Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:45:11 GMT

یک بُهله دلیجه مصدوم در تکاب تحویل محیط‌بانان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۷۶۸۱

یک بُهله دلیجه مصدوم در تکاب تحویل محیط‌بانان شد

محمدرضا صادقیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده شکاری شب گذشته به علت ضعف جسمانی و ناتوانی در پرواز در حیاط منزل مسکونی یکی از شهروندان تکابی سقوط کرد و قادر به ادامه پرواز نبود.
وی بیان کرد: این شهروند دوستدار محیط زیست پس از مشاهده دلیجه مصدوم با اداره محیط زیست تکاب تماس گرفت و محیط‌بانان را از وضعیت این پرنده شکاری زیبا مطلع ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: محیط‌بانان این شهرستان پرنده شکاری مصدوم را از این شهروند تحویل گرفتند و هم‌اکنون مشغول مداوا، تیمار و واکسیناسیون آن هستند.
صادقیان ادامه داد: این دلیجه شکاری پس از تغذیه مناسب، بهبود وضعیت و کسب توانایی پرواز توسط محیط‌بانان در چند روز آینده در یکی از زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها خواهد شد.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ قطعه انواع پرنده شکاری و زینتی که دچار مصدومیت شده و قادر به پرواز نبودند توسط شهروندان و دوستداران محیط زیست به محیط‌بانان این شهرستان تحویل داده شده است و پس از مداوا و تیمار به دامان طبیعت بازگشته‌اند.
تکاب زیستگاه بیش از ۳۰ نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک، ترلان، جغد و دلیجه است و هرساله در فصل‌های بهار و تابستان نیز میزبان پرندگان مهاجری از جمله چلچله است که به علت طبیعت خنک و آب و هوایی معتدل به زیستگاه‌های این شهرستان سفر می‌کنند.
تکاب در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و طبیعتی بکر و زیستگاه‌های غنی دارد.
۷۵۱۴/‏۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست تکاب پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم

آقای خبیر دوستدار محیط زیست، ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می‌کند و به محیط زیست شان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد، آن‌ها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.

آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آن‌ها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم