Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعزام دانشجویان مشمول خدمت سربازی به عتبات اظهار کرد: متوسط اقامت دانشجویان در عتبات عالیات هفت روز است که شامل سه روز نجف، سه روز کربلا و یک روز در کاظمین است و بر این اساس برای دانشجویان پسر مشمول خدمت سربازی هم تمهیداتی در نظر می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای این دانشجویان، مجوز خروج از کشور را اخذ می‌کنیم، سال گذشته هم مجوز خروج برای ۲ هزار دانشجویان مشمول گرفته شده است همچنین دانشجویانی که از معافیت تحصیل استفاده می‌کنند نگران اعزام به عتبات نباشند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: مجوز خروج برای دانشجویان مشمول خدمت تنها یکبار گرفته می‌شود؛ زائران مشمول که دارای گذرنامه نیستند بعد از صدور مجوز خروج از کشور می‌توانند به پلیس ۱۰+ برای اخذ گذرنامه مراجعه کنند.

مطهری پور با اشاره به زمان اعزام دانشجویان که به طور جداگانه برای  دانشجویان دختر و پسر انجام می‌شود، افزود: اعزام دانشجویان دختر از ۲۷ تیر تا اول شهریور و اعزام دانشجویان  پسران از اول شهریور تا ۱۵ مهر اعزام خواهد بود.

انتهای پیام/

دریافت مجوز خروج از کشور دانشجویان مشمول برای اعزام به عتبات

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

وی گفت: مامایی یکی از مشاغل ارزنده در جهان هستی است، رشته مامایی به دلیل اینکه سلامت مادر و کودک را به ارمغان می‌آورد بسیار ارزشمند است، ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه این گروه حساس رشته پزشکی انجام می‌پذیرد.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما به رغم نیاز کشور کم باشد.

کد خبر 6096249 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد