Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@21:23:12 GMT

۵G شاخ اپل را می‌شکند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۸۳۹۰

۵G شاخ اپل را می‌شکند؟

به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های سازنده موبایل در سراسر جهان نظیر سامسونگ، ال‌جی، هواوی، لنوو، نوکیا و غیره در طول یک سال اخیر بارها از برنامه‌های خود برای ارائه و عرضه گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات مجهز به فناوری نسل پنجم اینترنت همراه سخن گفته‌اند، به نظر می‌رسد شرکت آمریکایی اپل هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است هرچند که چندی پیش اخبار و شایعاتی مبنی بر عرضه چنین محصولاتی از سوی اپل در فضای مجازی منتشر شد اما این شرکت هرگز به صورت رسمی در این باره اعلام برنامه نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری به تازگی با انتشار گزارشی جدید برآورد و اعلام کرده‌اند که عدم ارائه و انتشار گوشی‌های هوشمند آیفون مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G موجب خواهد شد اپل از سایر رقبای خود همچون سامسونگ و هواوی عقب بیفتد به گونه‌ای که دیگر نتواند به جایگاه و سهم بازاری که آنها به خود اختصاص داده‌اند، برسد.

چندی پیش بود که منابع آگاه اعلام کردند که اپل قصد دارد بعد از آنکه سایر تولیدکنندگان موبایل به تولید و توسعه محصولات مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G اقدام کردند، خود به تولید یک یا دو مدل آیفون با چنین قابلیتی بپردازد که احتمالاً در سال ۲۰۲۰ میلادی آن را معرفی و عرضه خواهد کرد این در حالیست که برخی دیگر از کارشناسان معتقدند آیفون ۵G تا پایان سال جاری میلادی معرفی و عرضه خواهد شد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که اپل با تعلل و تأخیر در عرضه این محصول احتمالاً قصد دارد درصد موفقیت سایر تولیدکنندگان موبایل در فروش‌های مجهز به ۵G و همچنین استقبال کاربران جهانی از آن را تخمین زده و در صورتی که برایش صرفه اقتصادی داشته باشد، خود نیز یک گوشی هوشمند مجهز به این فناوری را روانه بازارهای جهانی موبایل کند.

این در حالیست که گروهی دیگر از تحلیلگران معتقد بودند که اپل با این تأخیر و تعلل در حقیقت خود را از عرصه رقابت با سایر غول‌های تکنولوژی نظیر سامسونگ عقب خواهد انداخت و ممکن است در صورت موفقیت این شرکت کره‌ای، اپل برای همیشه از بزرگترین رقیب آسیایی خود عقب بماند.

یکی دیگر از دلایل تعلل اپل در عرضه گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G، عدم حصول اطمینان از توسعه خود این فناوری و پلت فرم‌های آن است چراکه علی رغم تلاش‌های بسیاری از اپراتورهای مخابراتی و شرکت‌های تلکام در جهان هنوز توسعه و برقراری نسل پنجم اینترنت همراه در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد و هنوز بسیاری از متخصصان نمی‌توانند از سرنوشت روشن و آینده این فناوری سخن بگویند. این تحلیلگر بر این باور است که اپل می‌خواهد سایر تولیدکنندگان موبایل را سپر بلای خود کند و در صورتی که احتمال شکست و عدم موفقیت در این حوزه وجود داشته باشد، خود گرفتار آن نشود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری