Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نوروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حالی که سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات متوازن در ۶ سال پیش ۲۶۰ میلیارد ریال بود امسال سه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار از این منابع مالی برای استان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات متوازن از یک دهم درصد کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد اعتبارات کشور افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عقب ماندگی‌های این استان در زیرساخت‌های مختلف افزایش میزان اعتبارات متوازن در استان را نشانه عزم دولت برای توسعه مناطق محروم ارزیابی کرد.

نوروزی همچنین از افزایش حدود ۱۰ برابری بودجه طرح‌های ملی، استانی شده کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۲ خبر داد.

وی عنوان کرد: در حالی که میزان اعتبارات طرح‌های ملی استانی شده مانند پنج تصفیه خانه فاضلاب، بیمارستان‌های استان در سال در ۶ سال پیش ۲۸۰ میلیارد ریال بود امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به توسعه استان از این محل اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم این استان در کشور از هشت دهم در سال ۱۳۹۲ به ۶ درصد در سال جاری رسیده است.

نوروزی همچنین از افزایش سه برابری بودجه پیش بینی شده برای طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد از محل بودجه ملی امسال نسبت به سال ۱۳۹۲ خبر داد.

وی تصریح کرد: میزان اعتبارات ملی استان که در سال ۱۳۹۲ یکهزار میلیارد ریال بود امسال به سه هزار میلیارد ریال رسیده است.

نوروزی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی در طرح‌های عمرانی برای حوزه‌های راهسازی و دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود گفت: امسال سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است.

نوروزی گفت: ۱۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار امسال به طرح‌های عمرانی این استان اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد افزایش داشته است.

نوروزی تصریح کرد: این میزان اعتبار امسال در بخش‌های مختلف راه، حمل و نقل، بهداشت و درمان، تأمین آب شرب، بناهای تاریخی و تأمین آب اراضی کشاورزی هزینه خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: این میزان اعتبار برای اجرای بیش از یکهزار و ۸۵۰ طرح عمرانی در مناطق مختلف این استان هزینه شد.

نوروزی ابراز کرد: جاده پاتاوه - دهدشت، چهار خطه های بهبهان - گچساران، یاسوج - شیراز، یاسوج - سمیرم، تأمین آب چهار شهر حوزه کهگیلویه از سد کوثر و تأمین آب آشامیدنی شهرهای دوگنبدان و لیکک از مهمترین طرح‌های در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی در حال اجرای این استان را بین ۱۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد ۷۲۰ روستا بالای ۲۰ خانوار و مابقی زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

۸۱۴۳/‏۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ کاظم فلاحی دوست گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ۲ روز اخیر موفق به انجام ۱۲ عملیات امدادرسانی شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی آسیب دیده از بارندگی‌های سیلابی امداد و نجات شدند و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت حوادث گوناگونی مانند سیل آبگرفتگی و در راه ماندگان رخ داد.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۱۲ تیم امدادی، ۳۰ نفر نیروی عملیاتی، هشت دستگاه پیکاب و ۶ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق حادثه دیده کهگیلویه و بویراحمد اعزام و امدادرسانی انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حوادث احتمالی و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن است.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد