Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@07:54:18 GMT

حاشیه‌های پر‌رنگ جشن حافظ

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۸۹۱۷

حاشیه‌های پر‌رنگ جشن حافظ

 رویداد۲۴جشنی که با انصراف‌ها شروع شد برگزیدگان امسال جشن حافظ، از میان مجموعه‌هایی برای داوری انتخاب شدند که بعد از فروردین سال ۹۷ تا فروردین ۹۸ روی آنتن تلویزیون رفته یا در شبکه نمایش خانگی انتشار یافتند. در این میان نام مجموعه «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان هم دیده می‌شد.

اما همایون اسعدیان پس از اعلام نامزد‌های بخش تلویزیون، در یادداشتی با اعلام انصراف از این داوری، توضیحاتی داد و در بخشی از آن نوشت: «تا آنجا که به یاد دارم، به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان سریال «لحظه گرگ و میش» درخواستی مبنی‌بر شرکت در این جشن به دبیرخانه جشن حافظ ارسال نکرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز با دیدن لیست اعلام‌شده کاندیدا‌ها بسیار متاسف شدم.

اعضای هیات انتخاب را به نام نمی‌شناسم، اما با دیدن این لیست می‌توان به میزان شناخت و آگاهی این عزیزان در عرصه سینما و تلویزیون پی برد. از این‌رو خواهشمندم از داوری کارگردانی اینجانب همایون اسعدیان در مرحله نهایی خودداری فرمایید.»

بعد از حرف‌های اسعدیان، برگزارکنندگان جشن حافظ هم جوابی برای او نوشتند که در جای خودش تامل‌برانگیز بود. در جواب آن‌ها آمده است: «جشن حافظ به روال همه جشن‌های آکادمیک (و نه جشنواره‌ها) نه فرم ثبت‌نام دارد نه تقاضای حضور و نه هیات انتخاب.

تمامی آثار نمایش داده‌شده در طول سال بررسی می‌شوند و متناسب با شایستگی‌هایشان در رشته‌های مختلف نامزد می‌شوند. در نتیجه انصراف ایشان از جوایز قابل‌بررسی و پذیرش نیست.» جشن حافظ انصراف اسعدیان را نپذیرفت، ولی سریال «گرگ و میش» در هیچ‌یک از بخش‌های داوری جشن حافظ جایزه‌ای دریافت نکرد و بیشتر جوایز سهم سریال «بانوی عمارت» شد.

علاوه‌بر همایون اسعدیان، محمد معتمدی هم قبل از برگزاری جشن حافظ، در صفحه اینستاگرامش با انتشار متنی از این جشن انصراف داد. او هم در متنی متفاوت در صفحه اینستاگرامش نوشته: «هرچند اگر نام اعضاى هیات داوران بخش موسیقی را مى‌دانستم، از تک‌تک آن عزیزان به‌اسم تشکر مى‌کردم.

اینجانب به دلایل شخصى از حضور در این رقابت معذورم و براى دیگر کاندیداهاى محترم آرزوى موفقیت دارم. ضمنا همان‌گونه که قبلا نیز از همه جشن‌هاى خوب کشورمان خواهش کرده‌ام، مجددا درخواست دارم حق انتخاب جهت شرکت یا عدم شرکت در این‌گونه رقابت‌ها را براى هنرمندان محفوظ و محترم بداریم.»

محمدرضا گلزار هم که در میان نامزد‌های بخش بهترین مجری جشن حافظ قرار گرفته بود، اعلام کرد در مراسم پایانی این جشن شرکت نخواهد کرد. او در لایو اینستاگرام خود به هوادارانش اعلام کرد: «گلزاری‌های تعصبی و بقیه دوستانی که نسبت به من لطف داشتند و پارسال بابت «برنده باش» به من رای دادند و به‌عنوان چهره تلویزیونی مرا انتخاب کردند، من امشب به دلایل شخصی در مراسم نیستم.»

البته برخی کاربران فضای مجازی این رفتار گلزار را واکنشی به نوع انتخاب بهترین اجرا توسط هیات داوران عنوان کردند. در جشن حافظ جایزه بخش بهترین مجری به عادل فردوسی‌پور اهدا شد. البته عادل فردوسی‌پور برای اجرای برنامه «نود» با رأی مردم بهترین چهره تلویزیونی سال هم شد.

این جایزه را پژمان جمشیدی به او اهدا کرد. فردوسی‌پور پس از دریافت جایزه گفت: «بی‌نهایت خوشحالم که این جایزه را از مردم می‌گیرم، خوشحالی‌ام قابل‌توصیف نیست. نمی‌دانید چه حس خوبی به آدم دست می‌دهد؛ ۲۰ سال همراهی با مردم و اینکه مردم کنارم بودند. مردم، چقدر خوبید شما!» سپس جایزه‌اش را به همه کسانی که در این ۲۰ سال پشتیبان و حامی او بودند، تقدیم کرد.

درسی که بازیگران از گلاب آدینه گرفتند جایزه ویژه دنیای تصویر به پاس یک عمر فعالیت هنری به گلاب آدینه رسید. او بعد از گرفتن جایزه‌اش گفت: «هرچه تمرین کردم که امروز بغض نکنم، اما نشد. آدم وقتی کارهایش در گذشته را می‌بیند، احساساتی می‌شود، به‌خصوص که زیر پرچم مرد بزرگی مثل علی معلم باشد. همیشه در این مراسم‌ها همه می‌آیند و تشکر می‌کنند، علت این تشکر‌ها این است که تریبونی برای تشکر از افرادی فراهم می‌شود که باعث شدند آدم در چنین جایگاهی باشد.

من هم از استادان خودم مهدی هاشمی نازنین، سوسن تسلیمی و رخشان بنی‌اعتماد تشکر می‌کنم و باید بگویم من هنوز یک هنرآموز هستم و از تماشاگران و تمام کسانی که من را لایق این صحنه دانستند، تشکر می‌کنم. حق‌شناس یکدیگر باشیم.» صحبت‌های گلاب آدینه با توجه به اتفاقاتی که در یک ماه اخیر برای زندگی او و همسرش مهدی هاشمی افتاده است، باعث شد تا اکثر بازیگران با آمدن روی سن از او تقدیر کنند و بگویند که هنوز از او یاد می‌گیرند.

کدام لباس جنجالی شد یکی از حواشی‌ای که معمولا بعد از برگزاری جشن حافظ در فضای رسانه‌ای شکل می‌گیرد، نوع پوشش برخی از اهالی سینما و تلویزیون در این مراسم است و البته واکنش‌ها نسبت به این شکل پوشش‌ها متفاوت است و حتی در سال ۹۵، انتقاد از لباس بازیگران زن در جشن حافظ با تیتر تندی در روزنامه «یالثارات» همراه بود، تا حدی‌که به کار بردن چنین تیتر و تعابیری نسبت به برخی هنرمندان، باعث شد این روزنامه خودش در معرض اتهام بی‌اخلاقی رسانه‌ای قرار گیرد. البته در جشن حافظ امسال نیز لباس‌هایی دور از شأن یک مراسم ایرانی دیده می‌شد، ولی آنچه بیشتر در معرض دید رسانه‌ها قرار گرفت، حضور امین زندگانی با پوشش لباس بلوچی بود.

نرگس آبیار، کارگردان فیلم «شبی که ماه کامل شد» در این‌باره گفت: «خیلی خوشحالم که آقای زندگانی لباس بلوچی پوشیدند و جا دارد که یادی کنیم از قوم خوب بلوچ.» امین زندگانی هم در این‌باره گفت: «یک خیاط در شهر قلعه‌گنج (جنوب کرمان) از من قول گرفت که این لباس را بپوشم. آرزوی من این است که روزی برسد «NGO»‌هایی داشته باشیم که سینما و سالن تئاتر و کنسرت بسازند؛ چون بعد از سواد، فرهنگ مهم است.» خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جشن حافظ حاشیه های جشن حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند.  

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است.  

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به تفال حافظ بدین گونه است:‌

ما بی غمانِ مستِ دل از دست داده‌ایم

هم‌رازِ عشق و هم‌نفسِ جامِ باده‌ایم

بر ما بسی کمانِ ملامت کشیده‌اند

تا کارِ خود ز ابرویِ جانان گشاده‌ایم‌

ای گُل تو دوش داغِ صَبوحی کشیده‌ای

ما آن شقایقیم که با داغ زاده‌ایم

پیرِ مُغان ز توبهٔ ما گر ملول شد

گو باده صاف کن که به عذر ایستاده‌ایم

کار از تو می‌رود، مددی‌ای دلیلِ راه

کانصاف می‌دهیم و ز راه اوفتاده‌ایم.

چون لاله مِی مبین و قَدَح در میانِ کار

این داغ بین که بر دلِ خونین نهاده‌ایم

گفتی که حافظ این همه رنگ و خیال چیست

نقشِ غلط مَبین که همان لوحِ ساده‌ایم

 

تعبیر و تفسیر غزل

انسانی هستی که بی‌ریا بودن، محبت و دوستی خصوصیات بارز شخصیت توست، با تلاش و کوشش و کمک بزرگی موفق شده‌ای گره از کارت بگشایی؛ از شکستی که اخیراً در رابطه با مقصودت خورده‌ای تجربه کسب کن. ناراحت مباش و از طعنه حسودان، مأیوس و ناامید مشو. هدفی تازه در سر داری و می‌خواهی به راهی نو بروی؛ به خاطر رسیدن به مقصود، بی‌محابا و بدون برنامه‌ریزی کار نکن؛ با تعقل و تفکر جوانب کار را بسنج تا به موفقیت دست یابی. بی‌آلایش بودن و صفای درون خود را از دست مده.

tags # فال حافظ ، فال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تشکر بانوان شهر زرند از پلیس برای اجرای طرح عفاف وحجاب
  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید