Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:41:56 GMT

آلرژي را به نقطه دور برانيد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۷۸۴۵

آلرژي را به نقطه دور برانيد

خبرگزاري آريا -

بهار از راه مي‌رسد و باز کردن در و پنجره‌ها هر فردي را وسوسه مي‌کند تا از هواي لطيف بهاري و تنفس هواي آزاد لذت ببرد اما اين فصل هر اندازه هم به خاطر هواي بهاري‌اش روح و جسم را نوازش دهد، به خاطر وجود آلرژن‌ها، ممکن است براي افراد مستعد ابتلا به آلرژي زياد هم خوشايند نباشد البته اين بدان معنا نيست که براي در امان ماندن از گرده‌ها و آلرژن‌هاي فضاي بيرون از خانه مدام از ماسک استفاده کنيد در واقع گذاشتن ماسک در داخل و خارج از خانه خسته‌کننده است اما با استراتژي‌هاي ساده مي‌توانيد علائم آلرژي مانند، گرفتگي و آبريزش بيني، عطسه و خارش را به نقطه دوري برانيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلتيدن و خوابيدن روي فرش مانند گرده گل‌ها موجب عطسه و خارش مي‌شود. خوابيدن روي فرش اتاق خواب درست مانند آن است که هشت ساعت روي يک پناهگاه پر از غبار استراحت مي‌کنيد و اين بيش از هر چيزي آلرژي را تشديد مي‌کند.
افزايش دماي هوا در بهار، رطوبت بتن يا سراميک کف خانه را تبخير مي‌کنند، اين رطوبت با غبار فرش ترکيب شده و يک سطح مطلوب را براي رشد آلرژي‌هاي شايع فراهم مي‌کند. براي تضعيف اثر آلرژي‌زايي فرش بهتر است در اين فصل از تماس مستقيم بدن با فرش جلوگيري کنيد.
نگهداري گياهان خانگي هم از عوامل ايجاد گرفتگي و آبريزش بيني، عطسه و خارش است همان‌طور که خانم‌هاي خانه‌دار به نگهداري گل و گياه خانگي در زمستان تشويق مي‌شوند اما بايد بگوييم بهار زمان مناسبي براي گذاشتن گلدان‌ها در داخل خانه نيست زيرا گل‌ها و گياهان تحريک‌کننده‌هاي شگفت‌انگيز مخاط، ريه و پوست هستند و اين به‌خاطر رشد اسپور قارچ‌هايي است که در خاک گرم و مرطوب زندگي مي‌کنند.
«آلن» استاد بيماري‌هاي گوش و حلق بيني از دانشگاه سينسينتي ايالت اوهايو مي‌گويد: گياهاني مانند «صلح ليلي» را حتماً با شروع فصل بهار از فضاي داخل خانه دور کنيد. نگهداري اين گياهان در خانه باعث تشديد حساسيت فصلي مي‌شود. گل‌ها و گياهان مصنوعي جايگزين خوبي هستند.
نصب تهويه مطبوع در خانه از ورود گرده گل‌ها و گياهان در اوايل فصل رويش، يک روش فوق‌العاده براي جلوگيري از ايجاد حساسيت و آلرژي است.
سيستم تهويه مطبوع با کاهش رطوبت در خانه براي افراد مبتلا به آلرژي مفيد است. اگر از سيستم تهويه مطبوع در خانه استفاده نمي‌کنيد قبل از ظهر پنجره‌هاي خانه را باز نکنيد زيرا هنگام صبح مقدار گرده‌ها در هوا در بالاترين ميزان قرار دارد .
همچنين «تانيا التمن» متخصص اطفال در لس آنجلس مي‌گويد: يکي از روش‌هاي هوشمند براي مبارزه با آلرژي تغيير ساعت ورزش و پياده روي است.
گياهان گلدار و درختان، صبح زود يعني بين ساعت 5 تا 10 صبح بيشترين مقدار گرده را در هوا آزاد مي‌کنند، اين گرده‌ها باعث ايجاد خارش، آبريزش و گرفتگي بيني مي‌شوند. اين متخصص توصيه مي‌کند: براي گشت و گذار، ورزش و پياده روي بعد از ظهر فرصت خوبي است تا از حساسيت فصلي فرار کنيد.
منبع : iran-newspaper.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم