Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در همایش روز شهرداری ها در مشهد گفت: مدیریت شهری مدل درآمد و هزینه است لذا باید از ظرفیت های موجود در حوزه سرمایه گذاری برای کسب درآمد و تأمین هزینه های شهرداری استفاده کرد که در این زمینه مشهد مصداق الگوی موفق سرمایه گذاری است.
به گزارش روز جمعه سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، مهدی جمالی نژاد افزود: شهرداری ها و دهیاری ها در کشور خانواده بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهند و به رغم داشتن انتظارات متنوع، به دلیل محدودیت‌های منابع مالی، پاسخگویی به همه آنها امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان همیاری شهرداری ها در جهت توانمندسازی شهرداری‌های خراسان رضوی اظهار داشت: سازمان همیاری خراسان رضوی در مشهد جزو رترین ها در کشور است و از نظر تنوع خدمات، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه در حوزه کمک به مدیریت شهری، اقدامات و عملکرد خوبی داشته است‌.
وی گفت: همه شهرداری‌های خراسان رضوی باید از توان سازمان همیاری استان خود استفاده کنند چرا که بسیاری از نیازهای حوزه مدیریت شهری با بهره گیری صحیح و تعامل سازنده با این نهاد رفع خواهد شد.
جمالی نژاد با اشاره به نیاز بسیاری از شهرداری های استان در حوزه مشاوره های حقوقی افزود: با توجه به اهمیت مباحث حقوقی و کاستی های برخی از شهرداری های کم درآمد، باید سازوکاری توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها در جهت تأمین و رفع این نیاز اساسی فراهم شود.
معاون وزیر کشور ادامه داد: در بودجه پیشنهادی امسال، احکام بودجه ای مربوط به شهرداری ها حذف شده بود اما با برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان مجلس، اعتبارات مربوطه دوباره احیا شد.
وی با تاکید بر تلاش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیگیری و حل دغدغه های شهرداران اظهار داشت: باید با جدیت بیشتری در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در سطح استان ها از جمله توان سازمان همیاری شهرداری‌ها، نگاه مشورتی شوراهای اسلامی و امکان مطلوب پیگیری مسائل مهم شهرداری ها با ارائه طرح توسط شورا عالی استان‌ها تلاش شود.
جمالی نژاد گفت: شورای عالی استان ها یک ظرفیت بسیار خوب قانونی برای ارائه لوایح و طرح پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی و اصلاح قوانین مزاحم در مسیر فعالیت مدیریت های شهری به شمار می‌رود و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.
استان خراسان رضوی با حدود ۶ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش، ۷۵ شهر و ۱۶۴ دهستان است.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزده سازمان دولتی پیشگام حفظ میراث مکتوب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در این مراسم از سازمان‌های دولتی چون: وزارت نیرو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها، شهرداری تهران، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت ملی نفت، قوه قضائیه، وزارت بهداشت، شرکت بیمه ایران، وزارت کشور، سازمان ثبت احوال کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای همکاری و تعامل با سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در راستای پاسداری از اسناد و میراث مکتوب قدردانی شد. 

نوزدهم اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب است و این بزرگداشت به میزبانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز خرید و راه‌اندازی خط تولید کشتار مرغ در همدان
  • پانزده سازمان دولتی پیشگام حفظ میراث مکتوب
  • توضیحات زاکانی درباره پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری
  • ماجرای پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری چه بود؟
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد