای که در مجله Nanobiotechnology منتشر شده است، دکتردریتون ولاسالیو و تیم محققان وی دریافتند که ذرات ریز در شیر گاو به نام وزیکول‌های خارج سلولی (EVS) می‌توانند به طور مؤثر از داروهای RNA محافظت کرده و آن‌ها را تحویل دهند.

ولاسالیو می‌گوید: «تجویز خوراکی داروها، راحت‌ترین و معمولاً ارزان‌ترین راه برای مصرف دارو است زیرا به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی متکی نیست. توانایی ارائه داروهای بیولوژیکی مانند روش‌های درمانی RNA اغلب با مشکلاتی روبرو هستند که استفاده از ذرات داخل شیر می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.»

وی افزود: «این دستاورد می‌تواند منجر به عرضه روش‌های انقلابی و پایدار و همچنین مقرون به صرفه و در دسترس اسید نوکلئیک خوراکی برای بیماری‌ها شود که تأثیرات اجتماعی زیادی دارد.»

وزیکول‌های خارج سلولی سامانه‌های نانویی بوده که مولکول‌های بیولوژیکی را در بدن حفظ می‌کنند و دسترسی مولکول‌ها را به سلول‌ها کنترل و تنظیم می‌کنند. در حالی که وزیکول‌های خارج سلولی برای تحویل دارو به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است، استفاده از وزیکول‌های خارج سلولی موجود در شیر برای رهایش خوراکی داروهای RNA به طور گسترده‌ بررسی نشده است. با این حال، وزیکول‌های خارج سلولی موجود در شیر به طور طبیعی برای جذب در روده مناسب هستند زیرا تصور می‌شود این سیستم‌ها به عنوان ابزاری برای انتقال مولکول‌های بیولوژیکی از مادر به کودک تکامل یافته‌اند.

محققان این پروژه پس از استخراج وزیکول‌های خارج سلولی از شیر گاو، آن‌ها را با مولکول‌های RNA برای درمان بیماری التهابی روده (IBD) پر کردند. این وزیکول‌های خارج سلولی قادر به انتقال مولکول‌های RNA درمانی در سد روده در مدل‌های آزمایشگاهی پیشرفته روده انسان بودند. در مطالعات حیوانی روی موش، وزیکول‌های خارج سلولی شیر بار RNA التهابی مربوط به IBD را کاهش دادند.

این امر باعث می‌شود درها برای روش‌های درمانی خوراکی RNA برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و واکسن در برابر سایر عفونت‌های ویروسی باز شود.

کد خبر 6093930 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین